Morgoth schreef:Oke. Had me niet gerealiseerd dat EPA zwaarder is.
Ben benieuwd. Nog anderhalf jaar en dan moet ik een andere auto uitzoeken. Ampera E gaat het niet worden want hij is echt te klein. Model 3 heeft ook geen bagageruimte heb ik gelezen. Dan blijft er weinig betaalbaars zonder benzinemotor meer over met ook een acceptabele actieradius...
Ik denk dat je nog wel eens aangenaam verrast zou kunnen worden door de nieuwe Leaf. Gaat er een stuk beter uitzien (niet onbelangrijk, toch?), komt begin komend jaar op de markt met een 40 KW accu en ongeveer driekwart jaar later wordt de 60 KW versie leverbaar. Nissan is best betrouwbaar met toezeggingen wat betreft uitlevermomenten dus vooralsnog geloof ik dat wel. Prijzen worden begin september aanstaande bekend gemaakt.
Ikzelf heb dit jaar echt nog een (MIA) aftrekpost nodig, ga waarschijnlijk in september voor een nieuwe oude Leaf met flink wat korting maar dan wel MIA op basis van de catalogusprijs (gewoon kwestie van inruiler op papier ook omhoogzetten), dealer heeft alvast een lijntje uitgegooid (er staan er nog wel een paar op voorraad....). Dan eind 2018/begin 2019 overstappen naar de nieuwe Leaf (ja dan wel wat MIA te verrekenen maar hopelijk dan weg te strepen tegen weer een nieuwe MIA aanvraag
).
Ik heb ook nog flink zitten dubben over Tesla Model III, had er één kunnen bemachtigen met uitlevermoment half 2018 (for what it's worth) maar ben toch wel erg onder de indruk geraakt van Nissan's bouwkwaliteit.