Het is nu do 18 apr 2024, 19:15


Reserveband incl. krik en moersleutel

Opel Ampera & Chevrolet Volt gerelateerde zaken te koop
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Feast

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: do 14 mei 2015, 17:45
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Reserveband incl. krik en moersleutel

Berichtdi 05 jul 2016, 11:10

Op lange ritten durfde ik niet te vertrouwen op het pompje. Dus...dakkoffer gekocht met genoeg ruimte om met 2 kinderen naar Zuid-Frankrijk te rijden, en band achterin met krik en sleutel voor onvoorziene problemen. Er was genog plaats om nog meer losse tassen achterin te doen. Nu ik een andere auto heb, is deze set over en nog nooit gebruikt (gelukkig). Zie mijn advertentie op speurders of mail me codmass@hotmail.com.

Advertentie
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... ion_seller


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Reserveband incl. krik en moersleutel

Berichtdi 05 jul 2016, 17:45

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat in Frankrijk de regels behoorlijk strikt zijn dat je niet een afwijkende band onder je auto mag hebben. De twee voorbanden of de twee achterbanden moeten gelijk zijn. Met jouw 'oplossing' zou je dus niet door mogen blijven rijden. Klopt dat of is de oplossing van Feast wel mogelijk?

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Feast

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: do 14 mei 2015, 17:45
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Reserveband incl. krik en moersleutel

Berichtdi 05 jul 2016, 18:11

Ik had in mijn auto daarvoor een 'thuiskomertje' onder mijn Misusbishi Outlander. Een mini ding tot 80km/uur gereden van Lyon naar Nice. Buiten het feit of dit wil of niet mag, ik kwam wel op de plek van bestemming. ik heb Opel garage Van Kouwen te Hoofddorp gevraag om een volwaardige band in geval van calamiteiten, en heb deze stalen velg gekregen incl. mogelijkheid om hem te verwisselen. Nooit bij stil gestaan 'of dit mag'. Ik heb vaak banden problemen gehad in het buitenland en dit is wel een oplossing. Er zijn zat auto's met een thuiskomertje en ze houden je heus niet aan voor het rijden met dit naar de dichtsbijzijnde Autopneu, laat staan de hele rit weer terug.


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2062
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Reserveband incl. krik en moersleutel

Berichtdi 05 jul 2016, 23:14

Feast schreef:Nooit bij stil gestaan 'of dit mag'.

Had ik ook niet totdat ik er in Frankrijk een keer op werd aangesproken dat ik twee verschillende banden (wel zelfde maat, maar verschillend merk) er onder had zitten. Als dat al niet zou mogen, ...
Ze moeten je er natuurlijk wel voor aanhouden.

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Feast

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: do 14 mei 2015, 17:45
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera

Re: Reserveband incl. krik en moersleutel

Berichtwo 06 jul 2016, 08:50

Als je op de reis word aangehouden met dit volwaardige wiel, en je laat het lekke wiel achterin zien in de kofferbak tussen de vakantietassen zal er geen agent zijn die je een bekeuring geeft lijkt me. Ik was ook nog zo'n neuroot om 5 liter benzine achterin mee te nemen 'voor het geval dat' met de beperkte actieradius. Ook op ritten in zakelijke ritten in Duitsland lag het wiel niet in de weg. Maar nu ligt dit wiel doelloos in een stelling op mijn werk, dus voor de collega neuroot een oplossing :)



Keer terug naar Te koop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast