Dat klopt. In "D" regenereert de auto heel licht waarbij de remlichten niet gaan branden.
In de "L" modus is dit uiteraard veel sterker, (het zgn. "One Pedal Driving") waarbij de remlichten wel oplichten.
Dat dit tot vervelende reacties van andere weggebruikers kan leiden ben ik een keer achtergekomen.
Ik reed altijd in de "L" modus, dus ook op de grote weg. Daar rij ik altijd op de cruise control en toen ik een keer en andere auto inhaalde, en ik, nadat ik de inhaalactie voltooid had, weer terug naar rechts ging en het gas net teveel losliet om weer naar de ingestelde snelheid van de cruise control te gaan, gingen de remlichten van de auto dus even branden. Dat werd door de net ingehaalde auto gezien als een "brakecheck" en haalde mij weer in, ging vlak voor me rijden en trapte op de rem omdat zij dacht dat ik bij haar een "breakcheck" deed!
Sindsdien rij ik op auto- en snelwegen altijd in de "D" modus.
[edit]
Als je in "D"modus op de rem trapt, remt de auto altijd op de motor tot het "L" niveau zeg maar en pas daarna wordt de mechanische rem geactiveerd.