Auto weer ingeleverd vanmorgen.
De plus punten:
+ Heerlijke auto om mee te toeren. Stil.
+ Benzine kosten zijn laag. Meen dat we een 300 km gereden hebben en hebben 2.75l benzine verstookt. Dat was alleen op de A2 naar huis op de ophaal dag. Verder alles elektrisch gedaan, ook de rit terug. Hij hing hier dan ook na elk ritje aan de oplader.
+ Muziek installatie is prima
+ thuis voor de deur tanken
De min punten:
- De ruimte. Hebben 2 kleine kids in auto stoeltjes. De oudste zit al in een grotere stoel en kan de beentjes dus naar beneden laten hangen. De jongste van net 2. Kan dat nog niet. Dus die beentjes steken vooruit. Dat houd in dat de voorstoel een stuk naar voren moet achter wie zij zit. En dat is net te veel naar voren. Daarmee zit je niet meer comfortabel in de auto achter het stuur. Dat zou betekenen dat we dus elke keer de stoeltjes moeten wisselen als ik een keer rijd met de kids, of wanneer de vrouw rijdt.
- Het overzicht op de weg. Wij hadden beiden het gevoel dat we veel informatie misten op de weg en rond ons heen. Kunnen niet direct een vinger erop leggen, meer een gevoel omdat we nu hoog zitten. En dan die dode hoeken van die stylen aan de voorkant.
Mee te leven punten:
- Het dashboard is een ongeorganiseerde rommel aan knopjes. Dat is natuurlijk omdat we de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen. Dat is toch wel nodig om er een beetje uit te komen. Dus voor nu een min punt
- De beperkte laad ruimte. Nogmaals is dit geen showstopper omdat we nog een auto hebben.
Kort samengevat, het gaat geen Ampera worden.
We hebben als eis gesteld voor een andere auto dat we op alle manieren comfortabel willen rijden en dat geld ook voor de dames achterin.
We zijn natuurlijk stiekem ook al een beetje verwonnen door de hoge zit in onze Benz & Mazda mpv's. Ik stapte vanmorgen weer bij de vrouw in de Benz en het was weer : heerlijk, overzicht, ruimte. Wat wel opvalt is het geklapper van de diesel
Kortom de Opel Ampera strepen we ook af van het lijstje kandidaten.
Voordat mijn zoektocht begon was dit het korte lijstje:
- Lexus CT200H & IS300H : totaal geen plek, direct afgevallen.
- Opel Ampera : helaas afvaller.
- Mercedes E 200 / 250cgi. : Hier spreekt puur het hart. Het is een hele comfortabele auto is. Rijd gewoon prima zelfs met de standaard 1.8 motor in de 200/250 cgi. Zijn geen snelheids duivels. Stoplicht sprints zul je vaak verliezen. Mij boeit dat niet. Het gaat mij puur om comfort, relaxen, toeren. Alleen bang voor onderhouds kosten als je er een paar jaar in rijd. Budget zou een 2011 begin 2012 model toelaten als we hem ook weer bij Ruttchen kopen.
- Mitsubishi Outlander PHEV : nog in de race als hoogst waarschijnlijke opvolger dus een serieuze kandidaat. Ook mee gereden.
Gezien hoe de situatie er nu voorstaat is eigenlijk alleen de Outlander de auto die alles combineert wat we willen.
Comfort, hoge instap / zit, genoeg ruimte voor ons en ook als de kids achter ons zitten. We kunnen toch rondom de kerk electrisch rijden.
Dus ons gezin maakt zich klaar voor een Mitsubishi. Hebben we dadelijk 2 jappen voor de deur staan.
Japio bedankt.
De plus punten:
+ Heerlijke auto om mee te toeren. Stil.
+ Benzine kosten zijn laag. Meen dat we een 300 km gereden hebben en hebben 2.75l benzine verstookt. Dat was alleen op de A2 naar huis op de ophaal dag. Verder alles elektrisch gedaan, ook de rit terug. Hij hing hier dan ook na elk ritje aan de oplader.
+ Muziek installatie is prima
+ thuis voor de deur tanken
De min punten:
- De ruimte. Hebben 2 kleine kids in auto stoeltjes. De oudste zit al in een grotere stoel en kan de beentjes dus naar beneden laten hangen. De jongste van net 2. Kan dat nog niet. Dus die beentjes steken vooruit. Dat houd in dat de voorstoel een stuk naar voren moet achter wie zij zit. En dat is net te veel naar voren. Daarmee zit je niet meer comfortabel in de auto achter het stuur. Dat zou betekenen dat we dus elke keer de stoeltjes moeten wisselen als ik een keer rijd met de kids, of wanneer de vrouw rijdt.
- Het overzicht op de weg. Wij hadden beiden het gevoel dat we veel informatie misten op de weg en rond ons heen. Kunnen niet direct een vinger erop leggen, meer een gevoel omdat we nu hoog zitten. En dan die dode hoeken van die stylen aan de voorkant.
Mee te leven punten:
- Het dashboard is een ongeorganiseerde rommel aan knopjes. Dat is natuurlijk omdat we de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen. Dat is toch wel nodig om er een beetje uit te komen. Dus voor nu een min punt
- De beperkte laad ruimte. Nogmaals is dit geen showstopper omdat we nog een auto hebben.
Kort samengevat, het gaat geen Ampera worden.
We hebben als eis gesteld voor een andere auto dat we op alle manieren comfortabel willen rijden en dat geld ook voor de dames achterin.
We zijn natuurlijk stiekem ook al een beetje verwonnen door de hoge zit in onze Benz & Mazda mpv's. Ik stapte vanmorgen weer bij de vrouw in de Benz en het was weer : heerlijk, overzicht, ruimte. Wat wel opvalt is het geklapper van de diesel
Kortom de Opel Ampera strepen we ook af van het lijstje kandidaten.
Voordat mijn zoektocht begon was dit het korte lijstje:
- Lexus CT200H & IS300H : totaal geen plek, direct afgevallen.
- Opel Ampera : helaas afvaller.
- Mercedes E 200 / 250cgi. : Hier spreekt puur het hart. Het is een hele comfortabele auto is. Rijd gewoon prima zelfs met de standaard 1.8 motor in de 200/250 cgi. Zijn geen snelheids duivels. Stoplicht sprints zul je vaak verliezen. Mij boeit dat niet. Het gaat mij puur om comfort, relaxen, toeren. Alleen bang voor onderhouds kosten als je er een paar jaar in rijd. Budget zou een 2011 begin 2012 model toelaten als we hem ook weer bij Ruttchen kopen.
- Mitsubishi Outlander PHEV : nog in de race als hoogst waarschijnlijke opvolger dus een serieuze kandidaat. Ook mee gereden.
Gezien hoe de situatie er nu voorstaat is eigenlijk alleen de Outlander de auto die alles combineert wat we willen.
Comfort, hoge instap / zit, genoeg ruimte voor ons en ook als de kids achter ons zitten. We kunnen toch rondom de kerk electrisch rijden.
Dus ons gezin maakt zich klaar voor een Mitsubishi. Hebben we dadelijk 2 jappen voor de deur staan.
Japio bedankt.