zo 30 okt 2016, 12:36
Als ik een half jaar er bij optel dan betekent dat jouw Ampera blijvend 0% bijtelling is, toch?
Dan zou ik -terwijl de kwaliteit mij tegen gevallen is- wanneer ik in jouw schoenen stond toch gewoon doorrijden en de auto zakelijk laten staan.
Simpel: 0% bijtelling, alle kosten zakelijk aftrekbaar en als er echt iets groots aan de hand is heb je tegenwoordig wat meer opties. Denk b.v. aan een accupakket van een sloper, heb je rond de 2.000 euro. Maar zelfs wanneer de accu kapot is/weinig sjoege meer geeft heb je een auto waarmee je op benzine makkelijk 1 op 17 moet kunnen rijden.
En zelfs wanneer er iets gebeurt (stel motor/bak kapot) en je hebt geen zin meer in investeren dan pak je nog de restwaarde (want dan schrijf je 'm naar nul af, ga er vanuit dat je dat nog niet gedaan hebt).
Als je de auto je verder nog bevalt zou ik de keuze nog even doorschuiven. En wellicht wordt volelektrisch dan nog een betere optie. Overigens ben ik het niet met je eens wat betreft de matige beschikbaarheid van laadpalen: er vanuit gaande dat je voor een volelektrische auto gaat die in de praktijk 300 km haalt op een volle lading kom je altijd wel een langzaam aan laadpaal of snellader tegen op de route.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)