Volgende week neem ik de Ampera-E mee op een roadtripje naar Surrey (onder London). Ik ben nieuwsgierig of er meer buitenlandse ervaringen zijn (naast
E-head met wie ik er al eens kort over gekletst heb
).
1) Hoe pak je het aan? Plan A, B, C van te voren bedenken of gewoon relaxed go-with-the-flow-dan-ben-ik-maar-wat-later?
Ikzelf neig dit keer meer naar de Plan A, B, C methode. Ik moet nl. 's avonds voor een bepaalde tijd in de rij voor de boot te Duinkerke staan om uiteindelijk laat in de avond in de UK op het logeeradres aan te komen.
Mijn plan: met het oplopen van de temperatuur kan ik door ~90 te rijden ruim 400km rijden heb ik gemerkt. Maar zover is het niet tot de boot. En ik wil ook weer niet te kleine marges (zowel in tijd als KWH). Dus target ik de snelladers in de laatste ~50km in België (bijv. Allego te Jabbeke) voor de afvaart om daar een iets langere koffiepauze als buffer te gebruiken om weer zover mogelijk op te laden. Idealiter zit ik dan weer boven de ~300km en kom ik daar ruim mee toe als ik van boord afrol (nee je kunt niet laden op de boot, heb ik gevraagd
)
2) Kan iemand voorspellen of ik, eenmaal aangekomen, vanaf een gewoon UK stopcontact kan laden?
Maakt nie uit hoe langzaam, en ja we zullen dan een verloopje moeten gebruiken. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de gewone (NL) stekker gebruikt (wel destijds met de Prius) maar verwacht dat dat gewoon werkt. Iemand ooit een verlengsnoer gebruikt? Weer: van de Prius meen ik me te herinneren dat dat niet ging; bij de Ampera-E ook niet?
Of is dat überhaupt een slecht idee
Cheers!
T