Het is nu vr 29 maart 2024, 09:51


Er is een tijd van komen en van gaan

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Marcel Versluis

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: vr 13 dec 2013, 18:47
  • Woonplaats: Waddinxveen
  • km-stand: 44000
  • Lifetime: 43
  • Auto: Ampera

Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtwo 09 aug 2017, 21:55

Na bijna 4 jaar is het weer tijd om iets totaal anders te gaan rijden en mijn trouwe Ampera achter te laten. Mijn Ampera heeft altijd vlekkeloos gewerkt en ik zal denk ik niet zo snel zo goedkoop meer kunnen rijden (4x tanken per jaar was veel :D ) lifetime wat ik gereden heb is 1.7

Binnen 2 weken 'krijg' ik mijn nieuwe auto, een BMW 320 Hi-Exec M-Sport, heel wat anders als een Ampera uiteraard.

Ik denk dat ik na de BMW toch uiteindelijk weer elektrisch zal gaan rijden, maar dan zal het waarschijnlijk een Tesla gaan worden. Het duurt mij nu te lang voordat de Model 3 in Nederland verkrijgbaar wordt.

Ik heb veel geleerd van dit forum en wil iedereen uiteraard bedanken :clap: voor de informatie die jullie allemaal gedeeld hebben en wens jullie allen nog heel veel plezierige kilometers in de Ampera's.

Groet,
Marcel

p.s. Als er iemand nog een SPX Wandlader zoekt, ik heb een advertentie gezet in Te Koop.


Offline

tofelec

Stamgast

  • Berichten: 386
  • Geregistreerd: vr 15 jul 2016, 19:35
  • km-stand: 100027
  • Lifetime: 12
  • Auto: Ampera

Re: Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtwo 09 aug 2017, 23:17

je zult nog kunnen met een andere wagen rijden? :mrgreen: jou ampera zal een gelukkige maken...(timmertje?)

veel succes verder :wave:

ps:wat is een leuke prijs voor jou wandlader?


Offline
Avatar gebruiker

alxwin

Bekende

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: zo 16 okt 2016, 14:42
  • Woonplaats: Baarn
  • km-stand: 13000
  • Lifetime: 6
  • Auto: Ampera

Re: Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtdo 10 aug 2017, 12:08

Veel plezier met de BMW! Fijn om te lezen dat jouw auto betrouwbaar is gebleken.


Offline

Marcel Versluis

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: vr 13 dec 2013, 18:47
  • Woonplaats: Waddinxveen
  • km-stand: 44000
  • Lifetime: 43
  • Auto: Ampera

Re: Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtdo 10 aug 2017, 18:57

tofelec schreef:je zult nog kunnen met een andere wagen rijden? :mrgreen: jou ampera zal een gelukkige maken...(timmertje?)

veel succes verder :wave:

ps:wat is een leuke prijs voor jou wandlader?


200 euro lijkt me wel een redelijke prijs


Offline

herbie

Bekende

  • Berichten: 56
  • Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 08:59
  • km-stand: 137600
  • Lifetime: 14
  • Auto: Ampera

Re: Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtza 12 aug 2017, 16:09

Gefeliciteerd met je BMW maar jammer dat het geen Tesla is geworden, het instapmodel van nu de S75, in basis zeer compleet, sneller(4.6 sec 0-100) kost ruim 81.000 euro maar als je de maandelijkse kosten gaat doorrekenen ben je goedkoper uit dan met de BMW, nog los van de 4% bijtelling.
nu Ampera loos en bezitter van een Tesla Model S 75D


Offline

Marcel Versluis

Newbie

  • Berichten: 39
  • Geregistreerd: vr 13 dec 2013, 18:47
  • Woonplaats: Waddinxveen
  • km-stand: 44000
  • Lifetime: 43
  • Auto: Ampera

Re: Er is een tijd van komen en van gaan

Berichtza 12 aug 2017, 17:31

herbie schreef:Gefeliciteerd met je BMW maar jammer dat het geen Tesla is geworden, het instapmodel van nu de S75, in basis zeer compleet, sneller(4.6 sec 0-100) kost ruim 81.000 euro maar als je de maandelijkse kosten gaat doorrekenen ben je goedkoper uit dan met de BMW, nog los van de 4% bijtelling.


Tesla Model S heb ik idd naar gekeken, maar aangezien dit een prive auto is, is de bijtelling voor mij niet interessant en helemaal kijkend naar de hoeveelheid km's ik rij wordt het wel een heel hoge prijs/afschrijving.



Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten