Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
vr 14 sep 2018, 09:53
Beste forumleden,
A.s. maandag stap ik van een Volvo V40 D4 over op een Ampera-e.
Bij de Volvo branden de achterlichten altijd, dus ook bij de dagrijverlichting, wat ik vooral bij wisselende weersomstandigheden, waarbij de automatische aanpassing van de verlichting niet perfect reageert, een zeer veilige optie vindt.
Volgens het instructieboekje van de Ampera-e is dit bij deze auto niet het geval, en branden de achterlichten alleen i.c.m dimlicht en grootlicht.
Is het bij iemand bekend of dit aan te passen is, zodat ze net als bij de Volvo, altijd branden ?
di 18 sep 2018, 20:39
pollekes schreef:Beste forumleden,
A.s. maandag stap ik van een Volvo V40 D4 over op een Ampera-e.
Bij de Volvo branden de achterlichten altijd, dus ook bij de dagrijverlichting, wat ik vooral bij wisselende weersomstandigheden, waarbij de automatische aanpassing van de verlichting niet perfect reageert, een zeer veilige optie vindt.
Volgens het instructieboekje van de Ampera-e is dit bij deze auto niet het geval, en branden de achterlichten alleen i.c.m dimlicht en grootlicht.
Is het bij iemand bekend of dit aan te passen is, zodat ze net als bij de Volvo, altijd branden ?
Ik kan niet spreken over de Ampera-e, maar ik heb in de eerste generatie Ampera eigenlijk standaard de verlichting aan, dus de automatische stand uit.
di 18 sep 2018, 20:48
Volgens mij kan je inderdaad niet achterlichten aan hebben, en dan alleen stadslicht voor. Oplossing: dimlicht voor ook altijd aan. Verkleint ook de kans op ongevallen. Bij mij, net als bij HenryAmpera, staat de verlichting niet op automatisch, maar op aan. Als je de auto uitzet (en afsluit?) gaat dan het licht weer uit.
di 18 sep 2018, 21:02
Kijk eens op
http://www.lichtenaanookachter.nl. Het is nog lang geen gemeengoed.
wo 19 sep 2018, 21:56
sarion schreef:Volgens mij kan je inderdaad niet achterlichten aan hebben, en dan alleen stadslicht voor. Oplossing: dimlicht voor ook altijd aan. Verkleint ook de kans op ongevallen. Bij mij, net als bij HenryAmpera, staat de verlichting niet op automatisch, maar op aan. Als je de auto uitzet (en afsluit?) gaat dan het licht weer uit.
Ik denk dat ik ook maar voor de "altijd dimlicht" optie ga.
za 22 sep 2018, 21:24
Het is mij al jaren een compleet raadsel waarom autofabrikanten dat doen: automatisch led verlichting voorkant aan terwijl de achterlichten uit blijven.
Deze week n vent op de snelweg zonder licht in het donker.
Heb moeten wijzen dat hij z'n verlichting aan moest doen.
Mensen zien niet dat de achterlichten niet branden en denken wel dat hun verlichting aan staat.
Ikzelf rijd altijd met licht aan.
zo 23 sep 2018, 11:42
Denk toch dat je als bestuurder het verschil tussen dagrijlichten en dimlichten toch wel zou mogen herkennen?
zo 23 sep 2018, 12:01
Ik vind dagrijlichten echt de meeste overbodige 'innovatie' ooit. Daar is dimlicht voor. Op de meeste auto's is het ook nog eens spuuglelijk. Lampjes in een rijtje of in een soort van V-teken. Echt belachelijk. Het is dat, als het op je auto zit, het verboden is om het uit te schakelen, anders zou ik het er af halen.
zo 23 sep 2018, 17:31
Ferry34 schreef:Het is mij al jaren een compleet raadsel waarom autofabrikanten dat doen: automatisch led verlichting voorkant aan terwijl de achterlichten uit blijven.
Wat dacht je van wetgeving?
Vergeten je lichten aan te doen is van alle tijden.
zo 23 sep 2018, 17:37
Wat ik me bij de Ampera-e afvraag is eigenlijk met name de remlichten. Ik rij altijd in L, waardoor hij gaat remmen als ik het gas los laat. Ik gebruik de rem bijna niet. Maar wanneer gaan precies de remlichten branden? Ook als ik een beetje minder gas geef? Of alleen bij helemaal gas los? Geen idee...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.