Het is nu vr 14 dec 2018, 19:18


OnStar stopt per 31/12/2020

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

rob313

Vaste klant

  • Berichten: 101
  • Geregistreerd: di 23 mei 2017, 22:10
  • km-stand: 2400
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtwo 09 mei 2018, 19:28

opel onstar heeft ze langste tijd gehad artikel staat op autoweek.
in 2020 stoppen ze er mee.
het wachten op de nieuw EV,s is begonnen


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3105
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 150000
  • Lifetime: 11
  • Auto: Volt

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtdo 10 mei 2018, 13:58

rob313 schreef:in 2020 stoppen ze er mee.

Tja, overstappen van moederconcern is altijd lastig. Reken er maar op dat met OnStar alle andere erfenissen van GM overboord gaan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

FrankS1966

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: vr 22 sep 2017, 11:55
  • Woonplaats: Helmond
  • km-stand: 33000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 11 mei 2018, 12:11

Inmiddels heb ik de bevestiging ontvangen van OnStar:

Geachte heer,

In augustus 2017 heeft Groupe PSA de automerken Opel en Vauxhall gekocht van General Motors. OnStar Europe Limited was geen onderdeel van deze overname en blijft een onderneming van General Motors.

Als gevolg van deze overname zullen OnStar- en WiFi-diensten via de OnStar-verbinding (indien beschikbaar in uw land) vanaf 31 december 2020 niet meer beschikbaar zijn voor Opel.

Wij begrijpen dat u bezorgd bent dat dit uw Onstar-diensten zal beïnvloeden, maar als u een betaald Onstar-abonnement heeft, blijven wij u tot de genoemde datum dezelfde uitzonderlijke dienstverlening bieden.

Wat gebeurt er daarna?

U kunt gebruik blijven maken van alle OnStar-faciliteiten tot het moment dat uw proefabonnement afloopt. Daarna kunt u overstappen op een OnStar-abonnement dat toegang biedt tot diensten die u en uw naasten veiligheid bieden, waaronder:

• Automatische hulp bij pech/ongelukken*
• 24/7 toegang tot getrainde adviseurs die dezelfde taal als u spreken.
• Diagnostische gegevens on verzoek
• Assistentie bij diefstal van uw auto

Als u vragen heeft over uw proefabonnement of meer wilt weten, kijk dan op onze Vraag- & Antwoordpagina's.

Wij nemen contact met u op zodra we aanvullende informatie voor u hebben.

Hoogachtend,


----------------------------------


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 11 mei 2018, 12:45

Hier hetzelfde mailtje gehad. Heeft dit nu ook gevolgen voor de MyOpel app en bv het "starten op afstand"? Want dat zou ik wel flink @#$@! vinden.


Offline
Avatar gebruiker

e-head

Vaste klant

  • Berichten: 150
  • Geregistreerd: zo 03 jun 2012, 11:12
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 20703
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtvr 11 mei 2018, 22:33

Anko schreef:Hier hetzelfde mailtje gehad. Heeft dit nu ook gevolgen voor de MyOpel app en bv het "starten op afstand"? Want dat zou ik wel flink @#$@! vinden.

Starten-op-afstand kan natuurlijk ook via de sleutel, maar dan moet je wel dichtbij de auto zijn. Dus beter: Starten-op-kleine-afstand"


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

Berichtwo 16 mei 2018, 19:09

Anko schreef:Hier hetzelfde mailtje gehad. Heeft dit nu ook gevolgen voor de MyOpel app en bv het "starten op afstand"? Want dat zou ik wel flink @#$@! vinden.
Op de OnStar pagina staat:

Neem voor verdere ondersteuning contact met ons op via e-mail of telefoon:

Email: onstar.europe@onstar.com
Telefoon: 00800 800 22334 (internationaal; gratis nummer)


Ik heb dat gedaan, met de vraag:

Geachte,

Ik heb sinds 5 maanden een Opel Ampera E en lees nu over het beëindigen van OnStar. Kent u aangeven wat de gevolgen hiervan zijn voor het gebruik van de MyOpel app? Ik maak me vooral zorgen over het (niet meer) op afstand kunnen voorverwarmen van mijn auto en het op afstand aanpassen van oplaad instellingen. Het zal toch niet zo zijn dat deze onmisbare functionaliteit zomaar komt te vervallen?

Mvg,


Het antwoord is zo tries als je zou verwachten:

Beste Mr. Wolf,

Hartelijk dank voor de steun die u OnStar momenteel biedt.

OnStar-diensten zullen niet meer beschikbaar zijn na 31 december 2020.

Voor eender welke vraag met betrekking tot de technische specificaties van uw voertuig, gelieve u tot de Opel klantendienst te wenden op het nummer +31206545751 voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

OnStar Europe


Sorry, de "steun die ik OnStar biedt"???


Offline
Avatar gebruiker

Anko

Stamgast

  • Berichten: 470
  • Geregistreerd: di 19 feb 2013, 20:58
  • Woonplaats: Montfoort
  • km-stand: 10500
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

OnStar stopt per 31/12/2020

Berichtvr 18 mei 2018, 14:55

Zoals in een ander draadje gemeld en bij de meesten wel bekend, stopt OnStar met haar dienstverlening in Europa. Na enig doorvragen greek ik vandaag dit antwoord:

Dank u voor uw antwoord. Wij verontschuldigen ons voor enig misverstand.

OnStar en Opel zijn twee verschillende entiteiten die samen de app beheren. Na december 2020 zullen alle OnStar functionaliteiten stopgezet worden, daartoe horen ook de functies via de app. Voor enige informatie m.b.t. welke plannen Opel met hun functionaliteiten heeft na deze datum, verwijzen u naar +31206545751.

Met vriendelijke groeten,

OnStar Europe

Ik denk nu dat starten op afstand en uitlezen van de accu status (zonder KeyPass / buiten KeyPass bereik) via OnStar zal gaan en dus niet meer zal werken. Mijn dealer gaat er overigens ook achteraan, zo beloofde hij.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron