zo 02 sep 2018, 11:10
Daar zeg je wat. Als ik de reacties hier goed begrijp (en die man van het AD) had haar vorige fiets dus een automaatsarion schreef:Mijn dochter heeft tegenwoordig een fiets met 3 versnellingen. Op haar vorige fiets had ze geen versnellingen.
zo 02 sep 2018, 11:53
Ik denk niet dat de vraag aan mij gericht is, maar ik zou het hebben over "transmissie" of "reductiebak", maar zeker geen "versnellingsbak".japio schreef:Dan ben ik benieuwd hoe jij de set tandwielen noemt die in de verbinding tussen de (electro)motor en de wielen in zitten.
zo 02 sep 2018, 12:08
ma 03 sep 2018, 09:40
ma 03 sep 2018, 10:22
ma 03 sep 2018, 10:33
Absoluut. E-motoren zouden (bij wijze van spreke) met de helft van hun maximale toerental nog steeds hetzelfde maximale vermogen kunnen produceren (helft van aantal toeren * dubbel koppel = zelfde vermogen), maar dan wel met minder verliezen. Maar wel ten koste van complexiteit, gewicht en geld. Kennelijk vindt men dat niet de moeite waard.Ivo schreef:Toch is een versnellingsbak niet zo'n gek idee. Het hoge koppel van een E auto maakt de noodzaak misschien minder, mij lijkt dat een slim gekozen "keuzemogelijkheid in overbrengingsverhouding" best wat kan toevoegen aan de levensduur van een E auto.
ma 03 sep 2018, 13:59
ma 03 sep 2018, 14:13
Als jij denkt dat ik iets verkeerd zie, dan ben je bij deze van harte uitgenodigd om uit te leggen wat ik verkeerd zie en hoe het dan wel zit.japio schreef:Misschien steekt het wel niet iets anders in elkaar als wat jij nu aanneemt.
ma 03 sep 2018, 14:14
Ivo schreef:Toch is een versnellingsbak niet zo'n gek idee. Het hoge koppel van een E auto maakt de noodzaak misschien minder, mij lijkt dat een slim gekozen "keuzemogelijkheid in overbrengingsverhouding" best wat kan toevoegen aan de levensduur van een E auto.
ma 03 sep 2018, 14:41
Anko schreef:Als jij denkt dat ik iets verkeerd zie, dan ben je bij deze van harte uitgenodigd om uit te leggen wat ik verkeerd zie en hoe het dan wel zit.japio schreef:Misschien steekt het wel niet iets anders in elkaar als wat jij nu aanneemt.