We zijn weer terug van een heerlijke vakantie naar Zuid-Frankrijk. Met het inpakken van de auto bleek de kofferbak groter dan gedacht, de dakkoffer hebben we er dus maar weer afgehaald. Op de heenreis hebben we vier keer geladen in Frankrijk. Met nog 75-100km buffer kwamen we bij de laders aan die allemaal functioneerde.
Voordat wij de parkeerplaats echt goed hadden bekeken (speeltuin voor de kids
) was de auto al weer klaar om te gaan. Op de heenreis hadden we een hotel bij Dijon. Met een verlengsnoer aan het stopcontact hebben we daar in de nacht nog wat (gratis) kilomters bij kunnen laden. Op de heenreis hebben we zonder problemen 1330 km afgelegd met de CC op 116km/h
Tijdens de vakantie zijn we nog even naar Spanje geweest, gewoon omdat het kan
Op de terugweg zijn we in één keer naar Nederland gereden. Omdat alle laadstations op de heenweg functioneerde hadden we er wel vertrouwen in dat we met ~10% SOC bij de laadpaal konden aankomen. Achteraf bleek dat niet handig... De drie keer dat we met een lage SOC aan de laadpaal koppelde was werden de laadsessies na 14kWh afgebroken en was het vervolgens niet mogelijk om meer dan 1kWh per sessie bij te laden. Dat was wel even een tegenvaller die veel tijd kostte
Eénmaal in Nederland nog even aan de 175Kw lader gehangen... 18 uur en 1330km later waren we thuis. De Ampera-e bleek echt superieur in Frankrijk! Wat een heerlijke auto voor een lange rit en wat is elektrisch rijden geweldig met bergen!
De KiWhi pas heb ik niet gebruikt. De EV-Box pas werkt niet in Frankrijk (ondanks buitenland activatie) we hebben alles met de Chargemap pas en app gedaan! We hebben de smaak te pakken, binnenkort gaan we weer terug naar Zuid-Frankrijk