Het is nu wo 15 mei 2024, 06:09


Welke software-updates zijn er geweest?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtvr 17 jul 2015, 19:21

gl640 schreef:tenslotte een auto met verbranding motor laat je ook niet onnodig draaien


Wederom je = ik?

Ik laat mijn dieseltje nl wel draaien als ik 'iets in de brievenbus gooi'; de besparing aan brandstof is maar een fractie van wat een nieuwe startmotor kost.
In het centrum voor een geopende brug daar zet ik hem natuurlijk wel af omwille van de overlast voor de omwonenden.

ErikVenne schreef:omdat ik mijn VOLT in drive had staan, terwijl ik mijn portier open had en wilde uitstappen.


Werkelijk?
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtvr 17 jul 2015, 19:58

je = wat de mens zou moeten doen.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtza 25 jul 2015, 20:31

ErikVenne schreef:Ik heb nu drie keer een bijna ongeluk gehad, omdat ik mijn VOLT in drive had staan, terwijl ik mijn portier open had en wilde uitstappen. Ik was in de veronderstelling dat de motor uit stond. De auto ging tot mijn schrik rijden. Uiteraard mijn fout die ik door snel reageren nog kon herstellen, anders had ik op zijn minst blikschade. Op vakantie heb ik in een Mercedes 220 CDI automaat gereden. Die auto kan niet spontaan wegrijden bij een geopend portier. Ik vind dat dit ook zo moet worden ingesteld in een nieuwe software-update. De wet van Murphy ligt altijd op de loer.

Hoe meer de auto doet, hoe minder mensen nadenken. Dan kun je met Altzheimer gewoon door blijven rijden.

Als je bij een automaat in D stil staat en je haalt de voet van de rem, dan gaat de auto ook rijden. En bij het openen van de deur gaat er al een signaaltje af.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline

mvn

Newbie

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: wo 20 feb 2013, 17:33
  • Woonplaats: Linde
  • km-stand: 16594
  • Lifetime: 29
  • Auto: Ampera

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtdi 26 jul 2016, 11:47

gl640 schreef:als je een auto met verbrandings motor hebt zet je deze ook uit en laat je deze niet draaien!
althans zo hoort het, dat mensen het uit gemak zucht niet doen is een 2e.

maar de volt/ampera is zo stil dat je daar niet aan word herinnerd! maar als je hem uit zet zoals het hoort eigenlijk heb je er ook geen last van toch!
en ik neem aan dat als je als bestuurder in de auto zit met de voet op de rem en in de D stand en je zoontje stapt uit hij niet toetert of wel?

zou beter zijn als je die bel of gong in de auto zou horen net zoals je de krijgt te horen als de deur open gaat en je staat nog in de D.
en als je daarna nog de auto laat aanstaan! dat hij na 30sec of zo even toetert maar dan subtiel zoals bij het aansluiten van de lader.


Bij mij dus lang uitgesteld en nu 'perongeluk' ook de update gekregen.
Was het gehengst op de toeter maar alleen bij 'draaiende' motor, die van mij doet het ook als de auto uit staat!

Kinderen 's ochtends vroeg weg brengen: auto uit, sleutel er in -> gehengst op de toeter. Jas op de achterbank -> gehengst op de toeter.

Ik wordt er knetter gek van, uiteindelijk de claxon maar los gehaald. Veilig nee, maar de andere optie is elke dag ellende


Offline
Avatar gebruiker

Morgoth

Harde kern

  • Berichten: 799
  • Geregistreerd: ma 25 jun 2012, 16:25
  • Woonplaats: Eschebrügge (D)
  • km-stand: 186000
  • Lifetime: 49
  • Auto: Ampera

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtma 01 aug 2016, 13:26

Ik word er ook gek van. Daarbij vind ik het toeteren van het laden bepaald niet subtiel. Waarom inderdaad niet een piepje? Of een keer knipperen met de verlichting? Nou woon ik in een landelijk gebied maar kan me voorstellen dat de buren in een Vinex wijk niet blij worden van jouw Ampera.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtdo 04 aug 2016, 22:24

heb er nog geen last van gehad eigenlijk
aan begin even maar je went er aan en houd er rekening mee . na verloop van tijd is het normaal en hoef je er geen rekening meer mee te houden.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline

PeterB

Bekende

  • Berichten: 88
  • Geregistreerd: di 17 mei 2016, 21:28
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 47
  • Auto: Ampera

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtwo 02 nov 2016, 14:58

Een bumpje; wat is er veranderd bij update 1153 ten opzichte van 1152?


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtwo 02 nov 2016, 17:31

software updates??? laatste zal wel paar jaar oud zijn inmiddels
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtwo 02 nov 2016, 18:19

Dat is niet waar, de laatste was "de auto staat nog aan maar bestuurder is inmiddels uitgestapt" toeter update, die was van begin dit jaar (of eind vorig jaar??)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: Welke software-updates zijn er geweest?

Berichtwo 02 nov 2016, 18:39

ow ja de toeter update wow :P
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron