Het is nu zo 28 apr 2024, 07:34


Afscheid van de Opel Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtvr 19 jan 2024, 23:26

Vandaag afscheid genomen van de Ampera-e waar ik nu bijna vier jaar met veel plezier in heb gereden.
Uiteindelijk een mooie deal kunnen maken voor een nieuwe Volvo XC40 Recharge Extended Range met 82kWh accu.
Vanmiddag de Volvo opgehaald en de Ampera-e achtergelaten die ik daar op heb ingeruild.
Ik zal hier nog wel af en toe eens langskomen om kijken uit interesse en blijf altijd een zwak voor de Ampera-e houden.
Ik wens iedereen veel succes en plezier toe met hun Ampera-e en hoop dat iedereen de nieuwe accu heeft of snel zal krijgen.


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtzo 04 feb 2024, 09:29

Veel plezier met de Volvo!!


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtwo 07 feb 2024, 14:07

Dankjewel!


Offline

drummer

Bekende

  • Berichten: 58
  • Geregistreerd: za 02 mei 2020, 10:55
  • km-stand: 1100
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtzo 11 feb 2024, 17:58

ik ben benieuwd hoe de volvo bevalt. Ik ben, sinds gister, aan het kijken (op youtube) naar de Volvo EX30. Zou zomaar mijn volgende EV kunnen worden.


Offline

hc-booth

Newbie

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: za 26 maart 2022, 12:58
  • km-stand: 72000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtma 12 feb 2024, 19:17

Veel plezier met de Volvo XC40!. Ik denk dat de bezoekers van het forum je gaan missen. Je gaf vaak blijk van kennis en ervaring met de Ampera-e. Leuk dat je af en toe nog terug zal komen. Maar ook succes op het Volvo EV forum (of hoe dat ook zal heten :-) ).


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtma 26 feb 2024, 21:21

drummer schreef:ik ben benieuwd hoe de volvo bevalt. Ik ben, sinds gister, aan het kijken (op youtube) naar de Volvo EX30. Zou zomaar mijn volgende EV kunnen worden.

De XC40 bevalt heel goed. Vooral de super fijne stoelen zitten echt goed voor mijn slechte rug en is de hoge instap heerlijk.
Voordat ik de XC40 kocht heb ik ook in de EX30 gezeten. Prachtige auto, maar achterin is echt veel te krap. Je moet het zien als een ruime tweezitter met een achterbank voor nood. Volwassenen kunnen er niet met goed fatsoen zitten tenzij de mensen voorin de stoel helemaal naar voren schuiven. Ik heb wel eens mensen op leeftijd mee en dan is de EX30 echt geen optie. De XC40 is wat dat betreft een stuk ruimer. Vergelijkbaar met de Ampera-e qua zitruimte.
Wat vooral heerlijk is, is om weer een werkende app te hebben waar je alles op afstand kan regelen, zoals laden, voorverwarmen/koelen, auto vinden, laadniveau aflezen, etc. Dat OnStar werd uitgeschakeld vond ik toch wel de grootste misser/teleurstelling van de Ampera-e na de overname van Opel door Stellantis.
Laatst bijgewerkt door Ruwils op ma 26 feb 2024, 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Ruwils

Stamgast

  • Berichten: 372
  • Geregistreerd: zo 02 aug 2020, 16:24
  • km-stand: 30760
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Afscheid van de Opel Ampera-e

Berichtma 26 feb 2024, 21:23

hc-booth schreef:Veel plezier met de Volvo XC40!. Ik denk dat de bezoekers van het forum je gaan missen. Je gaf vaak blijk van kennis en ervaring met de Ampera-e. Leuk dat je af en toe nog terug zal komen. Maar ook succes op het Volvo EV forum (of hoe dat ook zal heten :-) ).

Dankjewel! Ik blijf hier af en toe nog wel komen kijken. ;)



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten