Het is nu do 13 dec 2018, 05:56

Microfoon defect in nieuwe ampera E? Telefoneren lukt niet

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht

Jure

Newbie

• km-stand: 1097
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera-e

Microfoon defect in nieuwe ampera E? Telefoneren lukt niet

Berichtvr 20 apr 2018, 23:40

Na jaren een volt met veel plezier te hebben gereden, vandaag mijn ampera E afgehaald (lease) donker grijs.

AA gelukt, eindelijk my Opel met S9 plus gekoppeld na vele uren, maar één ding krijg ik niet voor mekaar.....

Telefoneren via de auto...
Zowel via Bluetooth zonder AA als via AA, hoor ik de beller, maar zij mij niet. Het lijkt alsof de microfoon in de auto stuk is...

Mute aan en uit gezet, geen succes.
Over telefoon microfoon bellen gaat wel, maar zo hoort het niet.
Heeft iemand die eerder meegemaakt?

Okay Google, activeert de assistent, maar die pikt "Okay Google" van mijn telefoon microfoon op, want als ik die microfoon blokkeer, dan reageert hij ook niet.
Nadat ik Okay Google heb gezegd via telefoon microfoon en de auto wacht op instructies, dan kan ik vragen wat ik wil, maar wordt er niets opgepikt....

Iemand enig idee?
Ik wilde terug naar fabrieksinstellingen, maar had eindelijk alles goed ingesteld en ik zie verder geen software setting voor de microfoon.

Hoop dat iemand kan helpen.
Jure

Jure

Newbie

Re: Microfoon defect in nieuwe ampera E? Telefoneren lukt ni

Berichtma 23 apr 2018, 15:51

Ik heb zelf verder gezocht, want gelukkig voor jullie schijnt niemand hier verder last van te hebben...

Iemand in Amerika heeft hier ook last van gehad en de zekering voor OnStar (31) vervangen en toen werkte de microfoon ook. Een ander persoon had een defecte communicatie module.

Zekering heb ik zelf gewisseld.... Geen effect, dus zal een afspraak moeten maken voor een nieuwe communicatie module. :cry:

Zal tevens hier even verder zoeken naar laatste software versie want nu 14.2.0 geeft geen full screen AA, zelfs niet met 1080P geselecteerd in de developer settings van AA.

FrankS1966

Bekende

• km-stand: 33000
  • Lifetime: 0

Berichtma 23 apr 2018, 18:59

Jure schreef:Zal tevens hier even verder zoeken naar laatste software versie want nu 14.2.0 geeft geen full screen AA, zelfs niet met 1080P geselecteerd in de developer settings van AA.
In dit: http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=3431 topic vind je alles over de update naar 14.4.2, waarmee AA prima fullscreen werkt.

Jure

Newbie

Berichtdi 01 mei 2018, 18:17

Ik ben bij de werkplaats geweest (alleen Leiden of Haarlem mogelijk!?), daar hebben ze een aantal andere kuren verholpen:
Park assistant werkt weer;
Banden spanning sensor geeft geen melding van lekke band meer;

Maar de carkit is nog niet opgelost. Ze gaan een telematica module bestellen.
Ik hoop dat dat hetzelfde is als een communicatie module, want de enige andere online die dit probleem heeft, heeft het opgelost met een communicatie module.

Ik hou jullie op de hoogte....

HaKa

Vaste klant

• km-stand: 45000
  • Lifetime: 18

Berichtdi 01 mei 2018, 21:38

Jure schreef:Ik ben bij de werkplaats geweest (alleen Leiden of Haarlem mogelijk!?), daar hebben ze een aantal andere kuren verholpen:
Park assistant werkt weer;
....

Die heeft het bij mij ook begeven, een e-kwaaltje?
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km

Jure

Newbie

Berichtdo 17 mei 2018, 23:35

Vandaag telematica module vervangen en mijn carkit doet het zoals het moet eindelijk. Zelfs via okay Google een persoon laten bellen, hoewel mijn Google toen opeens Nederlands sprak terwijl alles op Engels staat ingesteld?

Van het weekend onstar eens activeren, kijken of ik daar iets mee kan.

Software update 14.4.2 had ik zelf succesvol uitgevoerd, waarna hij trouwens wel een nachtje moest wachten voordat radio, AA, etc het deden.

Mijn probleem met Parkassist was niet begrepen door de werkplaats en dus niet gecontroleerd, maar parkeer zelf sneller in, dus ga hiervoor niet nogmaals naar Leiden rijden.

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen