Het is nu vr 29 maart 2024, 06:49


Deur niet meer van slot met knopje op handel

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 12 jun 2019, 08:18

Ik kan sinds enige tijd de deuren niet meer van het slot halen door op het rubber knopje op de deurhandel te drukken. De deuren gan. Ze gaan wel van het slot met de afstand bediening. Op slot gaat wel door op het rubber knopje te drukken. Ook gaan de knipperlichten knipperen als ik op het knopje druk. Ik heb vast ergens iets ingesteld, misschien wel door meerdere knopjes op de afstandbediening in te drukken met de afstandbediening in mijn broekzak. Iemand enig idee om deze instelling weer ongedaan te maken?


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 12 jun 2019, 11:44

Weet je zeker dat de knopjes niet "gewoon" haperen (wat een veel voorkomend probleem is)? Gaat'ie echt consequent wel op slot met het knopje en niet open...? (Dat zou inderdaad duiden op iets anders.)

Ikzelf spuit periodiek de knopjes (via de kieren eromheen) in met WD40 (spray) en dat lijkt wel te helpen... :|
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 12 jun 2019, 12:05

sbogovac schreef:Weet je zeker dat de knopjes niet "gewoon" haperen (wat een veel voorkomend probleem is)? Gaat'ie echt consequent wel op slot met het knopje en niet open...? (Dat zou inderdaad duiden op iets anders.)

Ikzelf spuit periodiek de knopjes (via de kieren eromheen) in met WD40 (spray) en dat lijkt wel te helpen... :|

Bij de "oude" Ampera is dat inderdaad een veel voorkomend probleem (Bij mij lijken ze alleen te werken als het echt gort-droog is geweest :? ), maar Rob rijdt een Ampera-e. :think:


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 12 jun 2019, 16:03

HenryAmpera schreef:
sbogovac schreef:Weet je zeker dat de knopjes niet "gewoon" haperen (wat een veel voorkomend probleem is)? Gaat'ie echt consequent wel op slot met het knopje en niet open...? (Dat zou inderdaad duiden op iets anders.)

Ikzelf spuit periodiek de knopjes (via de kieren eromheen) in met WD40 (spray) en dat lijkt wel te helpen... :|

Bij de "oude" Ampera is dat inderdaad een veel voorkomend probleem (Bij mij lijken ze alleen te werken als het echt gort-droog is geweest :? ), maar Rob rijdt een Ampera-e. :think:


Oh ja... scherp... dit onderwerp staat idd in het Ampera-e forumgedeelte... :roll:

Maarre... Henry...? al WD40 geprobeerd? :angel:
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 12 jun 2019, 16:44

sbogovac schreef:Maarre... Henry...? al WD40 geprobeerd? :angel:
:? Kan het allicht proberen, moet binnenkort toch een keer langs de Brezan (ofzo) voor nietwe ruitewissers, kan ik gelijk een busje WD40 meenemen....


Offline

Robw

Newbie

  • Berichten: 25
  • Geregistreerd: wo 07 nov 2018, 20:47
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtdo 13 jun 2019, 09:29

de knopjes werken wel, want de knipperlichten knippperen als ik er op druk. En de deur gaat altijd op slot als ik op het knopje op de deur druk.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtdo 13 jun 2019, 09:41

HenryAmpera schreef:
sbogovac schreef:Maarre... Henry...? al WD40 geprobeerd? :angel:
:? Kan het allicht proberen, moet binnenkort toch een keer langs de Brezan (ofzo) voor nietwe ruitewissers, kan ik gelijk een busje WD40 meenemen....


Altijd handig! Succes...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

sbogovac

Harde kern

  • Berichten: 509
  • Geregistreerd: za 10 feb 2018, 20:30
  • km-stand: 138578
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtdo 13 jun 2019, 09:42

Robw schreef:de knopjes werken wel, want de knipperlichten knippperen als ik er op druk. En de deur gaat altijd op slot als ik op het knopje op de deur druk.


Heb je al in de instellingen gekeken?

Info display > Instellingen > Persoonlijke instellingen (of anders bij Opgeslagen instellingen)
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.


Offline

ehermm

Newbie

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: za 27 sep 2014, 11:45
  • Woonplaats: Eindhoven
  • km-stand: 53000
  • Lifetime: 8
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtza 03 aug 2019, 19:10

Robw schreef:Ik kan sinds enige tijd de deuren niet meer van het slot halen door op het rubber knopje op de deurhandel te drukken. De deuren gan. Ze gaan wel van het slot met de afstand bediening. Op slot gaat wel door op het rubber knopje te drukken. Ook gaan de knipperlichten knipperen als ik op het knopje druk. Ik heb vast ergens iets ingesteld, misschien wel door meerdere knopjes op de afstandbediening in te drukken met de afstandbediening in mijn broekzak. Iemand enig idee om deze instelling weer ongedaan te maken?



Je mag niet met een spuitstraal in de waskabine op de sloten richten (er zit electronica in Key less entry) daar kunnen ze niet goed tegen.
Ik heb een tip: probeer met een föhn een tijdje warme lucht er op te föhnen (bijv min 15 minimaal) en ondertussen proberen. Bij mij gingen ze weer werken!!


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Deur niet meer van slot met knopje op handel

Berichtwo 07 aug 2019, 19:07

sbogovac schreef:
HenryAmpera schreef:
sbogovac schreef:Maarre... Henry...? al WD40 geprobeerd? :angel:
:? Kan het allicht proberen, moet binnenkort toch een keer langs de Brezan (ofzo) voor nietwe ruitewissers, kan ik gelijk een busje WD40 meenemen....


Altijd handig! Succes...

:silent: Heeft totaal niet geholpen...... :silent:


Volgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron