Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Plaats een reactie

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

wo 07 jun 2017, 21:08

Het is me nu ook gelukt de auto te koppelen aan MyOpel (via chassisnummer).

Dan met Keypass (via bluetooth) procedure de telefoon koppelen met de Auto als "veilig". Na diverse pogingen gelukt.
Waarom het niet direct lukte is me niet duidelijk. Mogelijk komt het omdat telkens Android Auto ook automatisch opstarte bij bluetooth koppeling. Mogelijk Samsung dingetje, kan ook.

Afbeelding

Voorverwarmen en vergrendelen/ontgrendelen lukt.

Maar helaas geen laadstatus in deze app :eh:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

wo 07 jun 2017, 21:37

Werkt deze app via Bluetooth of is het alleen de aanmeldingsprocedure waar Bluetooth bij nodig is?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

wo 07 jun 2017, 22:01

japio schreef:Werkt deze app via Bluetooth of is het alleen de aanmeldingsprocedure waar Bluetooth bij nodig is?


Dat laatste. Daarna gaat het via OnStar.

Ik kan dus binnenkort voor een verrassing zorgen bij de volgende berijder :lol:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

wo 07 jun 2017, 22:22

Ivo schreef:Daarna gaat het via OnStar.

Dan heb je dus een werkende internetverbinding nodig? Leuk als je in de parkeergarage op -2 staat. Daarom werken wij bij Buurauto met Blue Tooth Low Energy (BLE) om de auto te openen en te sluiten. Dan heb je niets met internet van doen.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

wo 07 jun 2017, 23:31

Alex schreef:
Ivo schreef:Daarna gaat het via OnStar.

Dan heb je dus een werkende internetverbinding nodig? Leuk als je in de parkeergarage op -2 staat. Daarom werken wij bij Buurauto met Blue Tooth Low Energy (BLE) om de auto te openen en te sluiten. Dan heb je niets met internet van doen.


Is LoRa wellicht ook ter sprake gekomen?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 08 jun 2017, 06:17

Alex schreef:
Ivo schreef:Daarna gaat het via OnStar.

Dan heb je dus een werkende internetverbinding nodig? Leuk als je in de parkeergarage op -2 staat. Daarom werken wij bij Buurauto met Blue Tooth Low Energy (BLE) om de auto te openen en te sluiten. Dan heb je niets met internet van doen.


In zo'n geval brengt de remote app geen uitkomst, als er geen bereik is, inderdaad.

Ik kan me voorstellen dat e.e.a. ook via BT werkt (IntelliLink), maar volgens mij valt die verbinding weg bij uitschakelen van de auto.

Over je laatste zin zou ik als deelauto concept eens goed nadenken. Ik neem aan dat het hele reserveringsproces over iets als internet gaat? :lol:

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 08 jun 2017, 08:14

Ivo schreef:Over je laatste zin zou ik als deelauto concept eens goed nadenken. Ik neem aan dat het hele reserveringsproces over iets als internet gaat? :lol:

Yep. Per reservering krijg je een unieke digitale sleutel op je smartphone, die alleen werkt op jouw account op dat specifieke toestel. BLE is alleen nodig om met je telefoon daadwerkelijk de auto open te krijgen. Maar wat is je bedenking?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 08 jun 2017, 08:40

En terug on topic :mrgreen:

Rit vanmorgen; 142,6 km met 16,0 kWh / 100 km. Minder wind, hogere bandenspanning (koud 2,64 rondom), minder file en een iets hogere buitentemperatuur.
Volgens Google 86 km/u gemiddeld over gehele rit. Op de teller 100-110 op de snelweg.

Kortom; die 400 km is haalbaar voor de liefhebbers. En de door mij gewenste 360 km dus ook absoluut.
Heen/terug naar kantoor op 1 lading zal met name in de winter erg spannend worden. Gelukkig kan ik hier laden en FastNed is een prima noodplan.

Vanmiddag weer flink doorrijden.

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 08 jun 2017, 08:50

Dat is een nette 0,11 gevalletje bipolaire stoornis?

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!

do 08 jun 2017, 08:52

Ivo schreef:En terug on topic :mrgreen:

Toch ben ik benieuwd naar het antwoord. :mrgreen: :mrgreen:
Plaats een reactie