di 22 jan 2019, 09:01
HaKa schreef:Nu het zo koud is en de accu sneller leeg, ook meer noodzaak voor de snellader. Deze begon met 16 kW, om heeeel langzaam op te klimmen, en pas na 3 kwartier boven de 30 kW uit te komen. Dat schiet niet op, 70 km laden in bijna een uur...
Herkenbaar, had ik ook met mijn Leaf, Evalia en Zoe. Speelt met name wanneer je op een dag in de winter voor de eerste keer de auto aan de snellader hangt. Als je een lange rit voor de boeg hebt en moet snelladen tussendoor is het echt heel verstandig om extra reistijd in te plannen.
Gelukkig speelt dit natuurlijk wel minder wanneer je met een Ampera-e vanuit Zoetermeer naar Maastricht moet rijden dan dat ik dat in een 24 KW Leaf deed....
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)