Het is nu zo 28 apr 2024, 19:26


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

ARMAND62

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 20:18
  • Woonplaats: Borne
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtma 27 maart 2023, 14:17

Ik vond overigens wel enkele andere opties, zoals "Car Play Connect" en "Digital Car Key". Ik neem aan dat deze net zo werken als OnStar en dus niet ondersteund worden door Opel. Heeft iemand deze Apps ooit uitgetest?
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018


Offline

ruleco

Newbie

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: ma 20 dec 2021, 16:20
  • km-stand: 82000
  • Lifetime: 60
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 28 maart 2023, 09:31

de app van chervolet werkt bij mij niet meer.
kan niet meer inloggen als gast sinds de update.
hoor inderdaad ook graag als er andere apps zijn??
voor apps die eerder werden gedeeld kosten nogal wat en heb ik er voor over als het werkt.
dus als iemand een soort gelijk app al gebruikt deel dan je ervaring.


Offline

Matrox

Newbie

  • Berichten: 23
  • Geregistreerd: zo 17 jun 2018, 10:27
  • km-stand: 130000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtdi 28 maart 2023, 15:21

@ARMAND62. Dank je voor je uitgebreide antwoord.
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200l benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 31 maart 2023, 12:35

ARMAND62 schreef:Ik neem aan dat je bedoelt hoe je MyChevrolet op een iPhone kunt installeren. Welnu, dat is in detail beschreven door Ruwils op 17 aug 2022. Gewoon een kwestie van een tweede account bij iTunes openen maar wel met locatie "'VS". Dat is mogelijk door eerst uit te loggen met je iPhone (via menu "Instellingen") en vervolgens een nieuwe account aan te maken (met locatie "VS") of in te loggen met je "VS"-account (indien je al een "VS"-account zou hebben aangemaakt, bijv. via je laptop of zo). Daarna kun je MyChevrolet vinden in de App Store.
Na installatie, uiteraard weer even uitloggen met je iPhone en terug inloggen op je Nederlandse account. Voor het binnenhalen van updates van MyChevrolet hoef je deze truc niet opnieuw uit te halen. Je krijgt via je NL account gewoon meldingen over updates die je ook gewoon kunt binnenhalen en uitvoeren (met je NL account).

Het is niet nodig om een tweede account te maken. Je kunt gewoon met je bestaande account de MyChevrolet app installeren. Je moet alleen je telefoon tijdelijk op Amerikaans zetten. Hoe dat moet heb ik eerder beschreven.

Bovendien, als je een tweede account in je telefoon wil zetten moet je eerst de oude verwijderen. Je kan dus niet zomaar "even" uitloggen en later weer inloggen. Alles van het oude account wordt verwijderd. Ook kunnen er geen twee accounts tegelijkertijd op je iPhone actief zijn. Als je je oorspronkelijke account weghaalt komt dat op hetzelfde neer als je hele telefoon leegmaken, incl. alle geïnstalleerde apps, gekoppelde bankpassen e.d. Je kan die later natuurlijk wel weer terugzetten met een backup o.i.d. maar dan moet je bijvoorbeeld al je bankpassen weer opnieuw koppelen en ben je een hele tijd bezig alles weer in orde te krijgen. Veel te omslachtig dus, en zoals gezegd is dat ook gewoon helemaal niet nodig!

Ik heb die post van 17 augustus 2022 even geupdate, want je moet namelijk bij het tijdelijk Amerikaans maken van je account een willekeurig Amerikaans adres opgeven en een Amerikaans telefoonnummer. Dat moet een bestaand Amerikaans nummer zijn, maar die zal niet gebeld worden, dus geen zorgen. Je kan hiervoor bijvoorbeeld een Amerikaans hotel o.i.d. gebruiken. Online kun je ook gewoon een willekeurig adres en telefoonnummer opzoeken. Dit had ik er eerder nog niet bij vermeld dus hoop ik dat het nu wat duidelijker is.

Waar je ook op moet letten is dat eventuele tegoeden of Apple TV abonnementen die in je account staan dan komen te vervallen. Ik heb zelf niet dergelijke abonnementen dus voor mij was de tijdelijke landenwissel geen probleem.
Je kan het ook zo vaak doen als je wilt. Ik heb het regelmatig gedaan met zowel m'n iPhone als m'n iPad Pro. Ook handig voor andere (gratis) apps die alleen in de USA zijn te installeren. Het frappante is dat updates daarna inderdaad gewoon geïnstalleerd worden, ook al staat je telefoon weer op Nederland. Zo is een paar dagen geleden de MyChevrolet app weer geupdate.


Offline
Avatar gebruiker

ARMAND62

Newbie

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: vr 26 okt 2012, 20:18
  • Woonplaats: Borne
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtzo 02 apr 2023, 21:58

Ik wil verder geen discussie creëren, ik kan alleen maar herhalen dat ik een tweede (Amerikaanse) account heb aangemaakt en dat ik die met uitloggen en inloggen kon gebruiken om MyChevrolet te downloaden en te installeren. Ik raakte hiermee verder geen gegevens op mijn telefoon kwijt. Ik wil verder niemand een bepaalde richting op sturen. Ik wil alleen maar mijn ervaring delen.
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018


Offline

Pterodactylus

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: wo 27 sep 2023, 17:11
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 27 sep 2023, 20:24

ruleco schreef:de app van chervolet werkt bij mij niet meer.
kan niet meer inloggen als gast sinds de update.
hoor inderdaad ook graag als er andere apps zijn??
voor apps die eerder werden gedeeld kosten nogal wat en heb ik er voor over als het werkt.
dus als iemand een soort gelijk app al gebruikt deel dan je ervaring.


Zijn er gebruikers die 'm nog steeds aan de praat hebben?


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast