Het is nu za 27 apr 2024, 19:34


Terugroepactie KGY Gordelspanners

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtvr 27 okt 2023, 19:34

Zo, afgelopen woensdag 25 oktober even gebeld met mijn Opeldealer. Ik had daar voor maandag 30 oktober al een afspraak lopen voor mijn eerste APK en de jaarbeurt (staat pas op 30.000km).
Die dag wordt ook direct de nodige actie ondernomen om de problemen op te lossen zoals omschreven in de terugroepactie.
De Ampera-e is volgens mij nog in topconditie en als er nog meer terugroepacties volgen zal dat ook zo blijven.


Offline

Ruben

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 14 mei 2020, 15:26
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtza 28 okt 2023, 17:37

Ik heb de brief van de terugroepactie ook ontvangen. Weer een keer naar de garage. Mooi dat jij het kan combineren.

Laat maar weten of er issues waren. Ik heb wel eens gehoord dat de remmen van EVs met een lage km stand toch slecht kunnen worden omdat ze zo weinig gebruikt worden!

Blijft een fijne auto.


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtza 28 okt 2023, 19:21

Bij mij is op mijn verzoek de teeugroepactie gelijk uitgevoerd met de stuurhuis vervanging.

Ruben schreef:Ik heb wel eens gehoord dat de remmen van EVs met een lage km stand toch slecht kunnen worden omdat ze zo weinig gebruikt worden!


Bij mijn vorige beurt is een vooraankondiging gedaan dat mogelijk de remschijven vervangen moeten worden i.v.m. roestvorming.
Ik rem (bijna) nooit. Nu zet ik de auto bij een afrit wel eens in zijn vrij om 'mechanisch' te remmen. Ik hoop dat het helpt.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtza 28 okt 2023, 20:23

Iedere morgen als ik ga rijden start ik in "D" nadat ik twee keer goed geremd heb (meestel bij stoplicht) ga ik naar "L" en rem bijna iet meer. Hopelijk is dat genoeg om de schijven en de rest van het remsysteem in goede conditie te houden.


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtma 30 okt 2023, 10:43

Volgens mij remt de auto in D ook via regeneratie. Dit is te zien aan het teruggeleverd vermogen. Daarom doe ik het in N. Dan regenereert de auto niet.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtma 30 okt 2023, 13:46

Dat klopt. In "D" regenereert de auto heel licht waarbij de remlichten niet gaan branden.
In de "L" modus is dit uiteraard veel sterker, (het zgn. "One Pedal Driving") waarbij de remlichten wel oplichten.

Dat dit tot vervelende reacties van andere weggebruikers kan leiden ben ik een keer achtergekomen.
Ik reed altijd in de "L" modus, dus ook op de grote weg. Daar rij ik altijd op de cruise control en toen ik een keer en andere auto inhaalde, en ik, nadat ik de inhaalactie voltooid had, weer terug naar rechts ging en het gas net teveel losliet om weer naar de ingestelde snelheid van de cruise control te gaan, gingen de remlichten van de auto dus even branden. Dat werd door de net ingehaalde auto gezien als een "brakecheck" en haalde mij weer in, ging vlak voor me rijden en trapte op de rem omdat zij dacht dat ik bij haar een "breakcheck" deed! :shock:

Sindsdien rij ik op auto- en snelwegen altijd in de "D" modus.

[edit]
Als je in "D"modus op de rem trapt, remt de auto altijd op de motor tot het "L" niveau zeg maar en pas daarna wordt de mechanische rem geactiveerd.
Laatst bijgewerkt door Ruwils op di 31 okt 2023, 08:36, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline

RuudSchel

Newbie

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: do 30 nov 2017, 19:37
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtma 30 okt 2023, 16:36

Ruwils schreef:Dat klopt. In "D" regenereert de auto heel licht waarbij de remlichten niet gaan branden.
.


Dat dacht ik ook maar trap in D maar eens op de rem, dan zie je het teruggeleverde vermogen omhoog schieten. M.a.w. de auto regenereert maximaal. Ik weet niet of de auto ook mechanisch remt, dat zal wel afhangen van de mate waarin je het rempedaal indrukt. Om zeker te zijn dat de auto mechanisch remt zet ik hem in N.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtdi 31 okt 2023, 00:29

Kunnen we weer ON TOPIC?
Dat zou fijn zijn. :D

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Jan'sAmpera-e

Newbie

  • Berichten: 21
  • Geregistreerd: di 22 sep 2020, 10:07
  • km-stand: 14000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie KGY Gordelspanners

Berichtwo 01 nov 2023, 11:20

De jaarbeurt is afgerond, de APK keuring goedgekeurd en de gordel terugroepactie ook afgerond. Op de factuur ook allemaal netjes vermeld. In het serviceboekje daarentegen staat niets aangegeven van het vervangen van de HV accu en het afwerken van de gordel terugroepactie. Daar lijkt ook geen ruimte voor gereserveerd te zijn in het boekje. Qua onderhoud kan ik weer een jaar verder, voor de APK twee jaar. De auto smorgens om 08.00u gebracht, om 16.15u de APK officieel goedgekeurd en de auto opgehaald.
Wat ik trouwens wel mis, bij mijn vorige auto standaard meegeleverd, een onderhoudsrapport met onder andere de vermelding per band van de profieldikte. Moet ik dan toch maar een profielmeter kopen.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast