Het is nu wo 15 mei 2024, 09:42


Opel Ampera-e even in Nederland

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

boeuf

Harde kern

  • Berichten: 516
  • Geregistreerd: di 15 mei 2012, 17:04
  • Woonplaats: Leiden
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Opel Ampera-e even in Nederland

Berichtza 27 mei 2017, 00:43

Unit106 schreef:1e auto's zullen in juli geleverd gaan worden!

Ik help het je hopen..! :clap:
Wanneer denk je dat de jouwe zo'n beetje geleverd zal gaan worden?
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Opel Ampera-e even in Nederland

Berichtza 27 mei 2017, 10:02

boeuf schreef:Wanneer denk je dat de jouwe zo'n beetje geleverd zal gaan worden?


De rangorde van Tesla is helder : eerst het eigen personeel (ook voor de medewerkers van Solar, Space-X etc). Dan de klanten die reeds een Tesla rijden en dan pas de nieuwe klanten. De uitrol zal ook eerst rondom de fabriek plaats vinden en dan steeds meer van de fabriek af. Wonende in Europa en nog geen Tesla hebbende zal ik niet vooraan staan. Ik verwacht de Model 3 niet voor 2018 Q2 in Nederland. Zal dus zeker nog een jaartje geduld moeten hebben.

Een nieuwe auto voor je deur neer zitten is natuurlijk altijd leuk. Maarja, zolang mijn Ampera nog heerlijk rijdt hoef ik voorlopig nog geen nieuwe auto. Goedkoper dan de Ampera (zakelijk met 0% bijtelling) zal ik waarschijnlijk ook nooit meer rijden. Met 20k per jaar staat de auto ook meer stil dan dat deze rijdt. Mocht de Model 3 nog 2 jaar duren (wat ik niet verwacht) dan zou dit prima zijn. Over 3 jaar (3x 20k) zal de garantie van de Ampera pas verlopen dus ik heb geen enkele haast.

Bijkomend voordeel : de Model 3 zal in het begin met minimaal aantal opties beschikbaar zijn. Dual motor bijv zal in 2017 nog niet worden gefabriceerd, alleen RWD. Hoe langer wij in Nederland moeten wachten hoe meer keus we uiteindelijk zullen hebben. Laat de Amerikanen maar eerst de bugs ontdekken in de auto :mrgreen:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Opel Ampera-e even in Nederland

Berichtdo 01 jun 2017, 14:21

http://zerauto.nl/uiterst-minimalistisc ... a-model-3/

Duidelijke taal; 2018 in Nederland en misschien een paar geluksvogels die eerder geleverd krijgen. Het dashboard spreekt mij aan, de buitenkant is niet mijn ding.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Vorige

Keer terug naar Ampera-e forum algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten