Het is nu do 18 apr 2024, 22:56


L stand werkte als D

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

L stand werkte als D

Berichtza 03 maart 2018, 20:06

Gebruik altijd de L stand. Vanmiddag ook in L maar functioneerde als D. Na stop en herstart werkte het weer wel. Iemand ook deze ervaring, te snel geschakeld?
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

DerOpelmann

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: di 21 nov 2017, 09:48
  • km-stand: 30000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtza 03 maart 2018, 20:57

Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.


Offline

NiekValk

Bekende

  • Berichten: 89
  • Geregistreerd: za 22 sep 2012, 13:12
  • km-stand: 5193
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtza 03 maart 2018, 21:28

DerOpelmann schreef:Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.

Denk dat je gelijk hebt. Accu idd vol. Buitentemperatuur loopt op en range was ook 2km opgelopen bij herstart. Toch wel apart want je "rekent er wel op" bij naderen van rotonde etc.
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtza 03 maart 2018, 22:50

Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: L stand werkte als D

Berichtza 03 maart 2018, 23:13

Yep, precies zo in de e-Golf :ugeek:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtzo 04 maart 2018, 00:04

Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor.

Ik haal m van de stekker en check eerst of de groene led blijft branden en dus vol is.
Ik rij altijd in L maar dat doet hij gelijk, het afremmen.

Had je je gordel misschien los, want dan remt de opel niet af in L


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtzo 04 maart 2018, 00:05

Dubbel dubbel ;)


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtzo 04 maart 2018, 01:23

NeufegliseThierry schreef:Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.

Tenzij je bovenop een heuvel hebt opgeladen zal de accu ook nooit voller dan vol worden. Want je kunt geen energie regeneren die niet al eerst uit de accu is gekomen. Tenminste niet met een puur EV. Het is denk ik meer dat op de accu te beschermen de maximale laadstroom (en daarmee het remmend vermogen) beperkt wordt wanneer de accu bijna vol is. Zelfde als bij snelladers die langzamer gaan naarmate de accu voller wordt.

Gordel zou ook een rol kunnen spelen in de E.


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtzo 04 maart 2018, 10:59

Ik herken dit, heb het ook een aantal keer gehad afgelopen week. Mijn gevoel was dat het te maken heeft met de temperatuur van afgelopen week.
In voorgaande weken, toen het iets warmer was, heb ik hier geen last van gehad.

Maar zoals reacties hierboven, het gebeurt alleen wanneer ik een volle accu heb. Mogelijk is het een combinatie van deze twee?

(Gordel is in mijn geval geen issue)


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: L stand werkte als D

Berichtza 10 maart 2018, 16:06

Je hebt gelijk :)

Ik had het net bij het begin van m'n dienst.
Schrok wel ff omdat hij niet afremde.
Duurde een paar minuten denk ik.


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten