Het is nu zo 28 apr 2024, 06:02


Stuurproblemen

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtwo 08 nov 2023, 20:29

Ik heb ze ook allemaal gelezen, maar durfde het niet aan omdat ik op dit moment geen betrouwbare garage ken.
Maar de volgende mag het proberen en ons op de hoogte houden.
Het is inderdaad een 'standaard' reparatie, maar er moet wel heel veel demonteerd en gemonteerd worden. Dan moet het daarna allemaal wel weer goed zitten.


Offline

HielkeHoeve

Newbie

  • Berichten: 32
  • Geregistreerd: do 02 nov 2023, 15:30
  • km-stand: 92000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtwo 08 nov 2023, 21:22

Ruwils schreef:Bij het Terugroepregister van de RDW kun je precies zien of er voor jouw auto een terugroepactie bestaat.
Hier zie ik het volgende staan bij de Opel Ampera E:

KGY OPEL De vloerisolatie is bij activeren van de gordelspanner niet bestand tegen de hete gassen die dan vrijkomen. 27-09-2023 Details terugroepactie

18-C-091 OPEL Door versnelde slijtage van de stuurkolomonderdelen ontstaat metaalgruis. Hierdoor kan de stuurkolom blokkeren. 13-09-2018 Details terugroepactie

Er waren blijkbaar dus al problemen bekend met de stuurkolom in 2018.
De terugroepactie van de gordelspanner is van 27 september dit jaar.

@RuudSchel, was jouw Ampera-e niet van 2018? Dan zou je nog wel eens in aanmerking kunnen komen voor de terugroepactie.


Wat betreft het RDW register is het belangrijk om in het register te kijken en niet naar de terugroepacties van je eigen auto of er van uit te gaan dat de dealer het in zich in eigen systeem heeft staan. Die van mij had maar 2 acties, waar van 1 nog open, genoteerd staan, maar bij aandringen en navraag blijkt dat er dus 5 zijn en al waren uitgevoerd...

https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Zoek hier met ruime datums. Let op dat er 2 ampera-e modellen in de lijst staan en beide van toepassing zijn.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtdo 09 nov 2023, 16:02

HielkeHoeve schreef:https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Zoek hier met ruime datums. Let op dat er 2 ampera-e modellen in de lijst staan en beide van toepassing zijn.

Dit is dezelfde link waar ik al naar linkte.
Je hoeft geen datums in te vullen, dan zie je alles.
Het vreemde is dat er een Ampera-E is en een Ampera E, dus zonder streepje. Als je zoekt op die met streepje, zie je alleen de accu terugroepacties. Als je vervolgens op die zonder streepje zoekt, zie je de overige acties, dus die van de gordelspanner en de oude van de stuurkolom.


Offline

HielkeHoeve

Newbie

  • Berichten: 32
  • Geregistreerd: do 02 nov 2023, 15:30
  • km-stand: 92000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtdo 09 nov 2023, 21:28

Ruwils schreef:Dit is dezelfde link waar ik al naar linkte.

Excuses, daar heb ik dan helaas over heen gelezen.

Ruwils schreef:Het vreemde is dat er een Ampera-E is en een Ampera E, dus zonder streepje. Als je zoekt op die met streepje, zie je alleen de accu terugroepacties. Als je vervolgens op die zonder streepje zoekt, zie je de overige acties, dus die van de gordelspanner en de oude van de stuurkolom.

Zeer verwarrend. Mijn auto heeft ze dus allemaal gehad. Jammer genoeg komen de fabrikantcodes van RDW niet overeen met die van Opel zelf. :eh: Wellicht helpt het om te weten dat de verkoper er alleen achter kwam toen een medewerker welke hij de 'garantieman' noemde in een los softwaresysteem keek. Blijkbaar wilt Opel niet dat iedereen het zomaar kan zien.


Offline

Almerejin

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 14:38
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 14
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtdi 12 maart 2024, 11:06

Eind okt 2023 bijna hetzelfde meegemaakt, maar vergeten hier te checken en te melden :oops:
Bijna hetzelfde, want het gebeurde zomaar en verdween ook weer van het ene op het andere moment. Als het zover was dan moest insturen in de bochten ook met twee handen, goeie ouwe tijd… Auto heeft een week bij de dealer gestaan. Ze konden niets vinden, hebben het - zeiden ze - uiteindelijk opgelost met een software update van de stuurbekrachtiging en het advies om de dongle die ik gebruikte voor Car Scanner Pro niet meer te gebruiken, omdat die de software van de auto in de weg zou kunnen zitten.
Daarna geen problemen meer gehad tot een paar weken geleden. Drie dagen achter elkaar gedurende een korte periode hetzelfde verhaal. Telkens na herstarten van de auto geen probleem en na die drie dagen helemaal niet meer.
Gisteren bij een grotere dealer langsgegaan. Zij herkenden het niet, ik zou de auto daar een paar dagen moeten laten staan zodat ze er naar konden kijken. Maar waar kijk je naar als er niets te zien is?


Offline

Almerejin

Newbie

  • Berichten: 9
  • Geregistreerd: wo 07 sep 2022, 14:38
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 14
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtdo 25 apr 2024, 10:36

@RuudSchel
Kun je vertellen welke dealer de reparatie heeft gedaan, dan kan ik die van mij naar hun verwijzen


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Stuurproblemen

Berichtza 27 apr 2024, 08:11

Almerejin schreef:@RuudSchel
Kun je vertellen welke dealer de reparatie heeft gedaan, dan kan ik die van mij naar hun verwijzen

Het Moterhuis Den Haag, Binckhorstlaan.
Maar als ik jouw verhaal lees heb je toch een ander probleem. Bij mij werd het langzaam erger en verdween niet.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron