Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Plaats een reactie

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

do 30 maart 2017, 23:21

HenryAmpera schreef:Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet."
Die logica ontgaat mij een beetje.... :eh:

Zijn die auto's dan al verkrijgbaar? Gemakkelijk weggeven.... :silent:

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

vr 31 maart 2017, 12:03

Alex schreef:Zijn die auto's dan al verkrijgbaar? Gemakkelijk weggeven.... :silent:


We kennen allemaal het verhaal van de Outlander. De markt vroeg er niet om, maar de regelgeving liet ruimte waardoor het een verkoopknaller werd

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

vr 31 maart 2017, 12:27

Alex schreef:
HenryAmpera schreef:Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet."
Die logica ontgaat mij een beetje.... :eh:

Zijn die auto's dan al verkrijgbaar? Gemakkelijk weggeven.... :silent:


https://www.toyota.nl/modellen/new-mirai/landing.json

Volgensmij is er 1 punt in Nederland waar je kan bijtanken.

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

vr 31 maart 2017, 13:17

Zolang er geen prijs genoemd wordt, is hij dus niet te koop. De kreet "Zoek een waterstofstation bij u in de buurt" op de site is priceless. :eh:

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

di 04 apr 2017, 09:38

Alex schreef:Zolang er geen prijs genoemd wordt, is hij dus niet te koop. De kreet "Zoek een waterstofstation bij u in de buurt" op de site is priceless. :eh:


Inderdaad een mooie kreet haha.

https://ssl.toyota.com/mirai/fcv.html

http://www.autozine.nl/text/1264.html

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

di 04 apr 2017, 17:24

Vreemd genoeg heeft de Mirai hetzelfde nadeel/minpunt (voor sommige mensen) als de Ampera/Volt... Het is een 4-zitter.... :?
We gaan nu overigens wel erg off topic.... :silent:

Re: Peugeot aan het roer bij Opel/Vauxhall

ma 10 apr 2017, 14:46

Om waterstof te maken moet je elektrische energie omzetten. Daarbij gaat 40% energie verloren. Om vervolgens waterstof om te zetten in elektriciteit ben je weer 40% kwijt. In mijn ogen is waterstof geen serieuze optie. Bijkomend nadeel is dat waterstof erg moeilijk is op te slaan. Niet alleen vanwege de hoge druk maar ook vanwege het feit dat waterstofmoleculen zo klein zijn dat ze door het tankmateriaal heen dringen. Na een poosje is je tank dus leeg.

Ik denk dat opladen in combinatie met zonnecollectoren op de auto de toekomst heeft. Er is een verf ontwikkeld die als zonnecollector functioneert, net als transparante zonnepanelen waar je doorheen kunt kijken. Als je daarmee je auto uitrust kun je 's nachts opladen en overdag bijladen door je zonnepanelen. Ik heb hier vorige week een lezing over gehad.

Men verwacht binnen twee jaar betaalbare auto's op de markt te hebben (€35.000) met een reëel actieradius van 400km. Met snellaadmogelijkheid is dat meer dan genoeg voor zelfs een kilometervreter als ik ben.

Over een paar jaar, als iedereen is voorzien van zonnepanelen en windmolens hebben we een energieoverschot. Dat zouden we mooi in waterstof kunnen opslaan voor slechtere tijden.
Plaats een reactie