Het is nu vr 29 maart 2024, 06:49


Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Ruimte voor enquetes van derden, links naar externe onderzoeken etc.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdi 20 aug 2013, 21:38

arjaan schreef:Voor dat soort situaties is het handig dat er commentaar en foto's toegevoegd kunnen worden. Crowd sourcing kan veel meer dan een centrale organisatie kan.

Dat kan bij www.oplaadpunten.nl.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

arjaan

Vaste klant

  • Berichten: 197
  • Geregistreerd: wo 17 jul 2013, 14:51
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 100000
  • Lifetime: 32
  • Auto: Volt

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdi 20 aug 2013, 21:44

Alex schreef:
arjaan schreef:Voor dat soort situaties is het handig dat er commentaar en foto's toegevoegd kunnen worden. Crowd sourcing kan veel meer dan een centrale organisatie kan.

Dat kan bij http://www.oplaadpunten.nl.

Maar niet in de app op android. Ik vond het overigens ook een waardeloze applicatie. Erg gebruiksonvriendelijk. Hij zag mijn locatie steeds verkeerd, onthoudt het zoomlevel en de locatie niet van het gebied waar je een paal het zoeken bent, je kunt niet zoeken op adres.... enzovoorts...
Chevrolet Volt LTZ Blue Topaz - Nissan Leaf 2.Zero Edition Brilliant Black besteld


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdi 20 aug 2013, 22:31

arjaan schreef:
Alex schreef:
arjaan schreef:Voor dat soort situaties is het handig dat er commentaar en foto's toegevoegd kunnen worden. Crowd sourcing kan veel meer dan een centrale organisatie kan.

Dat kan bij http://www.oplaadpunten.nl.

Maar niet in de app op android. Ik vond het overigens ook een waardeloze applicatie. Erg gebruiksonvriendelijk. Hij zag mijn locatie steeds verkeerd, onthoudt het zoomlevel en de locatie niet van het gebied waar je een paal het zoeken bent, je kunt niet zoeken op adres.... enzovoorts...

Ach kijk! op die site komen mijn recensies tevoorschijn! :D


Offline

M. Haanstra

Newbie

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: vr 12 jul 2013, 19:28
  • Woonplaats: Meppel
  • km-stand: 21000
  • Lifetime: 50
  • Auto: Ampera-e

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdo 22 aug 2013, 22:42

de app lovetoload op android werkt bij mij prima. Ook de paal die er de hele week in den haag stond - en was weggehaald toen ik wilde laden - stond in het rood op deze app. Het mooie is, dat als jij aan het laden bent, de paal als bezet wordt weergegeven. Prima App.
-----------------------------------------
Chevrolet Volt, Crystal Red


Offline
Avatar gebruiker

Earlyontheroad

Newbie

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 22:05
  • Woonplaats: Steenderen
  • km-stand: 81000
  • Lifetime: 9
  • Auto: Ampera

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtza 12 okt 2013, 14:06

Hallo forumleden,

Ik gebruik de sites van oplaadpalen, oplaadpunten en plugsurfing. De eerste twee lijken redelijk volledig en tonen ook of palen bezet zijn of buiten gebruik. De resultaten zijn overeenkomstig, maar niet 100% overeenkomend. De ene site kent soms een paal wel, waar de andere deze niet kent.

Fijn is als iedereen ook een commentaar achterlaat. Dit kan bij beide sites. Foto is ook erg fijn, vooral met enigszins een beeld van de omgeving. Dit bevorderd het vinden (locaties zijn vaak bij benadering).

Plugsurfing heeft naast de openbare palen ook privé palen opgenomen. Is handig als er geen openbare paal in de buurt is. Echter hier is wel heel vaak sprake van vermeldingen van palen op privé en/of afgesloten parkeerterreinen. Deze vermeldingen zijn dan niet bruikbaar. Soms zijn de palen niet eens vindbaar

Zover mijn ervaringen met enkele sites
Rogier
Donkerblauwe Ampera
32500 km.
1,6 l./100km.


Offline

vuur

Bekende

  • Berichten: 63
  • Geregistreerd: do 29 aug 2013, 19:49
  • Woonplaats: Haarlem
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 1
  • Auto: Ampera

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtma 04 nov 2013, 09:34

Love2load geeft het duidelijkste overzicht en is prima te gebruiken met navigatiesysteem met 1 klik. Wat je steeds meer tegenkomt is dat een paal wordt vrijgegeven, maar dat er electrische auto's staan die wel hun snoertje hebben ingeplugd, maar niet laden. Bijvoorbeeld in Utrecht is me dit gisteren bij 3 verschillende locaties gebeurd.

En in 4 van de 10 gevallen staat er gewoon een brandstofauto op een plek van een electrisch laadpunt. In Adam wordt die auto dan weggesleept, in Utrecht doet de politie niets.
Wel eens een trots lekker wijf in een Ampera gezien?


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdo 12 dec 2013, 20:43

Hoe betrouwbaar de Love2Load-app kan zijn.
Afbeelding
Staat deze laadpaal in Waalre, of in Amersfoort? Zit toch een slordige 100 km tussen....

Of deze. Palo Alto ligt in Pennsylvania, maar volgens L2L kan ik er zo naartoe lopen.
Afbeelding
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Juistheid, bruikbaarheid en volledigheid apps en sites

Berichtdo 12 dec 2013, 22:30

Boeiend die L2L-app. Geen laadpaal te traceren bij mij thuis. Er staat toch echt buiten een auto te laden op die Lolo :think: :?: .

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Vorige

Keer terug naar Research ruimte

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron