Het is nu di 11 dec 2018, 14:28


Beter altijd aan de stekker

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Beter altijd aan de stekker

Berichtdi 27 feb 2018, 23:50

Afbeelding
Vandaag hele dag stil gestaan, na vannacht opgeladen te zijn.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Beter altijd aan de stekker

Berichtwo 28 feb 2018, 20:16

Vandaag nog even gekeken. Ik zou zeggen elke 5 á 6 uur zo'n 1 á 1.5 kWh ....


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 101
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Beter altijd aan de stekker

Berichtzo 18 maart 2018, 12:39

Een leuk filmpje gevonden op facebook op het ampera e forum.
Over de vergelijking tussen de leaf en de ampera-e accu.
Wat mag wel en wat niet bij hitte en kou.
Ben blij dat ik een ampera heb gekocht.

https://www.youtube.com/watch?v=WlxBOJrEKAo
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1239
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 70804
  • Lifetime: 30
  • Auto: Ampera

Re: Beter altijd aan de stekker

Berichtzo 18 maart 2018, 15:01

Op basis van dit uiterst objectieve (kuch kuch) filmpje begrijp ik je opmerking wel :lol:
Amperaloos, na Leaf, E-Evalia en Zoe nu kilometers aan het vreten in een BMW i3 & praat en denk nog graag mee.
Verder op stal Saab 9-5 ('05) en Saab 96 ('78)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Beter altijd aan de stekker

Berichtdi 17 jul 2018, 15:18

Heeft iemand al het definitieve antwoord op de vraag: wordt de batterij bij zeer warm weer ook gekoeld wanneer de auto niet aan de stekker staat?

Als dat niet het geval is zit ik met het volgende dilemma:
- auto zoveel mogelijk aan de stekker laten staan en dus constant op minimaal 87% SOC houden, wat niet echt gewenst is
- auto niet aan de stekker laten staan en geen accu koeling bij zeer warm weer, wat ook niet echt gewenst is.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast