Het is nu za 27 apr 2024, 10:44


Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

rron1

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 19 feb 2022, 20:22
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtwo 19 jul 2023, 19:03

rron1 schreef:Klopt het dat het dat in de laadmodus de slider op 80% staat? Ik ging er namelijk van uit dat de geïnstalleerde accu al geknepen was.
Groet, Ronald

Nu met foto. https://imgur.com/a/0TGhJMe


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtzo 23 jul 2023, 11:28

rron1 schreef:
rron1 schreef:Klopt het dat het dat in de laadmodus de slider op 80% staat? Ik ging er namelijk van uit dat de geïnstalleerde accu al geknepen was.
Groet, Ronald

Nu met foto. https://imgur.com/a/0TGhJMe


Ik snap je vraag niet. Als ik zo op de foto kijk is de accu niet verder opgeladen dan 80 procent, maar is hij niet begrenst op 80 procent. Of springt de slider automatisch terug en blijft hij niet op 100 hangen?


Offline

rron1

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 19 feb 2022, 20:22
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtzo 23 jul 2023, 12:16

Ruben schreef:
rron1 schreef:
rron1 schreef:Klopt het dat het dat in de laadmodus de slider op 80% staat? Ik ging er namelijk van uit dat de geïnstalleerde accu al geknepen was.
Groet, Ronald

Nu met foto. https://imgur.com/a/0TGhJMe


Ik snap je vraag niet. Als ik zo op de foto kijk is de accu niet verder opgeladen dan 80 procent, maar is hij niet begrenst op 80 procent. Of springt de slider automatisch terug en blijft hij niet op 100 hangen?


Hallo Ruben,
De slider gaat niet verder dan 80% met andere woorden ik bereik de 100% nooit. Klopt dat wel?
Ik zou verwachten dat er na het vervangen van de batterij deze begrenzing eruit zou moeten zijn.
Groet,
Ronald


Offline

Mbrekel

Newbie

  • Berichten: 5
  • Geregistreerd: wo 09 mei 2018, 00:36
  • km-stand: 250
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtma 24 jul 2023, 21:41

Op 3-7-23 heb ik een nieuwe accu gekregen. Range is enorm toegenomen. Alles naar wens verlopen. Ampera e uit 2019


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdo 27 jul 2023, 21:13

rron1 schreef:De slider gaat niet verder dan 80% met andere woorden ik bereik de 100% nooit. Klopt dat wel?
Ik zou verwachten dat er na het vervangen van de batterij deze begrenzing eruit zou moeten zijn.
Groet,
Ronald

Als de slider niet verder naar rechts gezet kan worden is er iets niet goed gedaan. Naast het vervangen van de batterij moet ook de software aangepast worden. Niet alleen die oude "gelimiteerde" versie moet vervangen worden door een nieuwe versie, ook moet de BMS opnieuw "ingeleerd" worden zodat de grotere capaciteit van de nieuwe batterij zichtbaar wordt.
Terug naar de dealer dus!


Offline
Avatar gebruiker

tdoelman

Newbie

  • Berichten: 20
  • Geregistreerd: do 11 okt 2012, 14:09
  • km-stand: 25000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtvr 28 jul 2023, 18:50

Ik heb mijn Ampera-e in november 2022 tweedehands gekocht bij Haaima Hylkema in Heerenveen en toen werd mij verteld dat de accu toen net vervangen was. Weet niet of zij dat zelf gedaan hebben of iemand anders. Het lijkt erop dat het inderdaad gebeurd is, want het bereik is geweldig. In de slechtste omstandigheden haal ik nog minimaal 300 km, in goed omstandigheden eenvoudig meer dan 400km en in optimale omstandigheden zou ik, als ik de accu helemaal leeg zou rijden, zeker boven de 500 km komen ! Dat is veel beter dan de Ampera-e die ik eerder als lease-auto van 2017 tot 2021 gereden heb. Het betreft een auto met kenteken van februari 2020, waarschijnlijk geproduceerd in 2019.

Waar vind ik de “sticker op de accubak” die de capaciteit aangeeft (welke 64KwH zou moeten zijn)?
Voormalig berijder van een Ampera (2012-2017), van 2017 tot 2021 een Ampera-e als lease auto en sinds november 2022 een Ampera-e in eigendom.


Offline

rron1

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: za 19 feb 2022, 20:22
  • km-stand: 18000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtza 29 jul 2023, 11:52

Ruwils schreef:
rron1 schreef:De slider gaat niet verder dan 80% met andere woorden ik bereik de 100% nooit. Klopt dat wel?
Ik zou verwachten dat er na het vervangen van de batterij deze begrenzing eruit zou moeten zijn.
Groet,
Ronald

Als de slider niet verder naar rechts gezet kan worden is er iets niet goed gedaan. Naast het vervangen van de batterij moet ook de software aangepast worden. Niet alleen die oude "gelimiteerde" versie moet vervangen worden door een nieuwe versie, ook moet de BMS opnieuw "ingeleerd" worden zodat de grotere capaciteit van de nieuwe batterij zichtbaar wordt.
Terug naar de dealer dus!


Hallo Ruwils,

Klopt, ik heb al een afspraak gemaakt bij de dealer. Er blijkt ook nog een nieuwe update klaar te staan die dan ook wordt gedaan.
Ik laat het weten hoe het is verlopen.
Groet,
Ronald


Offline

Jan V

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 29 maart 2023, 16:18
  • km-stand: 62000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtdi 08 aug 2023, 15:19

Goedenmiddag.
Ik heb een Ampera-E uit 2019, afgeleverd in 2020 en mijn accu is gewisseld op 03-04-2023. De capaciteit zou ik niet direct weten genummerd E212110990. Na de wissel was de actieradius meteen goed en op een zomerse dag is dat ca 460 km na opladen dus daat lijkt mij in orde. De auto is door mij ieuw gekocht bij Orange Motors in Rotterdam en het bedrijf is sinds een tijdje overgenomen door Louwman

Sinds de plaatsing van de nieuwe accu heb ik inmiddels tot twee keer toe een softwarestoring gehad waardoor de auto niet meer kon rijden. De accu werd niet herkend door de auto. Het gevolg was afslepen met een bergingsauto naar de dealer.
De eerste keer heeft de auto daar ruim een week gestaan wegens tijdgebrek / drukte / weinig personeel enna het uitlezen van de diagnose heeft de software een update gehad die mij € 185,74 heeft gekost. Nu enige weken later hetzelfde euvel, weer met eenbergingsauto naar de dealer en daar staat de auto nu ruim een week zonder oplossing. De diagnose is uitgelezen en doorgesuurd naar Opel Nederland met de vraag "wat moeten we doen"? Daar is tot nu toe geen antwoord op gekomen.

Zijn er leden op dit forum die ook te maken hebben gehad met problemen na plaatsing van de nieuwe accu of zal ik de enige zijn die dit is overkomen? Ik ben heel benieuwd.


Offline

janbalk

Newbie

  • Berichten: 6
  • Geregistreerd: di 30 jun 2020, 19:23
  • km-stand: 100
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtza 12 aug 2023, 14:10

1. Het werkelijke bouwjaar: 2019
2. Op welke datum heeft de vervanging plaatsgevonden? 7-8-2023 bij , Haaima/ Hylkema te Heerenveen. Alles keurig en correct afgehandeld.
3. Ben je gebeld door je eigen dealer of kreeg je een brief dat er een afspraak gemaakt kon worden? Ik ben gebeld en een afspraak gemaakt.
4. Aantal kWh netto capaciteit vermeld op de sticker op de accubak: niet gecheckt, weet ook niet waar ik dat zou kunnen vinden.
5. En uiteraard of alles goed en naar wens is verlopen! Ja, keurig behandeld en een elektrische leenauto meegekregen. Hoefde deze niet weer opgeladen in te leveren. Onze eigen auto was bij aflevering volledig opgeladen. Actieradius leek meteen in orde ruim 500 km (bovenste getal).


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Nieuwe accu gekregen? Meld het hier!

Berichtzo 13 aug 2023, 09:16

Jan V schreef:Goedenmiddag.
Sinds de plaatsing van de nieuwe accu heb ik inmiddels tot twee keer toe een softwarestoring gehad waardoor de auto niet meer kon rijden. De accu werd niet herkend door de auto. Het gevolg was afslepen met een bergingsauto naar de dealer.
De eerste keer heeft de auto daar ruim een week gestaan wegens tijdgebrek / drukte / weinig personeel enna het uitlezen van de diagnose heeft de software een update gehad die mij € 185,74 heeft gekost. Nu enige weken later hetzelfde euvel, weer met een bergingsauto naar de dealer en daar staat de auto nu ruim een week zonder oplossing. De diagnose is uitgelezen en doorgestuurd naar Opel Nederland met de vraag "wat moeten we doen"? Daar is tot nu toe geen antwoord op gekomen.

Zijn er leden op dit forum die ook te maken hebben gehad met problemen na plaatsing van de nieuwe accu of zal ik de enige zijn die dit is overkomen? Ik ben heel benieuwd.

Schandalig dat ze je daar €185,74 voor hebben laten betalen! Dit is overduidelijk een probleem dat ontstaan is na de batterijvervanging en dus gerelateerd aan de nieuwe batterij/software inregeling. Garantie dus, die je hebt, want de nieuwe accu heeft weer acht jaar nieuwe garantie en deze problemen had je niet met de oude accu.

Bi mijn Ampera-e was het "inleren" van de hogere capaciteit van de nieuwe batterij niet goed gegaan waardoor er een hele lage range werd weergegeven. Uiteindelijk is het "relearnproces" opnieuw uitgevoerd waarna de capaciteit nu wel correct werd weergegeven. Alles onder garantie van de terugroepactie uiteraard.


VorigeVolgende

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron