Het is nu vr 19 apr 2024, 06:28


Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Opel Ampera & Chevrolet Volt gerelateerde zaken te koop
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 08 jan 2014, 20:49

Ik biedt mijn leasecontract ter overname aan (geen prive lease).
Nu gaan rijden en de gehele looptijd 0% bijtelling,

Deze Ampera is Full Options, incl winterbandenregeling.

Resterende looptijd: 27 maanden
Kilometers per jaar: 30.000
Full Operational leasetarief: Verlaagd naar € 706,00 ex btw per maand.

Zie voor de verdere details: http://www.leasetrader.nl/leaseauto_zoeken/aanbod/c/Opel/Ampera/AA+Lease/19812?al=1&an=1&ln=1&q=opel+ampera&
Laatst bijgewerkt door MichelSp op wo 22 jan 2014, 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline
Avatar gebruiker

Pirke

Vaste klant

  • Berichten: 194
  • Geregistreerd: vr 01 maart 2013, 12:52
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 40
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdo 09 jan 2014, 23:47

Jeetje, zijn die leaseprijzen van deze auto's zo veel??? Zakelijk kosten ze een stuk minder als je ze simpelweg koopt.
Rode Chevy Volt


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtvr 10 jan 2014, 02:35

Pirke schreef:Jeetje, zijn die leaseprijzen van deze auto's zo veel??? Zakelijk kosten ze een stuk minder als je ze simpelweg koopt.

mijn lease bedrag is hoger... rond de 850 (incl btw excl brandstof voorschot) voor 4 jaar. Ik heb dan wel de "meest dure" Ampera (Bose, Nav, HDD, Alarm, Lithium White)


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdo 16 jan 2014, 16:45

Hier bijna 1200 euro lease.. ex brandstof. 65.000 km per jaar.


Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 22 jan 2014, 12:40

Ik biedt nu een flinke korting aan. Het aangepaste leasetarief is nu € 706,00 ex btw per maand.

Dit is Full Operational Lease, geen verborgen kosten. Ook incl. winterbanden.

Omdat bij overname van een leasecontract de kentekenhouder niet wijzigt, blijft de bijtelling 0%!


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 22 jan 2014, 14:54

Ik zie dat je je originele post ook hebt aangepast naar de nieuwe prijs, op zich handig, maar ben benieuwd hoeveel korting je hebt weten te krijgen, wilde de leasemaatschappij zakken in leaseprijs?!? of betaal je zelf bij om van het contract af te komen?


Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 22 jan 2014, 15:14

Hoi Norbert,

De leasemaatschappij past een bestaand contract niet aan. Het verschil in het tarief moet ik aan de leasemaatschappij betalen, waardoor er voor de leasemaatschappij financieel niets veranderd. De nieuwe berijder heeft bij overname van het leasecontract als voordelen dat de looptijd korter is en het tarief aanzienlijk lager is. In dit geval is ook een groot voordeel de 0% bijtelling.


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 22 jan 2014, 17:11

Ik zal je aanbieding voor leggen bij wat collega's die best enthousiast zijn geworden voor Re-EV's.

Echter heb ik nog nooit gehoord van iemand die een leasecontract kocht op zo'n manier, ik weet niet of dat van onze HR mag. Ik mocht bij het kiezen van mijn lease-auto alleen kiezen voor business-lease & arval.
Ik zit bij business lease (Volt LT) voor 767,91 p/m. exl. brandstof.

Robampera schreef:Hier bijna 1200 euro lease.. ex brandstof. 65.000 km per jaar.

Jeetje! Wat een hoop geld! Die brandstof zal ook niet niks zijn nog met zoveel kilometers.


Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 22 jan 2014, 18:05

Norbert, dank je voor het doorsturen. Ik hoor het graag als er serieuze interesse is.

Ik kan me voorstellen dat werkgevers alles zoveel mogelijk bij 1 of 2 leasemaatschappijen onderbengen. Dit is administratief overzichtelijker tenslotte. Daarentegen is er voor een werkgever ook financieel voordeel bij een contractovername. Het leasetarief is tenslotte veel lager en de looptijd over het algemeen korter.


Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtvr 14 maart 2014, 15:41

Ik heb ondertussen het leasecontract vorige maand overgedragen, zodat iemand anders van deze fijn rijdende auto kan genieten.

@Pirke. Normaliter is kopen altijd voordeliger dan lease, echter denk ik dat het leasen van de Ampera financieel nog wel is een veel betere keuze is geweest dan deze auto in 2012 aan te schaffen. Doordat er nu concurrentie is met meer volwaardige PHEV auto's (meer ruimte, 5 personen, trekhaak), heeft Opel de aanschafprijs al flink verlaagd en op de 2e hands markt zijn ze (veel te) snel afgeschreven. Ik heb mijn lease Opel Ampera ook geprobeerd te verkopen. Met een leeftijd van 21 maanden en 46000 km op de teller was het hoogste bod € 22.000,00, incl btw. (Aanschafprijs € 50.000,00). Wat dat betreft was ik dus heel blij dat ik hem geleased heb. Omdat er steeds meer PHEV's komen die functioneel meer te bieden hebben dan de Ampera, zal naar verwachting de afschrijving verder door zetten. Desalniettemin vond ik het een zeer fijn rijdende auto en zal ik vanaf nu altijd PHEV of volledig elektrisch rijden.


Volgende

Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron