Het is nu do 28 maart 2024, 15:02


Oplaad punten Nijmegen

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

Vision

Stamgast

  • Berichten: 282
  • Geregistreerd: za 29 sep 2012, 15:54
  • Woonplaats: Putten
  • km-stand: 235000
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtma 06 jan 2014, 16:06

Vandaag (januari 2014) diverse laadpalen in Nijmegen langsgereden, weinig hoopgevende ervaringen:
1. laadpalen bij Liander nu ook aan de voorkant bij de bezoekersparkeerplaatsen, helaas nog wel achter een slagboom en plakken bezet (door eigen personeel? achter waren zo ook allebei bezet)
2. openbare parkeerplekken zijn niet afgekruisd: alles bezet door benzine-auto's
3. laden op een betaalde parkeerplek loont absoluut niet: parkeren kost € 2,45 per uur, dan is benzine rijden echt goedkoper

Als dit het beleid van de gemeente Nijmegen blijft, is elektrisch rijden in Nijmegen gedoemd te mislukken. Jammer.
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur


Offline
Avatar gebruiker

Norbert

Stamgast

  • Berichten: 333
  • Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 18:35
  • Woonplaats: Zwolle
  • km-stand: 83300
  • Lifetime: 31
  • Auto: Ampera-e

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtma 06 jan 2014, 16:10

Vision schreef:3. laden op een betaalde parkeerplek loont absoluut niet: parkeren kost € 2,45 per uur, dan is benzine rijden echt goedkoper

Een benzine-auto moet ook betalen om te parkeren.
Maar een waardeloze locatie-keuze van een laadpaal, want daar gaat niemand 5 uur lang parkeren.


Offline

Razwer

Stamgast

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: do 30 mei 2013, 14:09
  • Woonplaats: Amsterdam
  • km-stand: 17000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtma 06 jan 2014, 20:10

Norbert schreef:
Vision schreef:3. laden op een betaalde parkeerplek loont absoluut niet: parkeren kost € 2,45 per uur, dan is benzine rijden echt goedkoper

Een benzine-auto moet ook betalen om te parkeren.

maar expliciet op betaald parkeer plek staan om te laden is wel van de zotten...


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtvr 16 mei 2014, 18:08

De laadpaal vlakbij Sanadome biedt een trieste aanblik. Tussen het onkruid en geen plekje gereserveerd. Dus maar op de stoep parkeren.
Afbeelding
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

CyberGrey

Sponsor

  • Berichten: 810
  • Geregistreerd: zo 05 aug 2012, 16:43
  • Woonplaats: Beuningen
  • km-stand: 85000
  • Lifetime: 16
  • Auto: Ampera

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtdi 27 mei 2014, 00:47

Razwer schreef:
Norbert schreef:
Vision schreef:3. laden op een betaalde parkeerplek loont absoluut niet: parkeren kost € 2,45 per uur, dan is benzine rijden echt goedkoper

Een benzine-auto moet ook betalen om te parkeren.

maar expliciet op betaald parkeer plek staan om te laden is wel van de zotten...


Voorzover ik weet is laden in Nijmegen nog gratis, als je dan betaalt voor parkeren in de stad, wat overigens niet heel vreemd is lijkt mij laden toch erg gunstig en is op benzine rijden zeker duurder.

Als ik ongelijk heb en het is in Nijmegen niet meer gratis laden hoor ik het graag, het is alweer een paar maanden geleden dat ik daar aan de laadpaal heb gestaan!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A


Offline
Avatar gebruiker

Poul

Moderator

  • Berichten: 2061
  • Geregistreerd: vr 18 mei 2012, 21:15
  • Woonplaats: Rotterdam
  • km-stand: 185000
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtdi 27 mei 2014, 07:16

CyberGrey schreef:Voorzover ik weet is laden in Nijmegen nog gratis, als je dan betaalt voor parkeren in de stad, wat overigens niet heel vreemd is lijkt mij laden toch erg gunstig en is op benzine rijden zeker duurder.

Als ik ongelijk heb en het is in Nijmegen niet meer gratis laden hoor ik het graag, het is alweer een paar maanden geleden dat ik daar aan de laadpaal heb gestaan!

Volgens Alex is er geen uitzondering meer in Nijmegen op het betaald parkeren (zie http://www.dutchtrafficconsult.nl/exper ... opladen/n/).

Groeten,
Poul
Sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Oplaadpunten Nijmegen

Berichtzo 02 aug 2015, 13:43

Gisteren laadpaal aan de Couwenbergstraat bezocht. Paal wordt niet met een verkeersbord aangegeven, zodat beide plekken bezet waren door een benzineauto. Gelukkig was ernaast toevallig een plekje vrij en mijn kabel lang genoeg. De tweede locatie langs de openbare weg in Nijmegen waar de laadpaal niet met een verkeersbord is aangegeven. :thumbdown:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

Gadgetdude

Bekende

  • Berichten: 50
  • Geregistreerd: do 08 jan 2015, 00:56
  • Woonplaats: 's-Hertogenbosch
  • km-stand: 106827
  • Lifetime: 26
  • Auto: Volt

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtdi 11 aug 2015, 13:59

Het is in Nijmegen inderdaad niet goed geregeld omtrent de parkeerplaatsen. Ik zie ook wel redelijk vaak benzine auto's bij oplaadpunten staan. Ik heb een keer wel de politie (niet spoed lijn) gebeld om te vragen of daar nog wat gedaan mee kan worden. Gezien het tijdstip kon de parkeerhandhaving niet bereikt worden. De politie heeft wel het telefoonnummer van de eigenaar geprobeerd te bellen (zonder succes overigens).

Wat ik ook vervelend vind is dat er bij de Rabobank wel twee aansluitingen zijn, maar maar 1 parkeerplaats. Moet je dan de auto op de stoep ernaast zetten met het risico om een parkeerboete te krijgen? Een duidelijk beleid daar zou wel handig zijn.
Once again we meet at last.

Voltrijder per 20-01-2015.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Oplaad punten Nijmegen

Berichtwo 07 sep 2016, 13:02

Er komen in Nijmegen nieuwe palen bij. Ze zeggen dat die exclusief gereserveerd worden voor het opladen en dat gewoon parkeren niet mag. Dat gaan we natuurlijk controleren. http://www2.nijmegen.nl/content/1726152 ... _flink_uit
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Vorige

Keer terug naar Laadpaal locaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron