Het is nu do 18 apr 2024, 11:47


Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Opel Ampera & Chevrolet Volt gerelateerde zaken te koop
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtvr 14 maart 2014, 16:13

MichelSp schreef:Omdat er steeds meer PHEV's komen die functioneel meer te bieden hebben dan de Ampera, zal naar verwachting de afschrijving verder door zetten. Desalniettemin vond ik het een zeer fijn rijdende auto en zal ik vanaf nu altijd PHEV of volledig elektrisch rijden.

Gefeliciteerd met je transactie.

Ik ken echter geen PHEV die maar een beetje in de buurt komt bij de elektrische prestaties van de Volt en Ampera. Daarbij wordt de extra afschrijving gecompenseerd door zeer aantrekkelijke brandstof-/elektriciteitskosten. En ik heb de auto gelukkig gekocht, zodat ik er nooit tussendoor "gedwongen" afscheid van hoef te nemen (wisseling werkgever of zo) en de afschrijving lekker kan uitsmeren over vijf jaar.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtvr 14 maart 2014, 17:24

Norbert schreef:Ik zal je aanbieding voor leggen bij wat collega's die best enthousiast zijn geworden voor Re-EV's.

Echter heb ik nog nooit gehoord van iemand die een leasecontract kocht op zo'n manier, ik weet niet of dat van onze HR mag. Ik mocht bij het kiezen van mijn lease-auto alleen kiezen voor business-lease & arval.
Ik zit bij business lease (Volt LT) voor 767,91 p/m. exl. brandstof.

Robampera schreef:Hier bijna 1200 euro lease.. ex brandstof. 65.000 km per jaar.

Jeetje! Wat een hoop geld! Die brandstof zal ook niet niks zijn nog met zoveel kilometers.


Correctie, heb het net even bekeken... bijna 1400 euro per maand... :oops: ex stroom/brandstof


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtza 15 maart 2014, 22:21

Robampera schreef:
Norbert schreef:Ik zal je aanbieding voor leggen bij wat collega's die best enthousiast zijn geworden voor Re-EV's.

Echter heb ik nog nooit gehoord van iemand die een leasecontract kocht op zo'n manier, ik weet niet of dat van onze HR mag. Ik mocht bij het kiezen van mijn lease-auto alleen kiezen voor business-lease & arval.
Ik zit bij business lease (Volt LT) voor 767,91 p/m. exl. brandstof.

Robampera schreef:Hier bijna 1200 euro lease.. ex brandstof. 65.000 km per jaar.

Jeetje! Wat een hoop geld! Die brandstof zal ook niet niks zijn nog met zoveel kilometers.


Correctie, heb het net even bekeken... bijna 1400 euro per maand... :oops: ex stroom/brandstof

ff serieus, je word dan flink getild. Daar lease je er bijna 2 van met 30.000km per jaar :S


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtzo 16 maart 2014, 10:31

Razwer schreef:
Robampera schreef:Correctie, heb het net even bekeken... bijna 1400 euro per maand... :oops: ex stroom/brandstof

ff serieus, je word dan flink getild. Daar lease je er bijna 2 van met 30.000km per jaar :S



of 6 van 10.000 km per jaar, dit is hoe lease werkt. Auto zal over de looptijd afgeschreven worden, en de winst zit in dit geval bij de verkoop van de auto en subsidies die de LM krijgt.
Lease is gewoon (zeker met deze wagen) niet de meest interessante vorm, maar helaas voor ons bedrijf de enige mogelijkheid(geen kvk in NL), en de eigenaar vind het niet de moeite alleen een bv op te richten in NL voor 1 personeelslid en een auto.(wat ik zelf idd ook niet de moeite vind gezien de geringe kosten ten opzichte van onze omzet/winst.)
Ik zal je vertellen dat ik offertes heb gehad van bijna 1600 euro per maand ex brandstof, dus denk dat we niet getild zijn, zoals gezegd is lease niet financieel goedkoop, maar wel een constante financiele factor.
Daarbij is het nog altijd goedkoper dan de wagens die mijn collega's in Belgie en Frankrijk rijden.(welke ik sowieso niet wil rijden ivm ons mooie belastingklimaat als je een bedrijfswagen hebt)


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtzo 16 maart 2014, 15:36

6 van 10.000 km is natuurlijk erg overdreven, leaseprijzen verdubbelen ook niet met dubbele aantal kilometers. Die bedragen worden anders berekend. Daarnaast is het voor de Ampera erg verschillend wat je betaald bij welke lease toko (iig tot 1 jan 2014 was dat zo) ivm MIA en VAMIL aftrek. Een grotere lease toko zijn die aftrek potjes sneller leeg en tellen ze niet mee bij het lease bedrag. Zo zat er bij mijn offerte bijna 150 euro verschil in lease bedrag bij 2 verschillende maatschappijen ivm deze potjes.
1400 euro is in mijn ogen echt teveel voor deze bak met jouw kilometers. Maargoed zolang je het zelf niet betaald maakt het toch niet uit? ;)


Offline

joudejans

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: do 19 dec 2013, 11:48
  • km-stand: 65000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtzo 16 maart 2014, 22:04

Ik heb de auto in shortlease vorm, dat houdt in dat ik hem elke dag weer kan inleveren. Dit is een duurdere leasevorm dan standaard lease. Ik betaal 975,- per maand excl. btw en brandstof, ik mag 45.000 km per jaar rijden.


Offline

ralph1978

Vaste klant

  • Berichten: 121
  • Geregistreerd: ma 03 dec 2012, 22:40
  • Woonplaats: zuid-limburg
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdi 18 maart 2014, 23:38

Wow wat tellen die een bedragen. Lijkt mij trouwens sterk dat dit met 0% bijtelling overdraagbaar is. Beste was natuurlijk om die auto als ondernemer in een keer te betalen bij de aankoop. Dat leek mij de meest winstgevende optie en heb daar dan ook voor gekozen. Heb hem met levenslang 0% bijtelling gekocht dus kan hem rijden zolang ik wil op de zaak. Iets verkopen heeft tegenwoordig sowieso niet meer veel zin. Men wil toch niks meer uitgeven. De leasemaatschappij verdiend aan deze auto echt goud geld als ze ook nog de subsidies opstrijken.


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 19 maart 2014, 00:30

Razwer schreef:1400 euro is in mijn ogen echt teveel voor deze bak met jouw kilometers. Maargoed zolang je het zelf niet betaald maakt het toch niet uit? ;)



1400 euro is ook heel veel geld, en inderdaad de eigenaar betaald, maar zie het liever wat zakelijker(omdat ik zeker wel op de centen van de baas wil letten)
Deze wagen is 15% goedkoper qua maandelijkse kosten dan mijn vorige wagen, en breng gelukkig nog een 10-voud op van wat ik kost.


Offline

Robampera

Bekende

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 24 jul 2013, 18:23
  • Woonplaats: Zuid Limburg
  • km-stand: 106000
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 19 maart 2014, 00:36

ralph1978 schreef: De leasemaatschappij verdiend aan deze auto echt goud geld als ze ook nog de subsidies opstrijken.


Idd, wagen moet bij 180,000 km nog 8000 euro opbrengen.(en zal hem waarschijnlijk kopen dan) tel hier de 50k bij op die ze aan leasebedragen binnen krijgen, minus subsidie, das toch een bak geld.
Gemakshalve vergeet ik even de kosten van financiering/onderhoud en verzekering voor de leasemaatschappij.
:roll:


Offline

MichelSp

Newbie

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: zo 01 apr 2012, 21:07
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: Bolt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtwo 26 maart 2014, 11:31

ralph1978 schreef:Wow wat tellen die een bedragen. Lijkt mij trouwens sterk dat dit met 0% bijtelling overdraagbaar is. Beste was natuurlijk om die auto als ondernemer in een keer te betalen bij de aankoop. Dat leek mij de meest winstgevende optie en heb daar dan ook voor gekozen. Heb hem met levenslang 0% bijtelling gekocht dus kan hem rijden zolang ik wil op de zaak. Iets verkopen heeft tegenwoordig sowieso niet meer veel zin. Men wil toch niks meer uitgeven. De leasemaatschappij verdiend aan deze auto echt goud geld als ze ook nog de subsidies opstrijken.


Zolang de auto op hetzelfde kenteken blijft staan blijft de 0% bijtelling van toepassing. Zodra de tenaamstelling van het kenteken gewijzigd wordt, wordt het 7%. Bij overname van een bestaand leasecontract blijft de bijtelling dus 0%.

Levenslang 0% bijtelling bestaat niet. De 0% bijtelling is tot maximaal 60 maanden na eerste tenaamstelling. Na die 60 maanden ga je bijtelling betalen over de nieuwwaarde. Op dit moment dus 7%.


VorigeVolgende

Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten