Het is nu za 27 apr 2024, 14:37


Ook ik neem afscheid van de Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

janbert

Newbie

  • Berichten: 12
  • Geregistreerd: do 16 jul 2020, 22:47
  • km-stand: 45000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Ook ik neem afscheid van de Ampera-e

Berichtdo 08 feb 2024, 17:38

Na 86000 km en 3,5 jaar heb ik afscheid genomen van de Ampera-e. Ik vond in Duitsland een mooie topmodel Kia e-soul, 64 kWh netto uit 2023 met 100km op de teller. Heb deze geïmporteerd en rij er sinds een week in. Ben er heel enthousiast over. Moet zeggen had wel moeite de Ampera te verkopen, heeft het altijd goed gedaan. Merk toch wel in de Kia, dat e-autos wel een behoorlijke ontwikkeling hebben doorgemaakt en ben alles aan het ontdekken.

Was blij dit forum ontdekt te hebben, heb er veelaan gehad.


Offline

Marios

Newbie

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: do 23 jun 2022, 07:40
  • km-stand: 22000
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ook ik neem afscheid van de Ampera-e

Berichtzo 11 feb 2024, 17:09

Ook ik heb mijn Ampera-e eind januari van de hand gedaan, na 37.000 kilometer.
Hoewel ik met tevredeheid gereden heb in de auto, was ik zwaar teleurgesteld in de houding van Opel-Nederland m.b.t. berichtgeving over de vergoeding i.v.m. defecte accu.
Ook de software-ondersteuning bleef verdrietig achterwege (geen app met zinvolle info auto enz).
Ook was ik zwaar teleurgesteld in mijn dealer, die (wellicht op last van Opel-NL) ook geen enkele reactie heeft laten weten rond de vergoeding.
Mijn (oude accu) was spontaan gestopt met laden. De auto heeft van juni 2022 tot oktober 2022 bij de dealer gestaan.
Ik kreeg een leenauto, maar geen elektrische.
Steeds werd mij beloofd dat de benzine-auto gewisseld zou worden met een elektrische.
Nadat in oktober (dus na 4 maanden) een nieuwe accu geplaatst is, was het omruilen uiteindelijk niet meer nodig.
In de laatste plaats was ik ook niet echt tevreden met de laad-karakteristieken van de Opel.
Het laden ging traag (bij sommige palen duurde het laden van 30 kWh (= halve accu) wel 24 uren).
Het snelladen was helemaal een lachertje met een max van 40 kW.
Bovendien begon de actieradius wel erg minimaal te worden (net boven 400 km in de zomer).
Nu, na 4 jaren heb ik hem omgeruild met een Fisker Ocean Extreme.
Met een actieradius van 700 km en snelladen met maximaal 200 kW.
Wel een erg vers merk, dus nog wel wat kinderziekten, maar daar is weer een ander forum voor.
Wel kreeg ik nog een aanbieding van een jaar lang gratis laden met Allego-palen.
Dus het komende jaar geen stroomkosten voor mij.

Kortom, ik heb leuk en met plezier rondgereden in de Ampera-e.
Maar de situaties rondom de auto hebben ervoor gezorgd ik ik heel erg blij ben dat ik van hem af ben.



Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron