Het is nu wo 01 mei 2024, 23:53


Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Opel Ampera & Chevrolet Volt gerelateerde zaken te koop
  • Auteur
  • Bericht
Offline

ralph1978

Vaste klant

  • Berichten: 121
  • Geregistreerd: ma 03 dec 2012, 22:40
  • Woonplaats: zuid-limburg
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdo 27 maart 2014, 00:02

MichelSp schreef:
ralph1978 schreef:Wow wat tellen die een bedragen. Lijkt mij trouwens sterk dat dit met 0% bijtelling overdraagbaar is. Beste was natuurlijk om die auto als ondernemer in een keer te betalen bij de aankoop. Dat leek mij de meest winstgevende optie en heb daar dan ook voor gekozen. Heb hem met levenslang 0% bijtelling gekocht dus kan hem rijden zolang ik wil op de zaak. Iets verkopen heeft tegenwoordig sowieso niet meer veel zin. Men wil toch niks meer uitgeven. De leasemaatschappij verdiend aan deze auto echt goud geld als ze ook nog de subsidies opstrijken.


Zolang de auto op hetzelfde kenteken blijft staan blijft de 0% bijtelling van toepassing. Zodra de tenaamstelling van het kenteken gewijzigd wordt, wordt het 7%. Bij overname van een bestaand leasecontract blijft de bijtelling dus 0%.

Levenslang 0% bijtelling bestaat niet. De 0% bijtelling is tot maximaal 60 maanden na eerste tenaamstelling. Na die 60 maanden ga je bijtelling betalen over de nieuwwaarde. Op dit moment dus 7%.

levenslang 0% bijtelling bestaat wel hoor. Dat was de eerste fase. Fase 2 was 60 maanden. En nu is er fase 3. Ik heb mijn auto in fase 1 gekocht. Dat was voor 1 juli 2012.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdo 27 maart 2014, 00:24

ralph1978 schreef:
MichelSp schreef:Levenslang 0% bijtelling bestaat niet. De 0% bijtelling is tot maximaal 60 maanden na eerste tenaamstelling. Na die 60 maanden ga je bijtelling betalen over de nieuwwaarde. Op dit moment dus 7%.

levenslang 0% bijtelling bestaat wel hoor. Dat was de eerste fase. Fase 2 was 60 maanden. En nu is er fase 3. Ik heb mijn auto in fase 1 gekocht. Dat was voor 1 juli 2012.

In de overgangsregelingen betreffende de periode 1-1-12 t/m 30-6-12 geldt het bijtellingspercentage zo lang de tenaamstelling niet verandert. De ene keer zegt de informatie van de overheid dat dit alleen voor 14%- en 20%-bijtellers geldt, de andere keer wordt de restrictie niet vermeld, en zou het ook voor de 0%-bijtellers moeten gelden.

Ik heb de exacte info niet kunnen achterhalen. Dit was wel voor mij de reden om in 2012 haast te maken met de aanschaf. Kan dus voor. Is geweest zijn (of voor de lol).

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

ralph1978

Vaste klant

  • Berichten: 121
  • Geregistreerd: ma 03 dec 2012, 22:40
  • Woonplaats: zuid-limburg
  • km-stand: 31000
  • Lifetime: 54
  • Auto: Ampera-e

Re: Opel Ampera lease-contract overname - 0% bijtelling

Berichtdo 27 maart 2014, 17:10

Daarom heb ik hem ook voor die datum gekocht. Ik zie wel wat er gebeurd.


Vorige

Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast