Anko schreef:De ANWB schreef ook al in de Kampioen dat ze 522 km hebben gereden in een praktijktest. Vond ik zelf nogal 'onverwacht', maar goed, het geeft in ieder geval aan dat je een heel eind moet kunnen komen
Ik hen t ff opgezocht en ze claimen dat inderdaad:
"Wij reden op een zomerse dag via een gevarieerde route op en neer van het ANWB hoofdkantoor in Den Haag naar Vliegveld Lelystad. In totaal legden we 236 kilometer af. Bij terugkomst in Den Haag zaten er volgens de Volkswagen nog 59 kilometer in de batterij, wat het totaal op 295 kilometer brengt. De Opel had echter 286 kilometer over, waarmee de EV het fabriekscijfer zelfs met twee kilometer overstijgt (namelijk 522 stuks)."
Zou het dan in de zomer zóveel uitmaken? De test was in juni ofzo dus hoge temperatuur.
De eerste weken reed ik zonder laadpas en reed extreem soepel en in L en kwam ik met moeite op de 300 km.
Oke, ik kan nu al wat verder, want nu start hij op 326 km en dat is ook al n stuk meer.
Maar 522 is wel extreem zeg.
Oh ja, ik sprak een amsterdamse taxichauffeur die al wild enthousiast werd omdat ik een ampera e had en hij begreep niet hoe ik daaraan was gekomen.
Opmerkelijk: hij wilde deze opel maar was niet leverbaar, dus had hij een nieuwe Hyundai Ionic gekocht en hij vertelde dat de hyundai een actieradius heeft van slechts 170-190 km!!
Onze Opel is echt een dikke auto