Het is nu do 28 maart 2024, 11:11


Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdo 10 aug 2017, 13:43

Auto weer ingeleverd vanmorgen.

De plus punten:
+ Heerlijke auto om mee te toeren. Stil.
+ Benzine kosten zijn laag. Meen dat we een 300 km gereden hebben en hebben 2.75l benzine verstookt. Dat was alleen op de A2 naar huis op de ophaal dag. Verder alles elektrisch gedaan, ook de rit terug. Hij hing hier dan ook na elk ritje aan de oplader.
+ Muziek installatie is prima
+ thuis voor de deur tanken

De min punten:
- De ruimte. Hebben 2 kleine kids in auto stoeltjes. De oudste zit al in een grotere stoel en kan de beentjes dus naar beneden laten hangen. De jongste van net 2. Kan dat nog niet. Dus die beentjes steken vooruit. Dat houd in dat de voorstoel een stuk naar voren moet achter wie zij zit. En dat is net te veel naar voren. Daarmee zit je niet meer comfortabel in de auto achter het stuur. Dat zou betekenen dat we dus elke keer de stoeltjes moeten wisselen als ik een keer rijd met de kids, of wanneer de vrouw rijdt.
- Het overzicht op de weg. Wij hadden beiden het gevoel dat we veel informatie misten op de weg en rond ons heen. Kunnen niet direct een vinger erop leggen, meer een gevoel omdat we nu hoog zitten. En dan die dode hoeken van die stylen aan de voorkant.

Mee te leven punten:
- Het dashboard is een ongeorganiseerde rommel aan knopjes. Dat is natuurlijk omdat we de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen. Dat is toch wel nodig om er een beetje uit te komen. Dus voor nu een min punt
- De beperkte laad ruimte. Nogmaals is dit geen showstopper omdat we nog een auto hebben.

Kort samengevat, het gaat geen Ampera worden.
We hebben als eis gesteld voor een andere auto dat we op alle manieren comfortabel willen rijden en dat geld ook voor de dames achterin.
We zijn natuurlijk stiekem ook al een beetje verwonnen door de hoge zit in onze Benz & Mazda mpv's. Ik stapte vanmorgen weer bij de vrouw in de Benz en het was weer : heerlijk, overzicht, ruimte. Wat wel opvalt is het geklapper van de diesel :)
Kortom de Opel Ampera strepen we ook af van het lijstje kandidaten.
Voordat mijn zoektocht begon was dit het korte lijstje:

- Lexus CT200H & IS300H : totaal geen plek, direct afgevallen.
- Opel Ampera : helaas afvaller.
- Mercedes E 200 / 250cgi. : Hier spreekt puur het hart. Het is een hele comfortabele auto is. Rijd gewoon prima zelfs met de standaard 1.8 motor in de 200/250 cgi. Zijn geen snelheids duivels. Stoplicht sprints zul je vaak verliezen. Mij boeit dat niet. Het gaat mij puur om comfort, relaxen, toeren. Alleen bang voor onderhouds kosten als je er een paar jaar in rijd. Budget zou een 2011 begin 2012 model toelaten als we hem ook weer bij Ruttchen kopen.
- Mitsubishi Outlander PHEV : nog in de race als hoogst waarschijnlijke opvolger dus een serieuze kandidaat. Ook mee gereden.

Gezien hoe de situatie er nu voorstaat is eigenlijk alleen de Outlander de auto die alles combineert wat we willen.
Comfort, hoge instap / zit, genoeg ruimte voor ons en ook als de kids achter ons zitten. We kunnen toch rondom de kerk electrisch rijden.
Dus ons gezin maakt zich klaar voor een Mitsubishi. Hebben we dadelijk 2 jappen voor de deur staan.

Japio bedankt. :thumbup:


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdo 10 aug 2017, 16:28

Timmertje schreef:De min punten:
- De ruimte. Hebben 2 kleine kids in auto stoeltjes. De oudste zit al in een grotere stoel en kan de beentjes dus naar beneden laten hangen. De jongste van net 2. Kan dat nog niet. Dus die beentjes steken vooruit. Dat houd in dat de voorstoel een stuk naar voren moet achter wie zij zit. En dat is net te veel naar voren. Daarmee zit je niet meer comfortabel in de auto achter het stuur. Dat zou betekenen dat we dus elke keer de stoeltjes moeten wisselen als ik een keer rijd met de kids, of wanneer de vrouw rijdt.


Jammer, helaas is er dus uitgekomen wat ik al vermoedde. Wel heel goed van je om een 2-daagse proefrit te maken. Heb zelf ooit eens een auto gekocht zonder proefrit omdat we exact zo'n zelfde als eens gehad hebben. Dat was achteraf bezien niet zo slim (gelukkig wel na juridische bijstand auto terug in mogen leveren).

Succes met het verder afvinken van auto's en voorpret wat betreft de uiteindelijke opvolger!
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

sigmasailor

Vaste klant

  • Berichten: 126
  • Geregistreerd: ma 02 jan 2017, 11:20
  • km-stand: 80000
  • Lifetime: 55
  • Auto: Volt

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtvr 11 aug 2017, 10:46

Qua ruimte wint de PHEV dat natuurlijk makkelijk (is geen echt vergelijk); fijne auto weet ik uit ervaring. Voor korte rustige ritjes tot 40 km kan het wel elektrisch (in de zomer); je leuke verslag lezende komt de Ampera veel verder. Mij bevalt vooral de hoogte van de PHEV.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtza 12 aug 2017, 11:37

Inderdaad Thierry. Gelukkig hebben we de test gedaan. Tijdens de proefrit rondom de kerk via de opel dealer hebben we dit niet direct als nadelig beschouwd, gezien het een ritje was van een uur en we beiden gereden hebben. Dus het even wat "bekneld" zitten was niet direct een showstopper op dat moment. Nu we wat meer tijd hadden bleek dat wel een showstopper. Dus heel blij dat we het gedaan hebben anders was er zeker 1 gekomen.

Inderdaad Sigmasailor het is geen vergelijk met de ruimte. Op zich was de ruimte niet zo'n probleem hebben nog een degelijke japanner staan.
Vind het wel jammer, de ampera is echt een hele mooie auto. Alleen komen we tot de conclusie dat we er niet gelukkig van worden. Dus dan is het no go.

Een ritje naar schoonmoeders in Woerden is een goeie 60 km. Dus we zouden een +/-60 km elektrisch kunnen doen als we ook daar weer opladen.
Voor hier rondom huis is de range prima. Moeten we hem wat vaker aan de spanning hangen. Luxe problemen.
Plakken we er nog wat zonnepanelen bij ;)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtzo 13 aug 2017, 10:54

@Timmertje

Timmertje schreef:Voor ons ook reuze interessant omdat de vrouw helemaal weg is van de outlander. Hoge instap, heel veel zicht en ruimte


Ik wist de uitkomst nog voor jouw proefrit al :lol:

Als de kinderstoelen verleden tijd zijn en de wil is er dan past een Ampera wél.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtzo 13 aug 2017, 13:23

japio schreef:Als de kinderstoelen verleden tijd zijn en de wil is er dan past een Ampera wél.


Nope, tenminste niet als de bestuurder groter is dan 1,85 (dus stoel op achterste stand) en de kinderen al weer wat groter zijn/grote voeten hebben. Dan is het wel errug krap achter de bestuurder (mijn dochters waren mij erg dankbaar toen we de Ampera inruilden voor de Leaf).
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 14 aug 2017, 08:20

@Thierry, er zit nog best een behoorlijk aantal jaar tussen de kinderstoeltjes en de grote voeten, wij zijn nu op het punt aangekomen dat ik wel even iets naar voren moet om de oudste in te laten stappen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

NeufegliseThierry

Harde kern

  • Berichten: 1289
  • Geregistreerd: di 05 aug 2014, 22:01
  • Woonplaats: Zoetermeer
  • km-stand: 195
  • Lifetime: 0
  • Auto: Ampera-e

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtma 14 aug 2017, 08:30

japio schreef:@Thierry, er zit nog best een behoorlijk aantal jaar tussen de kinderstoeltjes en de grote voeten, wij zijn nu op het punt aangekomen dat ik wel even iets naar voren moet om de oudste in te laten stappen.


Mijn opmerking was ook niet specifiek richting Timmertje bedoeld, damn, ik had een knipoog toe moeten voegen. Was meer een signaal naar ouders met grotere kinderen.

De wijze les die we aan het verhaal van Timmertje overhouden is gewoon dat een proefrit van een uur eigenlijk tekort is om een goed afgewogen oordeel te kunnen maken.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)


Offline

Bazzy

Newbie

  • Berichten: 8
  • Geregistreerd: wo 14 jun 2017, 12:22
  • km-stand: 22000
  • Lifetime: 22
  • Auto: Volt

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 22 aug 2017, 15:38

Timmertje schreef:
Een ritje naar schoonmoeders in Woerden is een goeie 60 km. Dus we zouden een +/-60 km elektrisch kunnen doen als we ook daar weer opladen.
Voor hier rondom huis is de range prima. Moeten we hem wat vaker aan de spanning hangen. Luxe problemen.
Plakken we er nog wat zonnepanelen bij ;)


Jammer, dat er niet nog een Timmer bijkomt met een Ampera/Volt. Mijn familie komt ook uit de regio Woerden, dus misschien zelfs ergens in de verte familie.....

Succes met je verdere keuze,

Barry Timmer
“Some people feel the rain. Others just get wet.”


Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Wellicht een nieuwe Volt / ampera rijder.

Berichtdi 12 dec 2017, 21:32

En dan kan het toch anders lopen. Toch het Ampera virus te pakken. Na wat onderzoek gedaan te hebben. Komen we toch terug bij de Ampera. Eerst een Outlander phev. Blijven toch wel duur. Batterij die mij niet echt vertrouwen geeft dat die goed blijft. 6 maanden garantie. Geen garantie na die 6 maanden op het electrische gedeelte. Kortom.
Geen goed gevoel bij.

Vandaag de knoop door gehakt en kan melden we zijn de trotse eigenaar van een hele mooie zwarte Ampera.
Bouwjaar maart 2013. 95000 op de teller. Dus hij heeft reeds wat ervaring.
Heb er afgeopen tijd al diverse gezien. Maar deze is echt super gaaf. Als nieuw in de lak. Niks op aan te merken.
Alles als nieuw ook binnenin. 1 eigenaar gehad die er zuinig op was. Bij een opel dealer dus netjes 12 maanden garantie. Verder tot maart 2021 garantie op het electrische gedeelte. Dus dat geeft me wel een goed gevoel.

Vandaag in de sneeuw een proefrit gemaakt. Weer met een big smile in de auto. Een leuke deal kunnen sluiten en dat was het.
Half januari kunnen we hem ophalen. Eigen keuze btw.

Wat fotootjes van de website, gezien het al donker was toen we de deal sloten.
En wat eigen fotootjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


VorigeVolgende

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron