Het is nu vr 29 maart 2024, 12:25


Voorverwarmen in de lente

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Voorverwarmen in de lente

Berichtwo 07 maart 2018, 08:20

De afgelopen paar dagen heb ik in de middag steeds kunnen volstaan met stoel- en stuurverwarming. Dus kacheltje uit en dan 7+ km/kWh. Echt super. Maar de ochtenden zijn toch nog wel een beetje kouder. Als ik de handleiding goed interpreteer gaat bij 'preconditioneren' de A/C gewoon verder in de stand die hij had toen de auto werd uitgezet. Het is dus echt niet meer en minder dan je auto aan zetten. Maar dat betekent dat als je de vorige middags de A/C uitgezet had (of in ieder geval de verwarming) en was vergeten deze weer aan te zetten, dat deze in de ochtend ook niet aan gaat als je de auto op afstand start. Hoe gaan jullie hier mee om? (anders dan: goed nadenken bij wat je doet :mrgreen: )

Bij mijn vorige auto kon je in de app aangeven wat je wilde dat er gebeurde als je 'preconditionering' aan zette: verwarmen, verkoelen of ontwasemen. De instellingen voor normaal gebruik werden dan genegeerd. Bij deze auto had ik het probleem juist omgekeerd. Als je in de middag vergat de kachel uit te zetten dan zou de volgende morgen de motor aan gaan (hybride) of je dat nu wilde of niet. Ook als je alleen maar even naar de supermarkt twee straten verderop wilde. Dus daar moest ik er 's middags juist aan denken de kachel uit te zetten. Ach, zo houd je wat ... :lol:


Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 5 gasten