Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats een reactie

Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 16:08

Hallo,

Leuk initiatief deze site. ;)

Mijn huidige leasecontract loopt af in februari 2013.
Maar gezien de levertijd moet ik in september een leaseauto bestellen wil die begin 2013 op de stoep komen te staan.
En omdat ik uitzoeken van de juiste auto's niet alleen leuk maar ook nuttig vindt wil ik de ampera zeker overwegen.

Ik ga 14 maart 2012 een proefrit maken met een ampera en ben benieuwd naar de ervaring.
Ik rijd nu een peugeot 207 sw die maandelijks €450, in de lease kost.
De ampera kost € 715,- per maand maar als ik dagelijks (woon-werk is 40km heen en terug) de ampera oplaad zijn de kosten maar 65 € hoger als je brandstof en leaseprijs bij elkaar optelt.

En 0% bijtelling waarvoor je een zeer complete auto rijdt (standaard leer, cruisecontrol, lm verlgen, etc) is erg interessant.

Wat mijn collega's en mijzelf nog steeds afvragen is: of de actieradius van 500 km direct verlengd wordt als je na die eerste 500 km benzine gaat tanken en wilt doorrijden naar je vakantiebestemming in zuid frankrijk?

Ik wens iedereen met een nieuwe ampera fijne kilometers en laat zoveel mogelijk weten wat je van de auto vindt.
Je kunt beter om een mening vragen van dagelijkse gebruikers dan naar de mening van een autojournalist.

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 16:16

Welkom op het forum :)

speediest-b schreef:Wat mijn collega's en mijzelf nog steeds afvragen is: of de actieradius van 500 km direct verlengd wordt als je na die eerste 500 km benzine gaat tanken en wilt doorrijden naar je vakantiebestemming in zuid frankrijk?


Jazeker, de benzinemotor wordt gebruikt als "energiecentrale" om de accu's op te laden (en stiekem om de wielen een beetje aan te drijven indien nodig, maar sssttt, dat mag niemand weten) :mrgreen:

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 19:03

Ik ga er deze zomer mee op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Dat betekent dat ik ook er creatief moet zijn om mijn bagage mee te nemen. Ik hou je op de hoogte.

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 19:58

Ampera1 schreef:Ik ga er deze zomer mee op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Dat betekent dat ik ook er creatief moet zijn om mijn bagage mee te nemen. Ik hou je op de hoogte.


Ik heb Italie geboekt... Dat gaat nooit lukken :mrgreen:

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 22:21

Ik ga naar Oostenrijk, dus heb ook wat extra ruimte nodig. Gelukkig levert Thule een prima oplossing voor dakdragers, dus de kist voor schoonmoeder kan er op...

Gr. Richard

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 22:49

Erdeke schreef:Ik ga naar Oostenrijk, dus heb ook wat extra ruimte nodig. Gelukkig levert Thule een prima oplossing voor dakdragers, dus de kist voor schoonmoeder kan er op...

Gr. Richard


Kan en mag er dakdrager op de Ampera dan? Dat wist ik niet.

Re: Helaas moet nog ff wachten

vr 02 maart 2012, 22:52

Ampera1 schreef:
Erdeke schreef:Ik ga naar Oostenrijk, dus heb ook wat extra ruimte nodig. Gelukkig levert Thule een prima oplossing voor dakdragers, dus de kist voor schoonmoeder kan er op...

Gr. Richard


Kan en mag er dakdrager op de Ampera dan? Dat wist ik niet.


Vers van de pers;

viewtopic.php?f=2&p=247#p247

:D

Re: Helaas moet nog ff wachten

za 03 maart 2012, 23:42

Top dankjewel voor het antwoord.
Ik heb trouwens een pittige discussie met mijn vader over deze auto.
Die is bang dat ik voor die auto over een aantal jaren toch de bijtelling moet gaan betalen.
In mijn ogen (en ik hoop ook van onze regering) is het zo dat als ik begin 2013 deze auto lease (contract voor 5 jaar) dat ik dan zolang als het contract duurt en niet op een andere naam komt te staan die 0 % bijtelling heb.

Dat is toch geweldig? Of zie ik iets over het hoofd?
1 ding weet ik wel ik ben natuurlijk ook enthousiast.
want de ampera is echt in mijn ogen supervet.

Ik wens jullie allemaal een goede reis naar jullie vakantiebestemming.
Laat weten hoe het gegaan is?

Ik kan niet wachten tot 2013.

Re: Helaas moet nog ff wachten

zo 04 maart 2012, 13:54

speediest-b schreef:Top dankjewel voor het antwoord.
Ik heb trouwens een pittige discussie met mijn vader over deze auto.
Die is bang dat ik voor die auto over een aantal jaren toch de bijtelling moet gaan betalen.
In mijn ogen (en ik hoop ook van onze regering) is het zo dat als ik begin 2013 deze auto lease (contract voor 5 jaar) dat ik dan zolang als het contract duurt en niet op een andere naam komt te staan die 0 % bijtelling heb.

Dat is toch geweldig? Of zie ik iets over het hoofd?
1 ding weet ik wel ik ben natuurlijk ook enthousiast.
want de ampera is echt in mijn ogen supervet.

Ik wens jullie allemaal een goede reis naar jullie vakantiebestemming.
Laat weten hoe het gegaan is?

Ik kan niet wachten tot 2013.



Jij hebt gelijk. Voor 2014 op kenteken betekent 0% bijtelling gedurende 60 maanden als jij de feitelijke eigenaar of gebruiker/bestuurder bent en blijft deze periode.
Plaats een reactie