Het is nu do 28 maart 2024, 10:00


Lampje onderhoud spoedig gaat aan

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

wimtim

Newbie

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: ma 19 feb 2018, 10:25
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 42000
  • Lifetime: 20
  • Auto: Ampera-e

Lampje onderhoud spoedig gaat aan

Berichtma 14 jan 2019, 23:02

Bij mij ging vandaag het lampje "onderhoud spoedig" aan. Dit is een oranje lampje rechts onder naast het km display. Heeft iemand dit ook al eens gehad en wat kan het betekenen? De auto functioneert verder goed.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Lampje onderhoud spoedig gaat aan

Berichtdi 15 jan 2019, 15:32

wimtim schreef:Bij mij ging vandaag het lampje "onderhoud spoedig" aan. Dit is een oranje lampje rechts onder naast het km display. Heeft iemand dit ook al eens gehad en wat kan het betekenen? De auto functioneert verder goed.


Dit is in ieder geval een "foutcode/storing". Zoals "altijd" bij auto's: rood lampje beteken GELIJK stoppen, oranje is doorgaans nog wel even "aan te kijken". Het handigst zou zijn als je zelf een OBD dongeltje aansluit en kijkt welke foutcode je krijgt... (zie dit topic, bijvoorbeeld). Maar als je zelf geen OBD dongel bij de hand hebt zou ik sowieso even wachten of het lampje niet na drie (aan/rijden/uit) cycli weer uitgaat (als de storing niet constant is dan gaat hij dus uit) en hem dan t.z.t. laten uitlezen (of zelf dat dongeltje bestellen)...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Lampje onderhoud spoedig gaat aan

Berichtdi 15 jan 2019, 17:30

wimtim schreef:Bij mij ging vandaag het lampje "onderhoud spoedig" aan. Dit is een oranje lampje rechts onder naast het km display. Heeft iemand dit ook al eens gehad en wat kan het betekenen? De auto functioneert verder goed.


Tip: dit soort vragen kun je ook beantwoord krijgen door te googelen op "Chevrolet Bolt" en -in dit geval "service indicator". Aan de andere kant van de grote Atlantische plas rijden natuurlijk heel wat Ampera-E lookalikes rond en zijn er ook internetfora:

https://www.chevybolt.org/forum/113-2017-chevy-bolt-ev-maintenance-schedule-service-discussions/17698-service-indicator-comes-early.html
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten