Het is nu zo 28 apr 2024, 01:31


Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jan V

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 29 maart 2023, 16:18
  • km-stand: 62000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtzo 13 aug 2023, 11:07

Ruwils schreef:
Jan V schreef:Goedenmiddag.
Sinds de plaatsing van de nieuwe accu heb ik inmiddels tot twee keer toe een softwarestoring gehad waardoor de auto niet meer kon rijden. De accu werd niet herkend door de auto. Het gevolg was afslepen met een bergingsauto naar de dealer.
De eerste keer heeft de auto daar ruim een week gestaan wegens tijdgebrek / drukte / weinig personeel enna het uitlezen van de diagnose heeft de software een update gehad die mij € 185,74 heeft gekost. Nu enige weken later hetzelfde euvel, weer met een bergingsauto naar de dealer en daar staat de auto nu ruim een week zonder oplossing. De diagnose is uitgelezen en doorgestuurd naar Opel Nederland met de vraag "wat moeten we doen"? Daar is tot nu toe geen antwoord op gekomen.

Zijn er leden op dit forum die ook te maken hebben gehad met problemen na plaatsing van de nieuwe accu of zal ik de enige zijn die dit is overkomen? Ik ben heel benieuwd.

Schandalig dat ze je daar €185,74 voor hebben laten betalen! Dit is overduidelijk een probleem dat ontstaan is na de batterijvervanging en dus gerelateerd aan de nieuwe batterij/software inregeling. Garantie dus, die je hebt, want de nieuwe accu heeft weer acht jaar nieuwe garantie en deze problemen had je niet met de oude accu.

Bi mijn Ampera-e was het "inleren" van de hogere capaciteit van de nieuwe batterij niet goed gegaan waardoor er een hele lage range werd weergegeven. Uiteindelijk is het "relearnproces" opnieuw uitgevoerd waarna de capaciteit nu wel correct werd weergegeven. Alles onder garantie van de terugroepactie uiteraard.


Ik wil de termen zoals schandalig nog niet gebruiken alvorens het voor mij duidelijk is wat er aan de hand is. Inmiddels is het technisch platform van Opel tot de conclusie gekomendat de nieuw geplaatste accu moet worden vervangen en dat deze beslist niet uit de recall voorraad mag komen. Mijn dealer gaat een nieuwe accu bestellen en heeft geen idee hoe lang de levertijd zal zijn. Er wordt een aanvraag bij Opel ingediend om mij voor die periode kosteloos vervangend vervoer aan te bieden, maar het zal nog enige dagen duren alvorens daar uitsluitsel over is. Inmiddels staat de auto twee weken in de werkplaats. De kosten van de software-update worden opnieuw bekeken en misschien krijg ik die terug.


Offline

hc-booth

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: za 26 maart 2022, 12:58
  • km-stand: 72000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 26 sep 2023, 23:29

Ik ben wat laat op dit feestje, de accu van mijn Ampera-e is al eerder dit jaar vervangen. Maar voor de statistieken zal ik de vragen toch proberen te beantwoorden:

1. Het werkelijke bouwjaar(*) : 2018
2. Op welke datum heeft de vervanging plaatsgevonden? 21 maart 2023
3. Ben je gebeld door je eigen dealer of kreeg je een brief dat er een afspraak gemaakt kon worden?
Ik ben gebeld door mijn dealer.
4. Aantal kWh netto capaciteit vermeld op de sticker op de accubak (zou 64kWh moeten staan).
Ik heb nog niet op de accubak gekeken. Het rijbereik is er een stuk op vooruit gegaan, heb ik gemerkt.
5. En uiteraard of alles goed en naar wens is verlopen!
Ja alles is goed en naar wens verlopen.

Meestal moet ik in Oktober een keer naar Engeland voor mijn werk. Dat betekende vorig jaar vaak laden (ook door de 80% restrictie... ). Dit jaar zal dit een stuk makkelijker gaan.


Offline

triko

Newbie

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: do 15 feb 2024, 17:36
  • km-stand: 50000
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdo 15 feb 2024, 17:51

Hi, ik heb afgelopen maandag een nieuwe accu gekregen in mijn Ampera-e.


1. Het werkelijke bouwjaar: dec 2019
2. Op welke datum heeft de vervanging plaatsgevonden? 12-2-2024
3. Ben je gebeld door je eigen dealer of kreeg je een brief dat er een afspraak gemaakt kon worden? Brief
4. Aantal kWh netto capaciteit vermeld op de sticker op de accubak: Niet gekeken, maar gevraagd aan de Opel medewerker en hij zei 64kWh
5. En uiteraard of alles goed en naar wens is verlopen: Alles verliep soepel, gratis vervangend vervoer gekregen (Opel Mokka-e) en ze hebben gelijk iets anders vervangen, iets met gordel(?). Dit is gedaan bij Van Mossel Opel Dealer Oosterhout

Ik vond het alleen wel jammer dat er weinig verteld werd over de nieuwe accu. Ik vroeg nog wel aan de Opel medewerker of ik m nog verder leeg moest laten lopen in het begin, juist veel of weinig mee moest rijden of dat er nog andere bijzonderheden zijn om de accu op gang te laten komen op de best mogelijke manier, hij zei hierop dat niks uitmaakt.
Op mijn vraag of het in het algemeen zo is dat een accu sneller in capaciteit afneemt als je hem verder oplaad dan 80% zei hij ook dat dat niks uit zou maken voor de levensduur van je accu.
Kan iemand met verstand van auto accu's op dit forum dit misschien nog toelichten? Dus betreft een nieuwe accu, maakt het uit hoe je hiermee omgaat of is niks goed of slecht? En in het algemeen de accu verder laten leeglopen dan 20% en verder opladen dan 80%, maakt dit nou uit op lange termijn voor de levensduur van de accu? Alvast bedankt!


Offline

robsloetjes

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: di 23 aug 2022, 09:44
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdo 07 maart 2024, 16:05

Gisteren heeft mijn Ampera ook een nieuwe accu gekregen.

Betreft ook een 64kWh accu. Ik ben er zelf achteraan geweest aangezien de dealer waar ik me oorspronkelijk had gemeld (Wassink in Velp) niets van zich liet horen en ook niet de indruk wekte zich in te spannen voor een snelle vervanging. Uiteindelijk was ik bij Hartgerink in Lochem sneller aan de beurt.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron