Het is nu vr 29 maart 2024, 07:18


Nieuwe Ampera rijder

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Timmertje

Vaste klant

  • Berichten: 179
  • Geregistreerd: vr 02 jun 2017, 16:38
  • Woonplaats: Heerewaarden
  • km-stand: 106590
  • Lifetime: 13
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe Ampera rijder

Berichtza 16 sep 2017, 13:27

Succes met de wagen. Het is en blijft een mooie auto. En rijd ook heerlijk. En inderdaad ik vond hem ook best zuinig op de snelweg. 46 km en slechts 2.5 liter. Das dan een 1:18. Niet verkeerd. Stukjes A2 100 & 120.
Lees veel over Dab+ nog niet echt duidelijk wat het verschil is met dab. In de auto die wij 2 dagen geleend hebben was het in ieder geval geen succes hier in de polder. Valt gewoon helemaal weg. Wellicht dat dat nog een oude versie dab is. geen idee.
Audio cd werkte prima en ook fm trouwens.


Offline
Avatar gebruiker

Alex

Sponsor

  • Berichten: 3332
  • Geregistreerd: za 19 mei 2012, 09:28
  • Woonplaats: Amersfoort
  • km-stand: 230000
  • Lifetime: 21
  • Auto: Volt

Re: Nieuwe Ampera rijder

Berichtza 16 sep 2017, 20:29

Timmertje schreef:Lees veel over Dab+ nog niet echt duidelijk wat het verschil is met dab. In de auto die wij 2 dagen geleend hebben was het in ieder geval geen succes hier in de polder. Valt gewoon helemaal weg. Wellicht dat dat nog een oude versie dab is. geen idee.

Dit is volgens wiki het verschil: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Digital ... oadcasting

Los daarvan moet je natuurlijk wel bereik hebben. De DAB+-ontvangst is op de een of andere manier slecht in de buurt van (telefoon-)zendmasten. Het signaal bereikt de auto op de een of andere manier niet. Maar goed, over DAB+ is op dit forum eigenlijk een ander draadje. :shh:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne


Offline
Avatar gebruiker

japio

Harde kern

  • Berichten: 3504
  • Geregistreerd: do 06 dec 2012, 23:50
  • Woonplaats: Mijdrecht
  • km-stand: 125250
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe Ampera rijder

Berichtzo 17 sep 2017, 20:15

DAB doet helemaal niets meer want de hardware is niet compatibel. Ontvang je in NL ook maar iets op DAB dan is de :angel: module 100% zeker vervangen!
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.


Offline
Avatar gebruiker

ElectricRene

Vaste klant

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: zo 28 okt 2012, 11:11
  • Woonplaats: Nijmegen
  • km-stand: 90
  • Lifetime: 44
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe Ampera rijder

Berichtzo 01 okt 2017, 20:25

Welkom,

Echt een fijne auto, stil en comfortabel. Navigatie is een dingetje... geen update voor te krijgen.
Zeer goedkoop in onderhoud, lage banden slijtage remblokken etc, 1 jaar olie en filter en dat is het eigenlijk wel.
Veel plezier met je aankoop en nogmaals welkom op het forum.

Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.


Offline
Avatar gebruiker

Arnie82

Bekende

  • Berichten: 66
  • Geregistreerd: zo 12 feb 2017, 17:26
  • km-stand: 102000
  • Lifetime: 23
  • Auto: Ampera

Re: Nieuwe Ampera rijder

Berichtzo 01 okt 2017, 22:36

Bedankt Rene,

Die navi is inderdaad niet bijzonder bij de les meer helaas. Jammer aangezien ik wel fan ben van ingebouwde navi en het systeem an sich niet heel vervelend werkt.

Waze is als navigatie op de iPhone wel veel beter qua dekking en “live” oplossingen. Zit dus nu wel na te denken over een mooie oplossing om mijn telefoon een plek te geven.

Brodit is hier vaak de beste partij voor maar ik vind de positie zo ver naar onderen (naast de pook) niet bijzonder goed. Hier moet ik nog even goed naar kijken dus...
Ampera uit 2012 | Lithium White & Jet Black | DAB+ | Xenon | LS24


Vorige

Keer terug naar Voorstelronde

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron