Het is nu di 14 mei 2024, 20:31


Dode hoek signalering mist vrachtauto's

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Dode hoek signalering mist vrachtauto's

Berichtza 03 feb 2018, 23:38

Hoe is jullie ervaring met de dode hoek signalering?
Bij mij is het zo dat wanneer ik een personenauto of klein busje voorbij ga het oranje lampje op mijn spiegel netjes gaat branden. Maar wanneer ik een vrachtauto, of ander groot verkeer passeer dan blijft dit regelmatig lampje uit. Herkennen jullie dit of moet ik echt even langs de dealer?


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Dode hoek signalering mist vrachtauto's

Berichtzo 04 feb 2018, 17:55

Ik zou me meer zorgen maken over de linkerkant. Overigens ook prima op te lossen door de linker buitenspiegel veel verder naar buiten (links) te laten kijken dan je misschien gewend bent. Als je net rechts (links buiten) ziet wat je ook in je binnenspiegel (links) ziet mis je niets. Je hebt dan geen dode hoek meer is mijn ervaring. Toen ik dat truucje nog niet kende was de helft van het beeld in de binnenspiegel gelijk aan buiten.
Best leuk al die moderne spullen; 'old school' werkt soms ook nog prima.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Dode hoek signalering mist vrachtauto's

Berichtma 05 feb 2018, 08:24

Steven schreef:Hoe is jullie ervaring met de dode hoek signalering?
Vanmorgen eens even speciaal op gelet. Inderdaad, auto's reageert hij wel op, vrachtauto's niet. Toen ik je bericht las dacht ik dat het misschien met de snelheid van passeren te maken had, maar op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam zit er nauwelijks verschil tussen de snelheid van vrachtauto's en de langzamere personenauto's. En daar zag ik het dus ook, dus dat lijkt het toch niet te zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat het opzettelijk is. Dus dat hij alleen reageert op objecten die vrijwel geheel in je dode hoek zitten en daardoor makkelijk over het hoofd gezien kunnen worden. Een beetje vrachtauto zie je op elk moment óf door je zijraam óf in je spiegel óf zelfs beide en wordt dus toch al niet snel gemist.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Dode hoek signalering mist vrachtauto's

Berichtdi 06 feb 2018, 03:10

sigmasailor schreef:Overigens ook prima op te lossen door de linker buitenspiegel veel verder naar buiten (links) te laten kijken dan je misschien gewend bent. Als je net rechts (links buiten) ziet wat je ook in je binnenspiegel (links) ziet mis je niets. Je hebt dan geen dode hoek meer is mijn ervaring.

Zie ook https://youtu.be/QIkodlp8HMM
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron