NeufegliseThierry schreef:Tijdens de test was het veel kouder dan toen je vrouw aan het opladen was.
Dat is absoluut waar. Maar ik zat met de gedachte dat de accu bij die test, door het stuk dat ze al gereden hadden, toch ook al aardig opgewarmd zou zijn, of vergis ik me daar in?
Mezelf even tegen spreken: Als je de berichten mag geloven zakt bij de Leaf het opladen juist in bij twee keer achter elkaar snel laden (omdat de accu juist te warm wordt). Op YouTube staat een filmpje van iemand die met een oude en een nieuwe Leaf van het noorden van Schotland naar Lands End is gereden en er met de nieuwe Leaf langer voor nodig had. Omdat hij zoveel langzamer ging laden na de eerste sessie. Dus kennelijk heeft snel laden flink meer invloed op temperatuur dan gewoon rijden.
Heb ook ergens gelezen dat de accu van de Ampera / Bolt eerst een beetje op temperatuur moest komen voordat 'het gas er op ging' bij het laden. Maar ik dacht dat dat vooral aan het begin van een trip zou zijn. Misschien geldt dit ook wel nadat je al een tijdje gereden hebt. In dit geval hebben ze maar 8% / 6 kW bijgeladen. Misschien niet genoeg om de accu lekker op temperatuur te krijgen en misschien zou de laadsnelheid wel hoger (in plaats van lager) hebben uitgepakt wanneer ze langer door waren gegaan.