Bij deze wil ik wat data delen die ik via de OBD2 dongle heb verzameld.
In het eerste plaatje laat ik wat temperaturen zien, van vooral de accu. De auto heeft de hele nacht aan een laadpaal gehangen en tijdens het voorverwarmen 's ochtends heb ik de logging gestart. Het was die nacht rond het vriespunt. Wat opvalt is dat de batterijen warm gehouden zijn, de 6 batterij secties geven een start temperatuur van rond de 15 tot 17 graden aan. De batterij koelvloeistof (rood) was 21 C en dalend, dus waarschijnlijk is de verwarming van de batterij koelvloeistof net uitgegaan. Na ongeveer 11250 seconden (3.1 uur) gaan de temperaturen allemaal ineens snel omhoog, want toe ging ik snelladen. Kennelijk was de temperatuur nog iets te laag om goed te kunnen snelladen, want de batterij verwarming ging aan (rechter y-as, donker groen) met 1.9 kW. Je ziet dan ook de temperatuur van de koelvloeistof snel omhoog gaan. Na 40 minuten (~14000 op de x-as) heb ik de lader gestopt en de temperaturen dalen weer.