Het is nu vr 29 maart 2024, 07:22


2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 09:37

japio schreef:Als de prijs van Li-ion daalt naar $145 eind dit jaar (volgens een droom van GM) dan kunnen alle Leaf/ Zoe enz. bezitters beter gelijk een bos uien aan hun binnenspiegel hangen om alvast aan de tranen te wennen.
Ik verwacht dat de vraag naar Li-ion voor andere toepassingen enorm aantrekt als de prijs daalt tot $ 250 (denk aan sloepen, storage voor thuis etc) De afschrijving is ook nog eens afhankelijk van de olieprijs, volledig koffiedik dus.

is toch juist goed
dan kunnen ze nu nog mooi doorrijden met een auto waar ze al mee overweg kunnen qua range en over een paar jaar redelijk goedkoop hun auto voorzien van een nieuwe accu pakket met flink grotere range voor minder geld.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 09:41

japio schreef:Als de prijs van Li-ion daalt naar $145 eind dit jaar (volgens een droom van GM) dan kunnen alle Leaf/ Zoe enz. bezitters beter gelijk een bos uien aan hun binnenspiegel hangen om alvast aan de tranen te wennen.


Hoezo? Een beetje full ZE rijder heeft een giga afschrijving al ingerekend bij de aanschaf (en dat gecompenseerd met MIA, KIA, lokale subsidie e.d.) en kijkt uit naar het kunnen overstappen naar een nieuwere versie met langere range die hetzelfde kost of juist minder dan zijn/haar huidige auto.

Oftewel: zou de price drop van accu's zo hoog zijn dan wil ik best die uien ophangen maar ga dan wel tranen huilen van geluk :D
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

herbie

Bekende

  • Berichten: 56
  • Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 08:59
  • km-stand: 137600
  • Lifetime: 14
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 10:16

De doodsteek voor hybrides is terecht. De omslag moet gemaakt naar EV. En snelladen werkt prima.
Wij hebben thuis een Ampera en een Tesla. Met die laatste zijn we dit voorjaar nog naar Umbrie gereden. De eerste dag van Bilthoven naar Milaan in 11.5 uur, met vier stops aan de snellader, de langste drie kwartier(lunch) de kortste 20 minuten.
Batterijen voor ev's worden in rap tempo goedkoper en de laadsnelheid neemt ook toe dus het zijn vooral de traditionele fabrikanten en de consumenten die hun mindset moeten veranderen en de oversteek moeten maken.

Hybride techniek is een tussenfase geweest, nodeloos ingewikkeld en kwetsbaar voor storingen. EV zijn simpel en onderhoudsvrij, zeker nu, zoals bij Tesla, de kinderziektes er uit zijn. De model S is, nu het aantal storingen die de eerste modellen nog hadden er uit zijn, door consumers report weer als een van de beste keuzes aangegeven. Ieder nacht volladen, alleen naar de garage voor nieuwe banden, heel af en toe een stop bij de snellader en veel betere prestaties en uiteindelijk in het gebruik goedkoper en veel schoner dan een ECI.

terzijde: ik rijd met mijn Ampera ook steeds meer electrisch, gebruik in vierde en vijfde jaar gedaald naar 1.1 l per 100 km dus 85% elektrisch dus ik voel mij niet aangesproken door de kritiek van Wiebes.
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 13:13

NeufegliseThierry schreef:Hoezo? Een beetje full ZE rijder heeft een giga afschrijving al ingerekend bij de aanschaf (en dat gecompenseerd met MIA, KIA, lokale subsidie e.d.) en kijkt uit naar het kunnen overstappen naar een nieuwere versie met langere range die hetzelfde kost of juist minder dan zijn/haar huidige auto.

Oftewel: zou de price drop van accu's zo hoog zijn dan wil ik best die uien ophangen maar ga dan wel tranen huilen van geluk :D


Niet iedereen heeft royale vergoedingen gekregen en ik lees toch ook regelmatig berichten van elektrische rijders die min of meer veroordeeld zijn tot het oprijden omdat bijv. het voertuig vanaf de eerste dag al vrijwel niets meer waard is door de huurbatterij.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 16:07

Je hebt gelijk. Daarom zei ik ook "een beetje full ZE rijder....". Linksom rechtsom konden de pioniers van het eerste moment voorzien dat de afschrijving op een elektrische auto een stuk hoger zou zijn dan op een conventionele auto.

Daarbij hebben -gelukkig- maar weinig particulieren een ZE voertuig gekocht in de beginjaren (2010-2013), dat kun je b.v. afleiden uit het gegeven dat bij de bulk van de 2e hands Leafs als BTW auto aangeboden worden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 17:37

herbie schreef:De doodsteek voor hybrides is terecht. De omslag moet gemaakt naar EV. En snelladen werkt prima.
Wij hebben thuis een Ampera en een Tesla. Met die laatste zijn we dit voorjaar nog naar Umbrie gereden. De eerste dag van Bilthoven naar Milaan in 11.5 uur, met vier stops aan de snellader, de langste drie kwartier(lunch) de kortste 20 minuten.
Batterijen voor ev's worden in rap tempo goedkoper en de laadsnelheid neemt ook toe dus het zijn vooral de traditionele fabrikanten en de consumenten die hun mindset moeten veranderen en de oversteek moeten maken.

Hybride techniek is een tussenfase geweest, nodeloos ingewikkeld en kwetsbaar voor storingen. EV zijn simpel en onderhoudsvrij, zeker nu, zoals bij Tesla, de kinderziektes er uit zijn. De model S is, nu het aantal storingen die de eerste modellen nog hadden er uit zijn, door consumers report weer als een van de beste keuzes aangegeven. Ieder nacht volladen, alleen naar de garage voor nieuwe banden, heel af en toe een stop bij de snellader en veel betere prestaties en uiteindelijk in het gebruik goedkoper en veel schoner dan een ECI.

terzijde: ik rijd met mijn Ampera ook steeds meer electrisch, gebruik in vierde en vijfde jaar gedaald naar 1.1 l per 100 km dus 85% elektrisch dus ik voel mij niet aangesproken door de kritiek van Wiebes.

ook al zou ik het fijn vinden dat we vol over gaan op EVs denk ik niet dat je gelijkt hebt.

alleen autos als de tesla die voor ruim de meerderheid van het volk niet betaalbaar is kunnen dit.

er komen 2017 wel autos op de markt maar het is nog maar de vraag wat die gaan kosten en je moet niet vergeten ( en dat is de reden ook waarom ik het niet met je eens ben ) dat mensen er huiverig voor zullen zijn.
dat gaat nog 10 jaar duren voordat daar verandering in komt.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 20:06

gl640 schreef:alleen autos als de tesla die voor ruim de meerderheid van het volk niet betaalbaar is kunnen dit.

er komen 2017 wel autos op de markt maar het is nog maar de vraag wat die gaan kosten en je moet niet vergeten ( en dat is de reden ook waarom ik het niet met je eens ben ) dat mensen er huiverig voor zullen zijn.
dat gaat nog 10 jaar duren voordat daar verandering in komt.

Hangt er vanaf of het je lukt om buiten bestaande kaders te denken. Voor degene die wil liggen de alternatieven op straat.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtwo 02 nov 2016, 21:00

Alex schreef:Hangt er vanaf of het je lukt om buiten bestaande kaders te denken. Voor degene die wil liggen de alternatieven op straat.

dat is nu net het probleem.
meerderheid kan of wil dat niet.
we zijn te veel gewend aan wat we nu hebben
zoals altijd moet eerst wat gebeuren voordat men tot actie overgaat
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdo 03 nov 2016, 00:08

NeufegliseThierry schreef:Daarbij hebben -gelukkig- maar weinig particulieren een ZE voertuig gekocht in de beginjaren (2010-2013), dat kun je b.v. afleiden uit het gegeven dat bij de bulk van de 2e hands Leafs als BTW auto aangeboden worden.


Ik denk dat dat handjevol particulieren toen ook een veel bewustere keuze heeft gemaakt en de auto daarom niet al in de 3 jaar van de hand doet.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: 2017 doodsteek voor de plugin of ev met range extender?

Berichtdo 03 nov 2016, 09:39

Dan bedoelen/zeggen we hetzelfde Japio ;-) En die particulieren hebben dan ook gelukkig minder last van het "afschrijvings-spook" omdat ze langer doorrijden.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


VorigeVolgende

Keer terug naar Financiële zaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron