Het is nu vr 29 maart 2024, 07:21


Outlander PHEV

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Outlander PHEV

Berichtvr 01 nov 2013, 21:44

shumway schreef:Maaruh, met de Volt een beetje comfortabel doorgassen kom je ook niet boven de 40 km op de accu.

33 heb ik geloof ik ergens op dit forum gelezen. :shh: Maar dat was ook niet helemaal de bedoeling als ik het verhaal goed heb begrepen. :D 8-) :lol:

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline

Caprice

Newbie

  • Berichten: 34
  • Geregistreerd: do 12 jul 2012, 15:13
  • Woonplaats: Voorschoten
  • km-stand: 67000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Outlander PHEV

Berichtvr 03 jan 2014, 17:15

Sinds drie weken rijd ik naast de Volt in een Outlander en ik kan ze nu enigszins vergelijken.

Voordelen Outlander ten opzichte van de Volt: de Outlander is aan alle kanten (veel) ruimer en heeft als Instyle een wat luxere uitrusting: elektrische verstelbare voorstoel (helaas zonder geheugen), schuif-/ kanteldak af fabriek, elektrische achterklep, net zeiltje over de kofferbak, opbergvak voor laadkabel. 4WD is in de Nederlandse praktijk vrijwel altijd overbodig; 1500 km trekgewicht kan voor sommigen nuttig zijn.

Voordelen Volt ten opzichte van de Outlander: véél sterkere elektromotor, benzinemotor werkt echt als range extender en springt alleen bij extreme vrieskou bij, veel ruimere EV-range, veel lager brandstofverbruik, minder irritante piepjes.

Overeenkomsten: matig navigatiesysteem, matige kwaliteit interieurplastics en afstandelijke wegligging.

Conclusie: de Volt overtuigt veel meer als elektrische auto met range extender, maar kent door zijn ruimtegebrek beperkingen als gezinsauto. De Outlander is vooral een praktische gezinsauto met fiscaal voordeel. Door zijn kortere EV-range en zwakke elektromotoren is de Outlander veel minder inzetbaar als elektrische auto.


Offline
Avatar gebruiker

Ivo

Beheerder

  • Berichten: 2684
  • Geregistreerd: di 21 feb 2012, 22:27
  • Woonplaats: Waalwijk
  • km-stand: 171000
  • Lifetime: 41
  • Auto: anders

Re: Outlander PHEV

Berichtvr 03 jan 2014, 18:08

Ik heb zelf vandaag voor het eerste in een Outlander PHEV gereden.

Volgens mij somt Caprice het hierboven erg goed op. Met name het (altijd) bijspringen van de motor is (vervelend) anders dan bij de Ampera. Verder een (bewezen) sterk alternatief voor gezinsmensen.

En nu maar wachten op de Tesla SUV :lol:

O ja; gekke verhalen; de bandenboer had gezien dat ze de accu van een Tesla Model S er zo onder vandaan konden halen om hem te verwisselen :crazy: :wtf: :roll:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Outlander PHEV

Berichtvr 11 nov 2016, 21:31

De nieuwe TV-commercial van de Outlander PHEV vertelt je eigenlijk: "De auto is ruk, jij een looser, maar je hebt wel 15% bijtelling."
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Off topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron