Het is nu vr 29 maart 2024, 09:32


Trekhaak Ampera E

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtdo 15 feb 2018, 11:23

Draaghaak i.p.v. trekhaak lijkt me idd wel mogelijk.

En als je groene kaart AF zegt, is dat een goede indicatie of het "mag".
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtdo 15 feb 2018, 15:19

Volgens mij bepaalt AF op de groene kaart of schade bij anderen, veroorzaakt door of met een aangekoppelde aanhanger is gedekt op de WA polis van de auto. Dat zegt dus iets over of je een aanhanger mag trekken. Maar zegt m.i. niets over of je wel of niet een trekhaak mag hebben. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom dat niet zou mogen, ook niet zonder AF.

Er iets mee trekken mag hoogstwaarschijnlijk niet. Ook niet als je wel AF op je groene kaart hebt staan, want volgens de RDW type goedkeuring mag de auto niets trekken (zie de streepjes bij O.1 en O.2 op de kenteken kaart). Er iets mee dragen? Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. Dakdragers mag toch ook?

Eén lastig puntje: je moet m.i. onder de maximal kogeldruk blijven, zoals die is gespecificeerd door de leverancier van de auto én van de trekhaak. En volgens mij wordt er door Opel voor de Ampera E geen maximale kogeldruk gespecificeerd ...


Offline

Nicolaas

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 11:55
  • km-stand: 600
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtvr 16 feb 2018, 18:06

Heb zelf net een 'trekhaak' voor mijn fietsendrager uit Amerika binnengekregen. Douane pakte nog wel even €60 invoerrechten en BTW mee. Het is een trekhaak die speciaal voor de Chevrolet Bolt is ontworpen. Draag gewicht 91 kg. Merk: Draw Tite besteld via www.trailerjacks.com. Duurde wel lang.......
Er staan wel diverse video's op YouTube. Ook een Ampera e rijder in Noorwegen die mij op dit idee heeft gebracht. Alleen heeft hij een ander type constructie die mij constructief niet het beste leek. (ben een wtb'er)
Zoek maar op google: 17-18 Chevy Bolt EV Trailer Hitch Tow Receiver. Hier zijn tevens de montage instructies in pdf formaat te vinden.


Offline

Nicolaas

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 11:55
  • km-stand: 600
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtza 17 feb 2018, 18:52

Heb via een webshop gevraagd of zij ook naar Europa leveren. Voor verdere details zie de mail hieronder.

"
Thank you for your interest in TrailerJacks.com. Your order has been received and will be processed shortly. You will receive tracking by email. Please allow 24 hours for the info to be sent out!

Help TrailerJacks.com Out!
Send us a picture of your product once it's installed. We'd love to post it on our website and build our gallery to provide our customers with as much helpful content as possible! Also, please help us out by reviewing your product on our website. Send pictures to sales@trailerjacks.com.
Thanks,
TrailerJacks.com Team

To view your order click on the link below: (Please create an account if you do not have one)
https://www.trailerjacks.com/index.php? ... er_id=5638

INFORMATION SHIPPING ORDER DETAILS
Country: Netherlands
Order ID: 5638

Shipping Method: Free Shipping

Payment Method: Credit or Debit Card

Date Order: 01/23/2018

Email: nhuizinga@home.nl


Order Status: Processed

Product Model Quantity Price Total
17-18 Chevy Bolt EV Trailer Hitch Tow Receiver 24956 1 $101.14 $101.14
Class 2 Drawbar kit w/ 1-7/8" Trailer Hitch Ball 3-1/8" Rise 1-1/4" Receiver Mount 36063 63810 1 $28.49 $28.49
Sub-Total: $129.63
Free Shipping: $0.00 HEB DE TRANSPORTKOSTEN APART AANGEVRAAGD EN EEN RUBBERDOP ER BIJ BESTELD. :idea:
Total: $129.63

CONTACT US
Address: Las Vegas, NV
E-mail: sales@trailerjacks.com
Phone: 7023748999
Laatst bijgewerkt door Nicolaas op zo 18 feb 2018, 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline

Nicolaas

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 11:55
  • km-stand: 600
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtza 17 feb 2018, 20:58

Kogel 1-7/8" ivm met mijn bestaande fietsdrager ipv 2"
Geen keuring maar de specs zijn met slagletters door de fabrikant op de kogel aangebracht.


Offline

Nicolaas

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 11:55
  • km-stand: 600
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtzo 18 feb 2018, 12:13

2" kogel kun je gewoon kiezen. Hier past in NL de meeste onderdelen op.
Verlichting ga ik bekijken als de trekhaak en fietsendrager gemonteerd zijn. Heb wel gelezen dat de voeding dan helemaal vanaf de 12 volt accu onder de motorkap afgetakt moet worden. Achter verlichting is allemaal LED en de verlichting van de drager zou te veel vermogen vragen? :?: Dit moet ik nog even onderzoeken. Is er een Ampera-e rijder die hier meer van weet?


Offline

wimtim

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: ma 19 feb 2018, 10:25
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 42000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtma 19 feb 2018, 10:40

Er van uitgaande dat de Ampera E een canbus heeft, moet er een canbus-adapter gemaakt worden. Gezien de kleine aantallen Ampera E die er geleverd zijn, is dat waarschijnlijk niet interessant voor firma s die trekhaken maken. In ieder geval zal het erg duur worden. Via de Amerikaanse site kwam ik op een bedrijf dat een soort universeel systeem maakt. Dat werkt met sensoren die over de verlichtingsdraden geplaatst worden. Het heeft echter maar 4 sensoren , dus je zou het remlicht, achterlicht en richtingaanwijzer li en re kunnen bedienen, maar je wilt misschien ook achteruitrijverlichting en mistlamp. Kost bovendien ongeveer $ 175, dus voor je het hier hebt, zal het snel E 250 zijn.

Mij lijkt het niet zinnig om een trekhaak te bestellen als je de verlichting niet in orde kunt krijgen. In de USA en Canada is dat blijkbaar geen vereiste!


Offline

Lex85

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 19 jun 2018, 15:32
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtvr 22 jun 2018, 09:43

wimtim schreef:Er van uitgaande dat de Ampera E een canbus heeft, moet er een canbus-adapter gemaakt worden. Gezien de kleine aantallen Ampera E die er geleverd zijn, is dat waarschijnlijk niet interessant voor firma s die trekhaken maken. In ieder geval zal het erg duur worden. Via de Amerikaanse site kwam ik op een bedrijf dat een soort universeel systeem maakt. Dat werkt met sensoren die over de verlichtingsdraden geplaatst worden. Het heeft echter maar 4 sensoren , dus je zou het remlicht, achterlicht en richtingaanwijzer li en re kunnen bedienen, maar je wilt misschien ook achteruitrijverlichting en mistlamp. Kost bovendien ongeveer $ 175, dus voor je het hier hebt, zal het snel E 250 zijn.


Is dit ook nodig met trekhaken die geschikt zijn voor de Ampera? Ik overweeg sterk een Ampera te kopen, maar een vereiste is wel dat er een trekhaak/drager op bevestigd kan worden (moutainbiken is mijn lust en mijn leven). Nu heb ik op Rameder wel twee exemplaren gezien die geschikt zouden zijn voor de Ampera. Flink aan de prijs, maar als deze eenvoudig te installeren zijn, dan wellicht de moeite waard (ik ben absoluut geen technicus). Iemand ervaring met deze of andere sites of inmiddels het hierboven beschreven universele systeem uitgeprobeerd? Ik hoor het graag!


Offline

sarion

Bekende

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: vr 24 nov 2017, 11:52
  • km-stand: 10000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtvr 22 jun 2018, 09:48

Deze canadees heeft een fietsdrager gemonteerd:

https://www.youtube.com/watch?v=IDoG5ZT0svs


Offline

Lex85

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: di 19 jun 2018, 15:32
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Trekhaak Ampera E

Berichtvr 22 jun 2018, 09:59

sarion schreef:Deze canadees heeft een fietsdrager gemonteerd:

https://www.youtube.com/watch?v=IDoG5ZT0svs


Dank Sarion! Heldere video. Ik denk dat ik dit zelfs moet kunnen. Dat stelt me iig een beetje gerust ;)


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron