Het is nu za 20 apr 2024, 06:38


Software Update, iemand?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 00:08

Het is al eerder voorbij gekomen maar volgens mij verdient dit een aparte draad.
Na 1,5 maand Android Auto ervaring was ik wel toe aan een onderzoekje naar een update.
- full screen graag (ipv 2 zwarte zijbalken)
- een goed werkende google assistent (nu geregeld doodlopers bij voicedriven opzetten van call of tekstbericht)
- beetje flauw, maar bij de verkeerde volgorde van auto-aan, telefoon inpluggen (met wel of niet gestarte Andr Auto en/of Waze) krijg ik wisselende bijeffecten op de kaart (soms erg dikke route lijn en vreemde topdown projectie ipv de anders keurige 3D)
- omdat het kan (en zeker vaker zal gaan voorkomen dat er nieuwe functionaliteiten en fixes komen)

Over-The-Air (OTA) check zegt: geen nieuwe versie aanwezig. Terwijl ik al ergens gelezen had dat er wel een nieuwe versie is. Dus verder zoeken.
Lange draad gevonden op chevybolt.org. Daarin (op pagina 11) een verwijzing naar een keurige instructie. Best wel "vers" (afgelopen vrijdag).

Vraag is nu: durf ik het aan? Zou deze update (14.4.2.zip, ik heb 'm al gedownload) ook op een Ampera-E werken? Toch nog maar even een expert (de dealer?) bellen? Dat laatste ga ik deze week wel ff doen, denk ik. Misschien dat zij 't eerst even kunnen testen 8-) .

Iemand hier inzichten/ervaringen?

T
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 00:53

Update; er blijkt nog meer te vinden:
Op een duits forum veronderstelt men dat het niet gaat werken in deze draad. Er staat:

...Und Updates vom Chevi Bolt werden sich ganz sicher nicht im Opel einspielen lassen, dafür sorgen ganz sicher irgendwelche Prüfsummen oder Codierungen.


Iets wat ook in de comment-sectie van het eerder genoemde instructie-artikel staat. Ook daar spreekt men van Code-signing.

Overigens in de duitse draad uitgebreide info over de beschikbare versies, onderaan pagina 2.

to be continued...
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 08:28

opletten met jouw zip-update:weet je van welke land dat komt?want in de VS hebben xm en sirius in hun radio.
Met een verkerde software erin(VS software ipv EU software) Ga je mischien niks meer ontvangen....

op een 2011 eu saab 9.5 was een update:E800 maar voor usa was dat E802 of zo


Offline

pbijlsma

Newbie

  • Berichten: 24
  • Geregistreerd: ma 15 jan 2018, 14:52
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 14:57

Mijn Ampera-e gaat morgen voor onderhoud en ik wil aandringen op de update (vanwege de zwarte balken bij AA). Ik zal laten weten of dit slaagt.


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 17:55

Ik zou hier niet aan beginnen, zomaar ergens een update van het internet plukken om je auto te updaten...

Als het een update was die rechtstreeks van Chevrolet kwam was het nog een ander verhaal. Maar zelfs dan zou ik er nog mee uitkijken, de Chevrolet Bolt is niet dezelfde auto als de Opel Ampera-e.
Ik weet ook niet of dit een update is voor de hele auto of alleen voor het infotainment systeem. In het laatste geval zou je er nog over kunnen denken, in het eerste geval zou ik er echt niet aan beginnen.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 18:11

Jij zou het niet doen en een ander doet het wel, de ene ontdekt Amerika en de ander komt niet verder dan waar hij al eerder is geweest lol
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 18:28

Ik ben ook bijzonder blij dat ik Amerika niet ontdekt heb ;-)

Als iemand de financiën heeft om met 45.000 euro te expirimenteren, hoor ik graag het resultaat


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Software Update, iemand?

Berichtma 15 jan 2018, 21:09

Steven schreef:Ik ben ook bijzonder blij dat ik Amerika niet ontdekt heb ;-)

Als iemand de financiën heeft om met 45.000 euro te expirimenteren, hoor ik graag het resultaat

zoveel geeld is het ook niet,maar naar een dealer gaan om jouw radio terug programmeren...(en amerika is al gevonden :lol: )
ik heb een update gemaakt op een saab 9,5 van 2011,deze wagen heeft hetzelde"radio"van de ampera,maar ze hadden een probleem:gps in eu geeft altijd brussels de eerste 5 minuten,in usa:washington! ik heb op een saab forum,een update gevonden(een voor eu,een voor USA) het werkt piccobello :thumbup: maar je moet zeker zijn van jouw bronnen


Offline

pbijlsma

Newbie

  • Berichten: 24
  • Geregistreerd: ma 15 jan 2018, 14:52
  • km-stand: 12000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtdi 16 jan 2018, 21:08

De dealer heeft vandaag 14.4.2 voor me geinstalleerd. Morgen kan ik de auto pas ophalen. Ik laat weten wat het resultaat is. (Monteur kon niet testen want had geen Android)


Offline

Pdominicus

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: zo 30 dec 2012, 01:15
  • km-stand: 50
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Software Update, iemand?

Berichtwo 17 jan 2018, 15:07

pbijlsma schreef:De dealer heeft vandaag 14.4.2 voor me geinstalleerd. Morgen kan ik de auto pas ophalen. Ik laat weten wat het resultaat is. (Monteur kon niet testen want had geen Android)

Vreemd dat ie bij jou wel beschikbaar was, in Amersfoort gaven ze aan niets te weten van een update.
Ampera-e groentje :mrgreen:


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron