Newbie
- Berichten: 3
- Geregistreerd: wo 29 maart 2023, 16:18
- km-stand: 62000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
Ruwils schreef:Jan V schreef:Goedenmiddag.
Sinds de plaatsing van de nieuwe accu heb ik inmiddels tot twee keer toe een softwarestoring gehad waardoor de auto niet meer kon rijden. De accu werd niet herkend door de auto. Het gevolg was afslepen met een bergingsauto naar de dealer.
De eerste keer heeft de auto daar ruim een week gestaan wegens tijdgebrek / drukte / weinig personeel enna het uitlezen van de diagnose heeft de software een update gehad die mij € 185,74 heeft gekost. Nu enige weken later hetzelfde euvel, weer met een bergingsauto naar de dealer en daar staat de auto nu ruim een week zonder oplossing. De diagnose is uitgelezen en doorgestuurd naar Opel Nederland met de vraag "wat moeten we doen"? Daar is tot nu toe geen antwoord op gekomen.
Zijn er leden op dit forum die ook te maken hebben gehad met problemen na plaatsing van de nieuwe accu of zal ik de enige zijn die dit is overkomen? Ik ben heel benieuwd.
Schandalig dat ze je daar €185,74 voor hebben laten betalen! Dit is overduidelijk een probleem dat ontstaan is na de batterijvervanging en dus gerelateerd aan de nieuwe batterij/software inregeling. Garantie dus, die je hebt, want de nieuwe accu heeft weer acht jaar nieuwe garantie en deze problemen had je niet met de oude accu.
Bi mijn Ampera-e was het "inleren" van de hogere capaciteit van de nieuwe batterij niet goed gegaan waardoor er een hele lage range werd weergegeven. Uiteindelijk is het "relearnproces" opnieuw uitgevoerd waarna de capaciteit nu wel correct werd weergegeven. Alles onder garantie van de terugroepactie uiteraard.
Ik wil de termen zoals schandalig nog niet gebruiken alvorens het voor mij duidelijk is wat er aan de hand is. Inmiddels is het technisch platform van Opel tot de conclusie gekomendat de nieuw geplaatste accu moet worden vervangen en dat deze beslist niet uit de recall voorraad mag komen. Mijn dealer gaat een nieuwe accu bestellen en heeft geen idee hoe lang de levertijd zal zijn. Er wordt een aanvraag bij Opel ingediend om mij voor die periode kosteloos vervangend vervoer aan te bieden, maar het zal nog enige dagen duren alvorens daar uitsluitsel over is. Inmiddels staat de auto twee weken in de werkplaats. De kosten van de software-update worden opnieuw bekeken en misschien krijg ik die terug.