Het is nu di 16 apr 2024, 20:37


Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Berichtdo 05 jul 2018, 18:01

Hoi!

Iemand toevallig al geprobeerd de voor hoofdsteunen te verwijderen?
Zag wel een topic uit 2014 voor de "ouwe" Ampera:
zie hier
Zou dit ook werken voor de nieuwe?
Ik weet: proberen kan, maar als iemand het al gedaan heeft weet ik toch weer iets meer :D

Groet Tom

>>>
Na voorzichtig proberen kwam de oplossing voor de hoofdsteunen van de voorstoelen, het is allemaal super eenvoudig!
1. Zet de hoofdsteun in de hoogste stand.
2. We gaan straks een tang op de chromen draagpennen zetten, dus eerst een stevige tape rondom de pennen, vlak onder de hoofdsteun
3. Nu een tang op de afgevlakte zijkanten zetten en een kwartslag met de klok mee draaien, de afgevlakte kanten komen dus voor en achter.
4. De stoel wat extra achterover laten leunen en dan til je de hoofdsteun (met pennen en al) zo uit de stoel.
5. Colbert hangertje erop, hoofdsteun terugplaatsen en pennen weer een kwartslag terugdraaien.
Elders op het forum staat vermeld dat er een kabel in zou zitten: dat is bij model 2012 niet het geval.
<<<
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline
Avatar gebruiker

Tomv65

Newbie

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: za 26 aug 2017, 14:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Berichtza 07 jul 2018, 23:33

Zelf gevonden!
Op het chevy forum: zie hier

Bleek eenvoudig als je het eenmaal weet: een rond-ogig metalen lipje verborgen aan de binnenkant tegen de klok in duwen met een klein schroevendraaiertje oid en je kunt de headsets loswurmen.

groet Tom

ps oh, en er past dus een IKEA hemnes incl matras en een dubbele Billy kast in je ampera-e !
Aardige tangram puzzle: maar t kan 8-) !
Nu Opel Ampera-e 2017 8-) ; ex Toyota Prius Plugin 2013 :ugeek: , ex Honda Insight 2009 :?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Berichtma 09 jul 2018, 09:58

Tomv65 schreef:[...] ps oh, en er past dus een IKEA hemnes incl matras en een dubbele Billy kast in je ampera-e !
Aardige tangram puzzle: maar t kan 8-) !


Met laadklep open, of dicht?
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Berichtdi 10 jul 2018, 21:57

Zal wel geen Billy van 236 cm hoog zijn ;-)
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

BaronVanLunteren

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: wo 03 feb 2021, 17:26
  • km-stand: 150
  • Lifetime: 10
  • Auto: Ampera-e

Re: Voor Hoofdsteunen verwijderbaar?

Berichtwo 03 feb 2021, 17:49

Ik heb recentelijk in mijn Opel Ampera-E 2020 volgens instructie in dit topic de hoofdsteun kunnen verwijderen. Ik heb wel gecheckt of het niet toevallig een actieve hoofdsteun was zoals in een Vauxhall Insignia, die met het veiligheidssysteem verbonden is. Je weet maar nooit of je niet toevallig een airbag activeert.
Het was een gewone hoofdsteun dus. Ik heb zelfs tie-wraps vastgemaakt aan de zilverkleurige clip, zodat ik zonder gereedschap de hoofsteun eenvoudig kan uitnemen. Voor mij is dat vaak nodig voor het vervoeren van mijn windsurf equipment. De tie-wraps vouwen netjes weg onder de afdekplaatjes op de leuning. En ik heb een druppeltje secondenlijm in de tie-wrap kop laten lopen, zodat de lus niet onbedoeld kleiner wordt. Zie enkele foto's

https://photos.app.goo.gl/UuMBepadbtog4TUT7



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron