Het is nu vr 29 maart 2024, 06:49


Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtwo 21 maart 2018, 09:11

Ik probeer zoveel mogelijk voice control te gebruiken om bestemmingen op te geven in Waze. Vrijwel altijd krijg ik wel een lijst met gevonden adressen en vrijwel altijd staat het adres dat ik zoek bovenaan. Tot zover prima. Maar als ik dan het gewenste adres aanraak om het te selecteren, dan krijg ik af en toe gewoon weer de kaart, zonder dat er een route wordt berekend. De andere keren wordt er wel een route berekend en krijg ik de popup met de berekende tijd en afstand waar ik dan op "Rijden" moet drukken. Maar vrij regelmatig verdwijnt die popup voordat ik de kans krijg om op "Rijden" te drukken en kom ik gewoon weer in de kaart, zonder dat de berekende route 'actief' wordt.

Wat ik heb gemerkt is dat "Naar huis rijden" altijd goed werkt. Er komt dan ook geen lijst met bestemmingen en er komt ook geen popup. De berekende route wordt direct 'actief'. Wanneer ik direct daarna mijn eigenlijke bestemming in spreek, werkt dat ook altijd goed (los van het feit dan dat de "rijden" knop na de sw update maar half in beeld is :thumbdown: ).

Herkent iemand dit verhaal? Heeft iemand hier een oplossing voor (anders dan eerst een route naar huis te vragen :mrgreen: )?


Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 103
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: -

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtwo 21 maart 2018, 20:42

Heb hetzelfde, jammer dat we niet gesproken kunnen kiezen.
En zeker dat rijden niet gesproken gekozen kan worden.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline

Steven

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: do 07 dec 2017, 10:49
  • km-stand: 4075
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtwo 21 maart 2018, 22:04

Ik vermoed dat dit meer bij Waze zelf ligt en dat dit niet heel erg met de Ampera zelf te maken heeft.
Ik denk dat je op het forum van Waze een grotere kans hebt om een oplossing te vinden. https://www.waze.com/forum/


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtwo 21 maart 2018, 23:27

Steven schreef:Ik vermoed dat dit meer bij Waze zelf ligt en dat dit niet heel erg met de Ampera zelf te maken heeft.
Ik denk dat je op het forum van Waze een grotere kans hebt om een oplossing te vinden. https://www.waze.com/forum/
Dat denk ik ook niet, hoor. Bedankt voor de suggestie.


Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtdo 22 maart 2018, 00:16

Herkenbaar. Moeilijk een % aan te knopen maar mijn gevoel is zo'n 10-20% vd gevallen.
Ik omzeil het door voor het connecten de route in mijn Waze te gooien. Maar ja dat zal niet voor iedereen praktisch zijn en ook niet het streven van AA.

Overigens lach ik mij vaak rot (of erger mij rot, afhankelijk van de bui) over het soepsooitje wat AA maakt van de voice commands rondom bellen, spotify of whatsapp dictatie.
Bellen/Spotify:
Afhankelijk van je taal instellingen: bij Engels begrijpt ze niets van 80% van mijn telefoonboek.
Of ze vraagt "mobile of zack-uh-li-jik" (bedoelt dus zakelijk) en begrijpt vervolgens keer op keer mijn antwoord niet, hoe ik het ook probeer uit spreken. Switchen naar NL levert het voordeel van betere naamsherkenning maar dan begrijpt ze zeg 50% van de "speel (engelse) naam band/nummer" weer niet. Het is nog allemaal in ontwikkeling maar heb goeie hoop dat het beter wordt de komende jaren.
En echt rofl :lol: als je whatsapp berichten laat oplezen:
"Dit is het bericht: .. bladiebla... Hand voor gezicht huidtype 1-2 vrouwelijke context tranen van geluk partypopper".
Oftewel: ze beschrijft de emoticons letterlijk waardoor wij voor de grap 20 emoticons gingen sturen die ze vervolgens geduldig allemaal oplas. Kostelijk.

T
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 476
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtdo 22 maart 2018, 07:04

"Duim omhoog. Huidtype 3." :lol: :lol:


Offline

Boulie

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 12:51
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtwo 28 maart 2018, 21:37

Ik ondervindt inderdaad hetzelfdemprobleem. Gelukkig werkt het meestal wel. Ik heb overigens ook al een paar keer een volledig leeg scherm gekregen. Desalniettemin vindt ik het nog altijd fijner dan Google Maps. Ook wil android auto soms helemaal niet starten.


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtdo 29 maart 2018, 10:55

Ik gebruik zowel Google Maps als Waze, maar mij valt op dat mijn telefoon (Google Pixel) bij gebruik van Waze opvallend warm wordt, terwijl dat bij Google Maps niet het geval is. Waze pleegt blijkbaar een veel grotere aanslag op de batterij, al overstijgt dat de laadspanning niet overigens.


Offline

Boulie

Newbie

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: ma 05 feb 2018, 12:51
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtdo 29 maart 2018, 20:34

Dat heb ik inderdaad ook ontdekt. Gister heeft waze 4 uur constant aangestaan terwijl de telefoon ook aan het laden was. Het toestel was zo heet dat ik hem bijna niet kon vasthouden :shock: en ook wilde hij geen Bluetooth verbinding meer maken. Ik kan me niet voorstellen dat dit gezond is voor de telefoon, na het loskoppelen werkte het toestel nog amper, moet hem echt aan- en uitzetten en laten afkoelen voor hij weer normaal werkte.

Tijdens dat ritje heeft waze overigens zo’n 30 mb aan data verbruikt. Enig idee hoe zich dat verhoudt met Google maps?


Offline

Ferry34

Vaste klant

  • Berichten: 176
  • Geregistreerd: za 30 dec 2017, 19:01
  • km-stand: 70000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Android Auto icm Waze: kan routebegeleiding niet starten

Berichtvr 30 maart 2018, 01:14

Gebruik gewoon de beste navigatie: tomtom go mobile.
Werkelijk verbluffend goede file omzeiling
Alle flitsers, ook mobiele
Adressen gewoon inspreken
Lifetime kaartupdates, 4 per jaar
Offline navigatie, alleen klein beetje data voor real life file
20 euro per jaar!


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten

cron