Het is nu vr 29 maart 2024, 07:33


Ampera in aantocht...

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 25 jul 2017, 22:33

Nog steeds geen nieuws over wanneer het accupakket binnenkomt... Claim voor de velgen is afgewezen inmiddels. Ga nu beroep doen op van Broekhuis. De dab module blijkt ook niet te zijn vervangen. Dealer wil dit niet alsnog doen... Weet iemand een dealer in omgeving Amersfoort die dit wel doet?


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdi 25 jul 2017, 23:15

alxwin schreef:Nog steeds geen nieuws over wanneer het accupakket binnenkomt... Claim voor de velgen is afgewezen inmiddels. Ga nu beroep doen op van Broekhuis. De dab module blijkt ook niet te zijn vervangen. Dealer wil dit niet alsnog doen... Weet iemand een dealer in omgeving Amersfoort die dit wel doet?


Het was een soort van "gedwongen-coulance"-kwestie, denk niet dat er nu nog dealers te porren zijn voor kosteloze omruil zonder dat Opel NL de rekening betaalt, helaas. Balen dat de vorige eigenaar het niet geregeld heeft.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdo 03 aug 2017, 16:45

Opel Nederland is nu aan het kijken wat ze nog kunnen met de DAB module. Zij geven aan dat klanten hierover door de dealer destijds zouden moeten zijn aangeschreven. Spijtig genoeg lijkt het erop dat de vorige eigenaar hier dus niets mee gedaan heeft.

Inmiddels heb ik ook iets meer duidelijkheid over het accupakket. Opel Nederland geeft aan dat er op dit moment geen nieuwe accupakketten meer gebouwd worden. :wtf: Dient er een accupakket van een nog rijdende Ampera/Volt vervangen te worden dan wordt er een, in Amerika, refurbished accu ingebouwd. Uitleg is als volgt; een accu heeft altijd nog een x-aantal "goede" accu-cellen . Dit zal bij mijn accu ook het geval zijn. De goede cellen van meerdere accupakketten worden op een hoop gegooid en worden samengevoegd tot een "nieuwe" accu. In mijn geval kon men tot op heden geen refurbished accupakket leveren omdat er onvoldoende aanvoer was van goede accu-cellen. Dit zal ook een kwestie van vraag en aanbod zijn lijkt mij. Ook zijn er wellicht mensen die al langer dan ik op hun nieuwe accupakket wachten. Inmiddels heeft men aangegeven dat men met enkele dagen voor mijn auto een refurbished accupakket kan leveren. Deze zal dan natuurlijk nog wel naar Europa verscheept moeten worden. Op mij komt dit verhaal een beetje vreemd over. Voor een model dat niet meer nieuw geleverd wordt moet je toch als fabrikant een x-periode nog gewoon nieuwe onderdelen kunnen leveren? Als ik naar de BMW-dealer ga voor een onderdeel van mijn 14 jaar oude BMW kunnen ze deze gewoon leveren. Of zie ik iets over het hoofd? :eh:

Wat betreft de velgen onderkent men niet dat hier een structureel probleem mee is. Er wordt gewezen op mogelijke beschadigingen van buitenaf die verantwoordelijk zijn voor de schade. Hierop heb ik aangegeven dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat dit op alle vier de velgen van toepassing is. Ook is duidelijk dat het niet gaat om iets wat van buitenaf gekomen is, maar om een probleem onder de laklaag. Kan iemand mij wellicht helpen aan een bevestiging vanuit Opel Nederland of dealer waarin men het probleem met de velgen onderkent? Kan ook nergens vinden of dit uiteindelijk geleid heeft tot een nieuwe versie van de velg.


Offline
Avatar gebruiker

Unit106

Moderator

  • Berichten: 1393
  • Geregistreerd: wo 22 feb 2012, 20:49
  • Woonplaats: Vlaardingen
  • km-stand: 0
  • Lifetime: 0
  • Auto: anders

Re: Ampera in aantocht...

Berichtdo 03 aug 2017, 17:38

alxwin schreef:Of zie ik iets over het hoofd?

Begrijp je nu waarom wij als ervaren Ampera rijders nieuwe rijders als jijzelf waarschuwen voor de mogelijke problemen die je kan verwachten bij een Ampera? Het is inderdaad niet zo zeer de auto zelf als de dealers, de importeur en de fabrikant die er een potje van maken!

Het is een leuke auto maar als je er eenmaal problemen mee hebt dan kan je je lol op en ben je over geleverd aan je dealer en aan Opel Nederland. En zeker die laatste heeft maar bar weinig gedaan voor de Ampera rijders! Transmissies zijn ook alleen nog maar gereviseerd beschikbaar. Het is dus wachten dat er straks helemaal geen onderdelen meer zijn ...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden


Offline

cacofant

Newbie

  • Berichten: 27
  • Geregistreerd: wo 22 maart 2017, 07:47
  • km-stand: 94500
  • Lifetime: 7
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 04 aug 2017, 08:31

alxwin schreef:Opel Nederland is nu aan het kijken wat ze nog kunnen met de DAB module. Zij geven aan dat klanten hierover door de dealer destijds zouden moeten zijn aangeschreven. Spijtig genoeg lijkt het erop dat de vorige eigenaar hier dus niets mee gedaan heeft.


Ik ben al sinds 01 april bezig om een DAB+ module erin te krijgen.. Opel Nederland geeft niet thuis, is iets wat de dealer moet oppakken en regelen met de klant zeggen ze.. Mijn dealer (Broekhuis Apeldoorn) doet echt moeilijk, inmiddels is de DAB+ wel besteld (en misschien al wel binnen), ik ga er echter geen 400 euro voor betalen. Heb gezegd max. 100 euro te willen delen in de kosten...
Overigens zegt Opel Nederland tegen mijn dealer dat er NOOIT een terugroepactie of melding is geweest destijds om een omruiling te krijgen.. vreemd toch?!

alxwin schreef:Wat betreft de velgen onderkent men niet dat hier een structureel probleem mee is. Er wordt gewezen op mogelijke beschadigingen van buitenaf die verantwoordelijk zijn voor de schade. Hierop heb ik aangegeven dat het mij hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat dit op alle vier de velgen van toepassing is. Ook is duidelijk dat het niet gaat om iets wat van buitenaf gekomen is, maar om een probleem onder de laklaag. Kan iemand mij wellicht helpen aan een bevestiging vanuit Opel Nederland of dealer waarin men het probleem met de velgen onderkent? Kan ook nergens vinden of dit uiteindelijk geleid heeft tot een nieuwe versie van de velg.


Ik heb bij aankoop de dealer gewezen op het feit van slechte velgen (alle vier). Ik heb 250 euro betaald om ze alle vier opnieuw te laten behandelen en spuiten. Volgens de dealer is het een "bekend probleem" iets in het productieproces wat fout was gegaan destijds. Opel NL heeft echter 4 jaar een soort van coulance gehad hierop schijnt. Mijn Ampera was echter bij aankoop afgelopen april 4,5 jaar.. Vandaar de toebetaling van 250 euro. Ik was het hier niet helemaal mee eens, uiteindelijk heeft de afwikkeling ook bijna 6 weken geduurd. Maar vier slechte velgen ziet er ook niet uit, dus ik heb de 250 euro maar betaald.


Offline
Avatar gebruiker

Arnie82

Bekende

  • Berichten: 66
  • Geregistreerd: zo 12 feb 2017, 17:26
  • km-stand: 102000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtvr 04 aug 2017, 12:42

Beste alxwin,

Is het misschien een idee om alsnog de koop te ontbinden en op zoek te gaan naar een andere Ampera? Er worden er best wel wat aangeboden...

Qua velgen zijn er meerdere auto's die hier last van hebben... Sommige VW velgen hebben hier ook best last van en ik zie ook veel occasion Volt's met gecorrodeerde velgen. (bij Ampera's nog niet echt gezien trouwens)

Vaak is een te scherpe rand aan de spaak een kwetsbare plek. Hier zit minder lak en kan er eerder vocht achter komen.
Ik heb bij een aantal auto's bij aankoop de velgen al laten stralen en poedercoaten... Zijn ze voor € 250,- tot € 300,- weer als nieuw en duurzaam. (goede ervaringen met velgenalsnieuw.nl)
Ampera uit 2012 | Lithium White & Jet Black | DAB+ | Xenon | LS24


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 21:08

Koop ontbinden kan, hebben we ook zeker overwogen. Echter, we krijgen nu een "nieuw" accupakket. Welke Ampera ik ook koop, de kans op een probleemloze Ampera is nihil. Dit heb ik inmiddels wel geleerd via dit forum. Andere optie is natuurlijk om een compleet andere auto te kopen. Er is binnen ons budget echter niks vergelijkbaars. Conclusie die we dus getrokken hebben;dan maar liever een Ampera met een nieuw accupakket en bijbehorende garantie. Hebben deze auto bovendien ongeveer € 3.500 onder marktwaarde gekocht. Die velgen en DAB is niet het grootste probleem, heb altijd nog fm en een setje nieuwe velgen kost mij 800 euro. T'is voor mij meer een principe kwestie en zo lang ik er nog energie voor heb om te "strijden" voor waar ik als klant recht op denk te hebben zal ik dit blijven doen.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 22:39

alxwin schreef:Welke Ampera ik ook koop, de kans op een probleemloze Ampera is nihil.

:roll: Als je dit echt meent heb je of bij statisiek niet zitten op te letten, of je hebt neigingen tot zelfdestructie. In beide gevallen kun je er wat aan doen. :idea:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 22:45

Afgaande op de hoeveelheid problemen en standaard kwalen die ik hier lees moet ik toch echt tot deze conclusie komen. Ik koop bewust een auto waarvan ik op voorhand weet dat de de kans groot is dat ik hier de komende 4-5 jaar niet alleen maar regulier onderhoud danwel vervanging van verouderde onderdelen aan zal hebben. Of zijn er statistieken die het tegendeel bewijzen?


Offline
Avatar gebruiker

Arnie82

Bekende

  • Berichten: 66
  • Geregistreerd: zo 12 feb 2017, 17:26
  • km-stand: 102000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Ampera in aantocht...

Berichtza 05 aug 2017, 22:45

alxwin schreef:een setje nieuwe velgen kost mij 800 euro.


Mijn advies is dan echt om de huidige te laten stralen en poedercoaten... Dan gaan ze je echt niet meer bladderen en ben je minder geld kwijt.

Succes nog even met de zaken!
Ampera uit 2012 | Lithium White & Jet Black | DAB+ | Xenon | LS24


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron