Het is nu wo 15 mei 2024, 01:41


nieuwe Volt rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

evonik

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 10:20
  • km-stand: 77000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera-e

nieuwe Volt rijder

Berichtma 14 nov 2016, 10:40

Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtma 14 nov 2016, 14:05

Welkom op dit forum.

Voor een spoedcursus 'maximale afstand op de accu' kan je hier terecht : viewtopic.php?f=5&t=41 :mrgreen:

Veel (lees)plezier op dit forum!
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

evonik

Newbie

  • Berichten: 2
  • Geregistreerd: ma 14 nov 2016, 10:20
  • km-stand: 77000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtma 14 nov 2016, 14:49

Dank je wel - ik zal er eens rustig induiken!


Offline
Avatar gebruiker

HenryAmpera

Harde kern

  • Berichten: 1135
  • Geregistreerd: vr 23 jan 2015, 10:21
  • Woonplaats: Deventer
  • km-stand: 200250
  • Lifetime: 22
  • Auto: Ampera

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtwo 16 nov 2016, 21:46

Welkom!!
5,7 is inderdaad wel hoog. V.w.b. het max e-km's, je zou eens kunnen kijken onder klimaatinstellingen of de automatische ontwaseming aanstaat.
En de kachel is de grootste stroomvreter, ik gebruik 'm zo min mogelijk.... :silent:
Laatst bijgewerkt door HenryAmpera op zo 20 nov 2016, 15:25, in totaal 1 keer bewerkt.


Offline

Nlz

Newbie

  • Berichten: 18
  • Geregistreerd: zo 31 jan 2016, 18:21
  • km-stand: 2300
  • Lifetime: 4
  • Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtvr 18 nov 2016, 23:40

Toen ik mijn Volt net had (half september aangeschaft) haalde ik rustig 60km op één acculading, met het dalen van de temperatuur merk ik dat mijn actieradius ook minder wordt. Op een koude ochtend geeft-ie nu zo'n 52 te rijden kilometers aan. Nou rijd ik over het algemeen ook niet bijzonder 'groen' dus het kan ongetwijfeld zuiniger, maar ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst in twee maanden weer aan de pomp gestaan, dus ik klaag niet.
Zwarte Volt LTZ van 15.09.2016 tot 11.12.2018
Ampera-e in Quantum Gray sinds 30.11.2018


Offline

opeltwan

Bekende

  • Berichten: 87
  • Geregistreerd: vr 20 sep 2013, 14:14
  • km-stand: 37000
  • Lifetime: 18
  • Auto: Ampera

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtza 19 nov 2016, 07:59

Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtza 19 nov 2016, 08:55

opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.

Zinloze actie bij Opel. Accu is toch niet stuk?

Als nieuwe berijder van een elektrische auto zal je eerst moeten leren wat het verschil is tussen een ICE en je nieuwe auto. O.a. dus beter stoelverwarming gebruiken i.p.v. interieur verwarming en voor verwarmen i.p.v. koud weg rijden. In deze koudere periode presteert de accu ook minder goed. Om de geadverteerde 80km te halen moet je echt je best doen. Rij je de auto zoals je voorheen je ICE reed dan is 50km toch niet raar?
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtza 19 nov 2016, 15:28

opeltwan schreef:Je zou een poging kunnen wagen voor een garantieclaim op de accu.


Lijkt me een wel heel voorbarig advies als je bedenkt dat er nog niet veel ervaring met de auto opgedaan is. Of ik mijn Ampera/Leaf/Evalia met alle toeters en bellen aan de weg opstuur met 120 km/u op de snelweg in de winter met een lage bandenspanning of exact het tegenovergestelde (zomer, 80 km/u, te cetera) maakt enorm veel uit. Pas wanneer de topicstarter meer ervaring opgedaan heeft is het zinvol om na te gaan denken of er iets loos zou kunnen zijn met de accu.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

gl640

Harde kern

  • Berichten: 1472
  • Geregistreerd: di 11 nov 2014, 14:31
  • km-stand: 24000
  • Lifetime: 25
  • Auto: Ampera-e

Re: nieuwe Volt rijder

Berichtdi 22 nov 2016, 23:07

evonik schreef:Hall allen, ik ben Eric, ik rij sinds een maand of drie een Volt uit 2013. Een heel fijne auto, zat wel hoog in zijn verbruik leek mij (5.7 liter / 100 lifetime).
Eén ding wat mij wel steeds meer verbaas is dat ik met een volle batterij niet meer dan 45 - 48 km kan rijden en (als het tegenzit in de praktijk, stukje snelweg bv) haal ik dat niet eens. Is dat normaal? Of is die batterij aan een upgrade toe ofzo (heb weinig kennis van deze zaken)?

denk dat jezefl een upgrade "hoe moet je rijden" nodig hebt :D
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.



Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron